Ο Πικάσο μετείχε στη γαλλική αντίσταση μέσω της ζωγραφικής του θεωρώντας πως, όπως ο ίδιος δήλωνε, είναι “ένα μέσο πολέμου, ένα όπλο επιθετικό και αμυντικό ενάντια στον εχθρό”. To ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τον αγώνα του εναντίον του ρατσισμού. Τίτλος του, Hitler vs Picasso and the Others (Ο Χίτλερ εναντίον του Πικάσο και οι Άλλοι).

Το 1937 το ναζιστικό καθεστώς διοργάνωσε δύο εκθέσεις στο Μόναχο: μία για να στιγματίσει την «εκφυλισμένη τέχνη» και μία, με προσωπική επιμέλεια του Χίτλερ, για να δοξάσει την «κλασική τέχνη» (τίτλος της δεύτερης: Μεγάλη Έκθεση Γερμανικής Τέχνης). Ο Χίτλερ, αποτυχημένος ζωγράφος ο ίδιος, προσπαθούσε να γελοιοποιήσει τη μοντέρνα τέχνη της εποχής εκείνης, η οποία μεσουρανούσε, και ταυτοχρόνως να υφαρπάξει έργα των καλλιτεχνών που την υπηρετούσαν. Κυρίως δια κατασχέσεων από εβραϊκές και άλλες οικογένειες- μη φανταστείτε, δηλαδή, πως αγόρασε έστω ένα… Ό,τι δεν πήραν οι άνθρωποί του από διωκόμενες οικογένειες, τα πήραν από μουσεία και σπίτια των χωρών που κατακτούσαν, όπως και της ίδιας της πατρίδας τους. 

Εκτιμάται ότι τα  έργα τέχνης που κατασχέθηκαν  από τα γερμανικά μουσεία ανέρχονταν σε 16.000, ενώ 5 εκατομμύρια ήταν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η λεηλασία έχει χαρακτηριστεί ως “η μεγαλύτερη κλοπή έργων τέχνης παγκοσμίως). Καλλιτέχνες στη μαύρη λίστα ήταν ο  Max Beckmann, ο Paul Klee, ο Oskar  Kokoschka, ο Otto Dix, ο Marc Chagall, ο El Lissitzky Η έκθεση για την “εκφυλισμένη τέχνη” περιόδευσε 12 πόλεις σε Αυστρία και Γερμανία, είχε περίπου 2 εκατομμύρια επισκέπτες και τρομακτικά υβριστικά σχόλια. Μάλιστα, ο μισητός Γερμανός δικτάτορας, σχεδίαζε να κάνει και μουσείο με το όνομά του, στο οποίο θα έστελνε τα έργα αυτά. Ευτυχώς, η ήττα της ναζιστικής Γερμανίας, έστειλε το όνειρο στα σκουπίδια.

Η ταινία  Χίτλερ εναντίον Πικάσο και οι Άλλοι” είναι ένα κινηματογραφικό ταξίδι μέσα από εκθέσεις που παρουσιάζουν αριστουργήματα των Μποτιτσέλι, Κλέε, Ματίς, Μονέ, Ρενουάρ και Γκογκέν. Οι πίνακες συνδέονται με την ιστορία των ιδιοκτητών τους, που τους πούλησαν στον “αντιπρόσωπο” του Χίτλερ, Κορνέλιους Γκούρλιτ. Υπό αυτή τη λογική οργανώθηκαν άλλωστε οι εκθέσεις.

Γκερνίκα. Το έργο του Πικάσο που αποτελεί τη διαμαρτυρία του ενάντια στον βομβαρδισμό των Γερμανών στην ομώνυμη, με το έργο, πόλη στη Βασκονία

Η σκηνοθεσία είναι του Claudio Poli. Παρουσιάζονται μαρτυρίες διευθυντών μουσείων και Πινακοθηκών, καθώς και αυτοπτών μαρτύρων και αναμένεται πως θα προσελκύσει το κοινό παγκοσμίως.