Του Παναγιώτη Καλυβίτη //

Κόσμος συρρέει διαρκώς. Κάποιοι αναρωτιούνται για την επάρκεια του χώρου. Κάποιοι άλλοι πάλι, για την επάρκεια του χρόνου. «Μα που θα χωρέσουν όλοι αυτοί;», « Μόνο σαράντα λεπτά;». Μόνο. Οι πόρτες ανοίγουν και βγαίνει σκοτάδι. Μόνο.

-Δύο μαύρες φιγούρες στα άκρα, μιας μαύρης έδρας. Προσπαθούν να ισορροπήσουν. Ταλαντεύονται. Τα βλέμματα τους καρφωμένα στα βλέμματα τους. Αδιαπραγμάτευτο νήμα σύνδεσης. Μια ένωση. Τυφλή.

-Ο κόσμος συνεχίζει να μπαίνει, άνθρωποι που τοποθετούνται στις θέσεις τους. Ρίχνουν ματιές. Ανιχνεύουν. Προσπαθούν να βολευτούν. Οι ταλαντώσεις προσπαθούν να ισορροπήσουν. Ως εαυτός. Και ως σχέση. Προσπαθούν να μην είναι μαύρες. Και να βρουν έναν άξονα. Μέσα στο μόνο χρώμα που υπάρχει. Σκούρο, στατικό, ακατάληπτο. Αλλά οικείο.

amors-pan161219_5d3_9022

-Το βλέμμα τους γίνεται βλέμμα κοινό, τα χείλη τους στόμα κοινό. Στόμα που ψιθυρίζει ρυθμικά, το ακατάληπτο. Του έρωτα. Μαύρο κοινό.

-Τα σώματα μπλέκονται για να πλεχτεί ένας καινούργιος εαυτός. Αυτός της σαγήνης, της ένωσης και του θανάτου. Μια σχέση. Άλλη μια σχέση.

Μπορεί το “έτος Σαίξπηρ” να λήγει οσονούπω, ωστόσο ο ίδιος ο κορυφαίος Άγγλος δραματουργός είναι ανεξάντλητος και εμπνέει κάθε χρονική περίοδο τους ανθρώπους του θεάτρου.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος «Τα Σονέτα του Σαίξπηρ στην νέα Σκηνή», το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής παρουσιάζει σονέτα και σκηνές με γενικό τίτλο AmorS για έξι πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις, διάρκειας 40 λεπτά.

Η Στεφανία Γουλιώτη και ο Αργύρης Πανταζάρας “γράφουν” το δικό τους έργο μέσα από μία συρραφή σονέτων και σκηνών από τα έργα του Σαίξπηρ, στην προσπάθειά τους να δώσουν αναπνοή στην πιο δυσνόητη και δύσβατη περιοχή της ανθρώπινης φύσης, τον έρωτα…

Τα σαιξπηρικά σονέτα έχουν διττό ενδιαφέρον. Κατ’ αρχάς κάποια από αυτά μπορούν να τοποθετηθούν στο επίκεντρο της εικόνας του Σαίξπηρ ως ποιητή κι αποτελούν δείγματα του σπουδαίου λυρισμού του.

amors-pan161219_5d3_9022

Κατά δεύτερο λόγο, έστω και με επιφυλάξεις, μπορούν να θεωρηθούν ως τα μόνα έργα του που διαθέτουν έντονα βιογραφικά στοιχεία.

Στις παραστάσεις του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, ΑmorS, μία χειμαρρώδης ροή διατρέχει το έργο του κορυφαίου συγγραφέα. Με ανάγλυφες κορυφώσεις και αρχετυπικά σχήματα. Και με ένα στοίχημα υψηλού ρίσκου, κερδισμένο. Αυτό του λόγου. Οι λέξεις ακούγονται καθαρά, διεισδυτικά, φλέγονται και διαχέονται στον χώρο.

Η μετάφραση είναι των Βασίλη Ρώτα (σε επιλεγμένα σημεία) και Διονύση Καψάλη.

Παίζουν η Στεφανία Γουλιώτη και ο Αργύρης Πανταζάρας.

Tην επιμέλεια της κίνησης έχουν οι Rootless Root – Λίντα Καπετανέα και Josef Frucek – σε μία πολύ ενδιαφέρουσα σύμπραξη με τους δύο πρωταγωνιστές.

Τη μουσική επιμέλεια έχει ο Γιώργος Πούλιος

ΑmorS, Θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, Κεφαλληνίας & Κυκλάδων 11, Κυψέλη, τηλ. 210 8217877.