Βγήκε στον δρόμο, έκανε το δικό του ασπρόμαυρο φωτορεπορτάζ σε μια εποχή που οι φωτογραφισμένες στιγμές των τυχαίων περαστικών μπορούσαν να γίνουν αντικείμενα μελέτης μιας εποχής. Ο Henri Cartier-Bresson (1908 – 2004) ήταν ένας Γάλλος αστός και πιονιέρος της φωτογραφίας δρόμου.

Ο Αλμπέρ Καμύ μέσα από το φακό του Henri Cartier-Bresson

-Αρχικά ζωγράφος, πέρασε μια περίοδο που σχεδόν ζούσε ως οικότροφος του στούντιο του ζωγράφου και γλύπτη André Lhote, θέλησε μέσω των εικόνων του (ζωγραφική – φωτογραφία) να βρει την καλλιτεχνική του αλήθεια χρησιμοποιώντας κλασικές φόρμες τέχνης.

Εικόνα από την επίσκεψη του στρατηγού Ντε Γκολ στο Μόναχο το 1962

Μοσχοβίτες περιμένοντας υπομονετικά να προσκυνήσουν στο μαυσωλείο του Λένιν 1954

Νάπολη, Ιταλία, 1960

-Η φωτογραφία μπήκε στη ζωή του Henri Cartier-Bresson τη δεκαετία του 1920. Του άρεσε να αποτυπώνει με κινηματογραφικό τρόπο τυχαίους ανθρώπους, μαζικά θεάματα, προσωπικές στιγμές σε δημόσιους χώρους. Με τη μικρού μεγέθους φωτογραφική μηχανή Leica ανάπτυξε μια ερωτική σχέση. Έγινε η επέκταση των ματιών του.

Θεατές του αγώνα – Αμερικάνικο ποδόσφαιρο – Michigan – Northwestern, 1960.

Νέα Υόρκη 1960

-Ταξιδεύοντας διαρκώς και φωτογραφίζοντας ασταμάτητα ασκηνοθέτητους καθημερινούς ανθρώπους κατάφερνε να παρουσιάζει σε εικόνες κουλτούρες και κώδικες ζωής ανθρώπων που ζουν σε διαφορετικά σημεία της γης. Φοβόταν τη χρήση φλας και φακών που ίσως θα έδιναν νέες δυνατότητες στη δουλειά του. Αν και οι εικόνες του έγιναν ένα παράθυρο καταγραφής συμπεριφορών ανθρώπων του 20ου αιώνα εντούτοις ο ίδιος αρνιόταν να φωτογραφηθεί.

Ο Henri Cartier-Bresson στη Νέα Υόρκη το 1947

Φυλακισμένος στις Η.Π.Α., 1975

Ζαν Πολ Σαρτρ, Παρίσι, 1946

Σιμόν ντε Μποβουάρ, Παρίσι, 1946

Από την ανακοίνωση θανάτου του Γκάντι, Νέο Δελχί, Ινδία, 1948

-Η καριέρα του στη φωτοδημοσιογράφια διεκόπη όταν κλήθηκε να υπηρετήσει τον Γαλλικό στρατό. Στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου συνελήφθη και κατάφερε να αποδράσει δύο φορές. Το 1947, μαζί με τους Ρόμπερτ Κάπα, Τζορτζ Ρότζερ, Ντέιβιντ Σέιμουρ και Ουίλιαμ Νάνιβερτ, ίδρυσαν το πρακτορείο φωτογραφιών Magnum. O Henri Cartier-Bresson κάλυψε την κηδεία του Γκάντι το 1948. Το 1953 κυκλοφόρησε το βιβλίο με τίτλο “The Decisive Moment”. Το λες και ως βίβλο του φωτορεπορτάζ. Περιείχε 126 εικόνες των ταξιδιών του όπως και πορτρέτα προσωπικοτήτων της τέχνης και του πολιτισμού όπως ο Σαρτρ, η Σιμόν Ντε Μποβουάρ, ο Τρούμαν Καπότε και ο Αλμπέρ Καμί.

 

πηγή https://www.lomography.com