Κίνα. Σε ό,τι αφορά τα social media μπορούμε να δούμε τη χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον πλανήτη σαν το χωριό του Αστερίξ; Λέμε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Δύσης έχουν κυριαρχήσει στις επικοινωνίες των ανθρώπων παγκοσμίως. Παγκοσμίως; Είναι σωστό το παγκοσμίως; Η Κίνα δεν έχει Facebook, Twitter, Messenger, YouTube. Είναι μια χώρα που αισθάνεται αρκετά δυνατή, και ίσως τελικά είναι, ώστε να απαγορεύει στα δημοφιλέστερα σάιτ της γης να λειτουργούν στον ιντερνετικό της αέρα. Άραγε αυτό μπορεί να θεωρηθεί λογοκρισία; Φίμωση της ελευθερίας του λόγου; Η Κίνα δεν είναι μια χώρα που μπορεί να ζήσει χωρίς social media. Έχει τα δικά της. Το δικό της facebook. To δικό της Twitter. Το δικό της YouTube. Η λογική του «αντιγράφω» τον πρωτοδιδάξαντα εμφανίζεται και στο συγκεκριμένο τομέα. Αντιγράφω, όμως, σημαίνει κλέβω;

Twitter Vs Weibo

Οι Κινέζοι δεν έχουν πρόσβαση στο Twitter. Έχουν το δικό τους Twitter. Το λένε Weibo. Είναι ο τόπος που οι Κινέζοι μοιράζονται τις προσωπικές τους γνώμες. Ουσιαστικά είναι δομημένο όπως το Twitter. Και ίσως λέγαμε πως είναι περισσότερο εξελιγμένο από την πλατφόρμα που στη δύση γνωρίζουμε. Σε κάθε ανάρτηση οι χρήστες του μέσου μπορούν να κάνουν κάτι σαν blogging ενώ οι εταιρείες το χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν με τους πελάτες τους μιας και το σάιτ δίνει τη δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων με περιεχόμενο μεγαλύτερο του Twitter. Κατά τα άλλα, όταν φτάνουμε στη λαϊκή χρήση του μέσου, εγγεγραμμένοι στο Weibo είναι χρήστες που τους αρέσει να παρακολουθούν, να σχολιάζουν τις ζωές διασημοτήτων ή κολλητών τους, ανθρώπων με επιρροή στη ζωή της χώρας.

www.weibo.com

 

 YouTube Vs Youkou

Είναι πολύ κοντά στο στιλ του YouTube. Οι χρήστες ανεβάζουν δικά τους βίντεο. Είναι επίσης και μια μεγάλη δεξαμενή θέασης ταινιών. Το δημοφιλέστερο περιεχόμενο του Youkou, σε ό,τι φορά ταινίες και σειρές, είναι αμερικανικής ή ιαπωνέζικης παραγωγής. Οι ταινίες προβάλλονται με Μανδαρίνικους υποτίτλους. Την επίσημη γλώσσα της Κίνας και της Σιγκαπούρης.

www.youku.com

 

Spotify Imdb, SoundCloud, MySpace Vs Douban

Φαντάσου το σαν μια μεγάλη αποθήκη που το κοινό μπορεί να συζητά και να ανακαλύπτει  βιβλία, μουσική, ταινίες, να αγοράζει εισιτήρια για θέατρο, σινεμά, συναυλίες. Δεν θα έλεγες πως το Douban είναι ιστότοπος που έχει δανειστεί κάτι από τα αντίστοιχα της δύσης, όμως συγκεντρώνει εκατομμύρια χρήστες. Το άθροισμά τους ξεπερνά εκείνο των αντίστοιχων site της Δύσης.

www.douban.com

 

WeChat Vs Facebook Messenger

Είναι πολύγλωσσος, είναι επίσης ο μεγαλύτερος χώρος διαδικτυακής επικοινωνίας για τους Κινέζους. Περισσότεροι από 889 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το WeChat καθημερινά. Η πλατφόρμα ενεργοποιήθηκε το 2011. Χρειάστηκαν μόλις πέντε χρόνια να γίνει εργαλείο καθημερινότητας των Κινέζων. Εκτός Κίνας το WeChat, με μόνο 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, προσφέρεται ως μια ακόμα εφαρμογή, ανάμεσα σε τόσες άλλες.

http://www.wechat.com

 

Renren Vs Facebook

Στο στοίχημα αν οι Κινέζοι μπορούν να περιφέρουν στους Κινέζους τη δική τους εκδοχή του Facebook χάνουν. Το Renren προσγειώθηκε στο κοινό της Κίνας στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και αμέσως μετά την απαγόρευση της λειτουργίας του Facebook στη χώρα. Αρχικά το Renner κέρδισε μεγάλη απήχηση. Ο σχεδιασμός του θύμιζε έντονα την πλατφόρμα που σκέφτηκε ο Ζούκερμπεργκ (facebook). Οι ομοιότητες ήταν τόσες πολλές που έφταναν σε σημείο παρεξήγησης. Υπήρξαν και εκείνοι που πίστεψαν πως υπήρχε κάποια εταιρική σχέση ανάμεσα στις δύο φίρμες. Το πέρασμα του χρόνου βρήκε το Renren να αδυνατεί να περάσει με επιτυχία στον κόσμο των smartphones. Και αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι χρήστες του να φυλλορροήσουν προς τις πτυχωμένες, Κινέζικες, πλατφόρμες επικοινωνίας σαν το Wechat και το Weibo. Το Renren, πλέον, απλώς υπάρχει ανάμεσα στους Κινέζους ως η αποτυχημένη εκδοχή του κινεζικού Facebook.

www.renren.com