Οι Ramones έγιναν μπλουζάκι. Το είχαν περισσότερο με τον ποπ συμβολισμό. Έγιναν καρτούν. Τα τραγούδια τους μιλούσαν για Rock N’ Roll λύκεια. Για κοτόπουλα. Για κορίτσια κι αγόρια που ήθελαν να ζήσουν γρήγορα. Το λογότυπό τους έγινε μπλουζάκι που φορέθηκε από clean – cut κάγκουρες που πάνε διακοπές τον Αύγουστο στη Σαντορίνη και δακρύζουν από δέος στη θέα ηλιοβασιλέματος στην Οία, κορίτσια που αγοράζουν έτοιμα σκισμένα τζιν, ψηφοφόρους του Σταύρου Θεοδωράκη, του Σύριζα.
Οι New Order δεν ήταν ποτέ Ramones. Τα καταστήματα H&M θεωρούν πως τα μπλουζάκια με στάμπα το λογότυπο διπλού άλμπουμ που περιείχε “επιτυχίες” τους μπορεί να γίνει σύμβολο βαριάς κατανάλωσης χαρούμενων μεσοαστών που θα μείνουν στη στάμπα χωρίς να γνωρίζουν τον καλτ συμβολισμό της στάμπας που φορούν.
Αύριο, για παράδειγμα, αν κάποιος πάρει το Mein Kampf, το σταμπάρει σε λιλά μπλουζάκι και το κάνει τρεντουριά σε καγκουροχιπστεράδες, ποιος θα ενδιαφερθεί για το τι λέει το στήθος του;
Viva el “Shopping” para siempre
ευχαριστούμε τον Γιώργο Σαράντη για τη φωτογραφία