του Γιάννη Παναγόπουλου //

Ο Κώστας Καλημέρης για λίγες μέρες ακόμα θα είναι στην Αθήνα. Υπάρχουν κάποιες μικροϋποχρεώσεις που πρέπει να ολοκληρώσει πριν φύγει για Σαντορίνη. Στην περιοχή Φάρος, σε μια έκταση 7 στρεμμάτων, “φιλοξενείται” η βίλα του «Blackrock». Εντός της λειτουργεί ένα από τα πολυτελέστερα και τελειότερα στούντιο ηχογραφήσεων στον κόσμο. Είναι ο χώρος όπου πρόσφατα η Μπιορκ, όχι μόνο ηχογράφησε μέρη του νέου της άλμπουμ, αλλά έγραψε μουσική και στίχους του.

Είναι ο χώρος που δύο φορές το 2014 και 2016 ηχογράφησε νέα τραγούδια η μανία της ποπ μουσικής Τζάστιν Μπίμπερ. Είναι ο χώρος που οι χάρντροκερς Bring Me Τhe Horizon ηχογράφησαν το “χρυσό” τους άλμπουμ “That’s the spirit”. Ο Κώστας είναι γνωστός στη δισκογραφία ως ηχολήπτης και παραγωγός. Έχει εργαστεί ή συνεργαστεί σε περισσότερες από 300, εγχώριες, δισκογραφικές δουλειές. Χαμογελά όταν λέει πως μπορεί να μετρήσει στα δάχτυλα των χεριών του εκείνες που του άρεσαν αληθινά. Τα τελευταία εννιά χρόνια εκείνο που τον απασχολεί περισσότερο απ’ όλα είναι όσα έγιναν ή μπορούν να γίνουν στο «Black Rock». Δηλώνει: «Είμαι πενηντατριών ετών. Στο μυαλό μου η ιδέα να δημιουργήσω ένα στούντιο που παράλληλα θα μπορούσε να φιλοξενήσει τους καλλιτέχνες και συνεργάτες τους εντός του «τρέχει» από τότε που ήμουν εικοσιτεσσάρων. Η δημιουργία του «Blackrock» ήταν ένα απωθημένο. Μια απίθανη ν’ αποφύγω εμμονή.” Η πρώτη τοποθεσία που σκέφτηκα πως θα μπορούσα να στήσω το στούντιο ήταν η Ύδρα. Χρόνια μετά είπα πως το Σαρακίνικο στη Μήλο ήταν η κατάλληλη τοποθεσία. Τελικά έφτασα στη Σαντορίνη. Το νησί είναι ο δεύτερος πιο γνωστός προορισμός στην Ελλάδα. Έχει άριστη συγκοινωνία. Έχει υποδομές. Στον «Φάρο» βρήκα αυτό που ζητούσα. Μια περιοχή που θα βρίσκονταν κοντά στον δρόμο και, παράλληλα, μακριά από τη βαβούρα του νησιού. Οι πελάτες μας θέλουν ιδιωτικότητα. Τους την παρέχουμε.

Ο Κώστας Καλημέρης με φόντο τα χιλιάδες κουμπιά της κονσόλας του

 

•Στην ερώτηση αν το Blackrock είναι εξέλιξη του θεματικού τουρισμού, ο Καλημέρης απαντά καταφατικά: “Είναι. Από τη στιγμή που κάποιος έρχεται σε μας να κάνει μια δουλειά συνδυάζοντάς τη με ταξίδι και διαμονή, θεματικός τουρισμός δεν είναι;”

Η βίλα «Blackrock» λειτουργεί σε τρία επίπεδα. Ο χώρος του στούντιο είναι 130 τετραγωνικά. Ο Καλημέρης λέει πως το κτήριο έχει χωροθετηθεί έτσι ώστε ένας μουσικός ή ένας παραγωγός από τη στιγμή που θελήσει να ηχογραφήσει κάτι η απόσταση που χωρίζει το δωμάτιό του από το στούντιο διαρκεί τόσο όσο το άνοιγμα μιας πόρτας. Η πιο γλυκόπικρη εμπειρία στη διαμόρφωση του στούντιο ήταν η μεταφορά της κονσόλας ηχογραφήσεων. Την αγοράσαμε από τη Γαλλία. Έχει βάρος 2,5 τόνων. Όταν τη φέραμε στη Σαντορίνη ανακαλύψαμε πως δεν χωρούσε να περάσει από την πόρτα του σπιτιού. Γκρεμίσαμε τοίχους για να τη στήσουμε. Δεν γίνονταν αλλιώς».

Στην ερώτηση: «Ποιοι είναι οι καλλιτέχνες που έχουν περάσει από εδώ που δεν θα ξεχάσεις;» ο Καλημέρης λέει: «Σίγουρα ο πρώτος μουσικός που ηχογράφησε στο «Blackrock». Ο μπλουζ κιθαρίστας Joe Bonamassa. Ο χώρος τού άρεσε τόσο πολύ που ηχογράφησε δύο άλμπουμ. Ένας άλλος καλλιτέχνης που έμεινε εδώ και περάσαμε καταπληκτικά ήταν ο μπασίστας των Iron maiden Steve Harris, μπασίστας. Είναι καταξιωμένος. Είχαμε την ευκαιρία να κουβεντιάσουμε. Ν’ ακούσουμε μουσική. Να πιούμε και να φάμε μαζί”.

Ο Τζάστιν Μπίμπερ στο πέρασμα του από το Blackrock

Αντί επιλόγου. Ο Καλημέρης έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής δισκογραφίας. Και όταν αναρωτήθηκα: «Τι αγαπάς περισσότερο, τη μουσική ή την ηχοληψία της;» έκανε σαν να περίμενε ν’ ακούσει αυτή την ερώτηση καιρό: «Οι Έλληνες καλλιτέχνες που απαιτούν καλή ηχογράφηση της δουλειάς τους είναι ελάχιστοι. Τις καλύτερες στιγμές της καριέρας μου συνόδευαν πάντα άνθρωποι (καλλιτέχνες, μουσικοί) που απολάμβαναν αυτό που έκαναν αληθινά. Έχω δουλέψει το «Δι’ ευχών» με την Αλεξίου. Έχω δουλέψει το «Τραγούδια για τους μήνες» με την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Είναι άλμπουμ που μπορώ ν’ ακούσω ξανά και ξανά. Οι περισσότεροι Έλληνες καλλιτέχνες, το κοινό που απευθύνονται εστιάζει στο στίχο. Αυτός ενδιαφέρει. Για μένα οι καλύτερες στιγμές της ελληνικής δισκογραφίας ήταν όταν οι καλλιτέχνες και οι τεχνικοί έβρισκαν κοινούς κώδικες επικοινωνίας. Καταλάβαιναν πως η μουσική είναι εκείνο που τους ενώνει».

 

πηγή: fileleftheros.gr