Η ιστορία πακετάρεται και σαν τουριστικό τιπ. Από αυτά που ο τίτλος μπορεί να γράφει “Καταλονία για ψαγμένους”. Περπατώντας το γραφικό χωριουδάκι του Cadaqués στα Βορειοανατολικά της Καταλονίας μπορείς να καταλάβεις γιατί ο Νταλί έζησε εκεί.  Γιατί ο Πικάσο το λάτρεψε. Είναι μια τοποθεσία μαγική. Το σημείο που, μέσα 20ου αιώνα, φιλοξένησε την ισπανόφωνη διανόηση. Σήμερα και κάθε καλοκαίρι χιλιάδες σοφιστικέ και “σκεπτόμενοι” τουρίστες κάνουν κατάληψη στο χωριό και η συντριπτική τους πλειοψηφία, για να μην πούμε όλοι τους, επισκέπτονται τον διπλανό μικρό οικισμό του Port Lligat. Εκεί βρίσκεται το σπίτι που έμεινε το ζευγάρι Νταλί – Γκαλά. Είναι εύκολο να ξεχωρίσεις το οίκημα. Φτάνοντας βλέπεις στην ταράτσα τα γλυπτά “αυγά”, το trade mark του σπιτιού.

-Το 1973 και για τα χρήματα μόνο, ο Νταλί φιλοξένησε σ’ εκείνο το σπάνιας ομορφιάς σπίτι, στο Port Lligat, τον φωτογράφο του Playboy Pompeo Posar. Τον, δεύτερο, συνόδευαν πανέμορφα μοντέλα του περιοδικού, τα περίφημα “κουνελάκια”. Οι καλεσμένοι του Νταλί αναστάτωσαν τον ήρεμο οικισμό του Port Llgat, έγιναν ατραξιόν για το γειτονικό ήσυχο ψαροχώρι Cadaqués. Το διάστημα που γίνονταν οι φωτογραφήσεις για το ανδρικό περιοδικό οι κάτοικοι της περιοχής είχαν περικυκλώσει το σπίτι του Ισπανού καλλιτέχνη για να απολαύσουν το θέαμα.

-Η από κοινού δουλειά των Νταλί – Posar έφερε ως αποτέλεσμα σειρά εικόνων που αποθεώνουν την έννοια της μαζικής κουλτούρας. Τις λες και ταχύρυθμο μάθημα σουρεαλισμού. Γυμνά μοντέλα ποζάρουν στο τεράστιο αυγό που υπάρχει στην κορυφή του σπιτιού του Νταλί. Στο ίδιο σημείο, ένα γυμνό μοντέλο ποζάρει την ίδια στιγμή που ένα υπερμεγέθες φίδι τυλίγει το σώμα του.

Σχέδιο του Νταλί για τη φωτογράφιση του Playboy

Την εποχή που έγινε η φωτογράφηση ο Νταλί ήταν 69 ετών.

Ο Νταλί ήταν μια ιδιοφυΐα. Οι εικόνες που σκηνοθέτησε για χάρη εκείνης της φωτογράφησης προβοκάρουν. Και δημοσιεύτηκαν στο Playboy στο τεύχος του Δεκέμβρη του 1974.

Σχέδιο του Νταλί για τη φωτογράφιση του Playboy

 

πηγή http://dangerousminds.net