του Γιάννη Παναγόπουλου //

Πριν την παράσταση
Μπαίνεις στο μικρό θέατρο του “Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων” και το πρώτο πράγμα που δέχεσαι είναι η συχνότητα της “επιλογής”. Όσοι άνθρωποι θα βρεθούν δίπλα σου, περάσουν από δίπλα σου, θα σου χαμογελάσουν ή απλά θα περιμένουν να δουν την παράσταση, γνωρίζουν τον λόγο που βρίσκονται εκεί. Θέατρο, και εδώ βρίσκεται η ομορφιά του όλου πράγματος, δεν είναι τα φουσκωμένα ή λιτά νούμερα μιας παραγωγής. Η Αϊτή – Μια  performance για την Ιστορία είναι μια παραγωγή βασισμένη στις ικανότητες των δύο ηθοποιών που πρωταγωνιστούν. Το σκηνικό, τα εφέ δεν είναι μεγαλύτερα από εκείνους.

Μετά την παράσταση
Χειροκρότησες τους δύο ηθοποιούς της παράστασης, ετοιμάζεσαι να βγεις από το θέατρο του “Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων”. Έχεις δει μια παράσταση διάρκειας μιας ώρας πλημμυρισμένης από ερωτήσεις γύρω από την ιστορία του τόπου σου, από τη ματαιότητα του λάιφ στάιλ μας. Στη διάρκεια του έργου θα νιώσεις σαν βελόνα ζυγαριάς που τρέχει αριστερά-δεξιά σε φρενήρεις ρυθμούς και ποτέ δεν στέκεται στη μέση. Ναι αυτή είναι μια παράσταση που με πήγαν να δω, δεν τη διάλεξα μόνος μου. Και οι 20, μόνο, θέσεις του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων ήταν γεμάτες. Δεν θεωρώ την παράσταση αυτή “κουλτουριάρικη”. Τη θεωρώ εντελώς εντός εποχής και θεωρώ τους θεατές της τυχερούς που βλέπουν κάτι τόσο κάλο σε απόσταση αναπνοής από τους πρωταγωνιστές της.

Το σκηνικό της παράστασης – “Αϊτή – Μια  performance για την Ιστορία”
Έχει σημασία το παρελθόν; Είναι λογική η πρόβλεψη ότι σε εκατόν πενήντα χρόνια δε θα ξέρει κανείς ότι υπήρξαμε ποτέ; Υπάρχει μία Ιστορία ή πολλές; Σε πόσα δευτερόλεπτα ένα facebook post θεωρείται παλιό; Ήταν ο εμφύλιος ένα πείραμα; Τα ντόμινο όταν στηθούν σωστά, στήνονται σωστά μόνο για να πέσουν; Γίνεται να σε καθορίζει κάτι που δεν γνωρίζεις;

Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού την περασμένη άνοιξη, η ομάδα Hatari επιστρέφει για 2η χρονιά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με την παράσταση Αϊτή, μία performance για την Ιστορία. Με κύριο και αποκλειστικό εργαλείο την ερώτηση, η Ιστορία του νεοελληνικού κράτους γίνεται πεδίο προβληματισμού, έρευνας και παιχνιδιού αλλά και σημείο αντίστιξης με το ανιστορικό και επίπεδο παρόν.

Η ιστορία ενός κράτους που ξεκίνησε το ταξίδι του με τις θερμές ευχές για απελευθέρωση από την Αϊτή – την πρώτη χώρα που αναγνώρισε επίσημα την ελληνική επανάσταση του 1821. Το «Χαΐτιον», μία ανεξάρτητη, αλλά πολύ φτωχή χώρα, που, καθώς δεν ήταν σε θέση να ενισχύσει οικονομικά την επανάσταση, έστειλε στους Έλληνες 45 τόνους καφέ προς πώληση, για να αγοραστούν καριοφίλια και άλλα πολεμοφόδια, αλλά και 100 Αϊτινούς εθελοντές, που πέθαναν όλοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την Ελλάδα….

Σύλληψη – σκηνοθεσία – κείμενο: Μάριος Τσάγκαρης, Άλκης Ζούπας

Παίζουν: Γιώργος Καπινιάρης, Άλκης Ζούπας

Βοηθός σκηνοθέτη: Φένη Μπένου

Επιμέλεια Κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου

Σχεδιασμός φωτισμού – video – φωτογραφία: Γιώργος Ζαφειρίου

Πρωτότυπη μουσική – σχεδιασμός ήχου: Μάριος Τσάγκαρης

Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνος Σελλάς

Χειρισμός ήχου, φωτισμών, εικόνας: Γιάννης Ζέρβας | παραγωγή: Hatari, Ομάδα7

Διάρκεια: 60 λεπτά

Αϊτή, μία performance για την Ιστορία – Δευτέρα & Τρίτη, 2 έως 24 Οκτωβρίου 2017 | 21:00

10 €, 8 € (φοιτητικό, άνω 65), 5 € (κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ)

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων – Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α Κυψέλη

213 00 40 496 – 69 45 34 84 45