“Δεν έχει μεγάλη σημασία για το πώς βγαίνει το χρώμα. Η τεχνική είναι απλώς ένας τρόπος να φτάσεις σε μια δήλωση.” Τζάκσον Πόλοκ

Στην έκδοση τής 8ης Αυγούστου 1949, το περιοδικό Life δημοσίευσε ένα χαρακτηριστικό άρθρο σχετικά με τον Τζάκσον Πόλοκ που ο τίτλος του έφερε το ερώτημα: «Είναι αυτός ο μεγαλύτερος εν ζωή ζωγράφος στις Ηνωμένες Πολιτείες;»

Τζάκσον Πόλοκ – Η Λύκαινα (1943) Μια αναφορά στην γνωστή λύκαινα της ρωμαϊκής μυθολογίας. Εκείνη που τους ιδρυτές της Ρώμης Ρώμο και Ρωμύλο

Η ερώτηση του Life απηχούσε μία πολύ συγκεκριμένη άποψη που και εκείνη έληγε με ερωτηματικό. Μπορεί να θεωρείται καλλιτέχνης κάποιος που ζωγραφίζει σε καμβάδες με ένα ραβδί; Ή που χύνοντας χρώμα σε λευκές επιφάνειες δημιουργώντας στροβιλισμούς χρωμάτων να θεωρηθεί “μεγάλος”; Η υπεροχή του Pollock μεταξύ των αφηρημένων εξπρεσιονιστών έχει τα πάντα. Ένα από τα συστατικά της ήταν και ο τρόπος ζωής του. Ήταν αλκοολικός. Πέθανε νωρίς.

•Οι διάσημοι «ζωγραφικοί πίνακες ζωγραφικής» που άρχισε να παράγει στα τέλη της δεκαετίας του 1940 αντιπροσωπεύουν ένα από τα πιο πρωτότυπα σώματα καλλιτεχνικής εργασίας του 20ου αιώνα. Μερικές φορές θα μπορούσαν να προτείνουν τη ζωή στη φύση, σε άλλες να θυμίσουν την παγίδευση του ανθρώπου στο σώμα και το άγχος που προκαλεί στους ανθρώπους ο σύγχρονος κόσμος.

 

Η τρικυμιώδης ζωή του Πόλοκ, που μεγάλωσε στην αμερικανική Δύση, τον διαμόρφωσε στον γενικότερο χαρακτήρα που θα γινόταν. Αργότερα, μια σειρά επιρροές συναντήθηκαν για να τον καθοδηγήσουν στο ώριμο στυλ του: τα χρόνια που πέρασαν ζωγραφίζοντας ρεαλιστικές τοιχογραφίες στη δεκαετία του ’30 τού έδειξαν τον δρόμο στην εξέλιξη και τη δυναμική της ζωγραφικής σε μεγάλη κλίμακα. Ο σουρεαλισμός πρότεινε τρόπους για να περιγράψει το ασυνείδητο. Ο κυβισμός οδήγησε την κατανόησή του στον χώρο των εικόνων.

Τζάκσον Πόλοκ – “Βαθύ” (1953)

Το 1939, ο Πόλοκ άρχισε να επισκέπτεται ψυχαναλυτή για να θεραπεύσει τον αλκοολισμό. Με τη σειρά του εκείνος τον ενθάρρυνε να δημιουργεί σχέδια. Αυτά θα τροφοδοτούσαν αργότερα τις ζωγραφιές του. Οι καλλιτεχνικές εκρήξεις του μυαλού του και ο παράδοξος τρόπος σχεδιασμού τους θα μπορούσαν να περιγράψουν τον τρόμο της σύγχρονης ανθρωπότητας που ζούσε στη σκιά του πυρηνικού πολέμου.

Τζάκσον Πόλοκ “Γυναίκα” – 1950-1953

•Το μεγαλείο του έγκειται στην ανάπτυξη ενός από τα πιο ριζοσπαστικά αφηρημένα στυλ στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Επαναπροσδιόρισε το σχέδιο και τη ζωγραφική εξερευνώντας και παράγοντας νέα μέσα για την περιγραφή του εικονογραφικού χώρου.

Τζάκσον Πόλοκ – Νούμερο 11 (1952)

Ο Τζάκσον Πόλοκ γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1912 στο Κόντυ του Ουαϊόμινγκ και πέθανε στις 11 Αυγούστου 1956 στην Νέα Υόρκη.

πηγή εικόνων https://www.theartist.me