του: Παύλου Θ.Κάγιου
Καταιγισμός μέτριων νέων ταινιών το φετινό καλοκαίρι στα θερινά σινεμά και το ενδιαφέρον των σινεφίλ το κλέβουν οι επαναλήψεις. Αυτή την εβδομάδα έχουμε τον «Πολεμικό ανταποκριτή» του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ενώ από τις πολλές νέες ταινίες η ισπανική «Κηδεία είναι θα περάσει» προσφέρει λίγο γέλιο στην αρχή, ενώ η δεύτερη ισπανική μαύρη φάρσα «Αμπρακατάμπρα» σε εκνευρίζει με τις δήθεν ακρότητές  της. Η «Αμερικάνικη ληστεία» σε γοητεύει στην αρχή, αλλά δεν καταφέρνει να απογειωθεί… Το ίδιο συμβαίνει και με την τρίτη φάρσα της εβδομάδας «Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο». Υπάρχει, ακόμα «Ο ουρανοξύστης» και η ανεκδιήγητη σάτιρα «SOS:έρχονται οι Βρετανοί» που είναι, ίσως, το πιο κούφιο  φιλμ της φετινής περιόδου.
«Κηδεία είναι θα περάσει»
Η Ρόσι Ντε Πάλμα –μία από τις πιο ξεκαρδιστικές μούσες του Αλμοβοδάρ – έχει όλο το τρελό κέφι να μας κάνει να ξεκαρδιστούμε στα γέλια και σε αυτή τη φάρσα, αλλά ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας τη χώνει μετά το πρώτο τέταρτο της δράσης  σε μια … τεφροδόχο κι από κει η κακομοίρα κάνει ό,τι μπορεί για να μας προσφέρει γέλιο, αλλά, δεν…
 
Κι ενώ όλα δείχνουν πως θα δούμε μια «τρελή φάρσα», μετά τον αιφνίδιο θάνατο της γυναίκας του πάτερ φαμίλια ήρωα της ταινίας (οι πολύ καλοί Ρόσι Ντε Πάλμα και Χορδί Σάντσεθ στους δύο ρόλους), το στόρι επικεντρώνεται στο επεισοδιακό οδοιπορικό του χήρου, των τριών παιδιών του και των συντρόφων τους στο Σανλούκαρ, για να πετάξουν τις στάχτες της στο ποτάμι και ο χήρος πιάνει διάλογο με την μακαρίτισσα  που η φωτογραφία της στολίζει την τεφροδόχο της… 
Η κόρη του Σάντρα (Μέγκαν Μοντανέρ) είναι παντρεμένη με έναν Καταλανό και σκληροπυρηνικό οπαδό της Μπαρτσελόνα, που θέλει να στείλει το -αγέννητο ακόμα- εγγόνι του Γκρεγκόριο σε ένα δίγλωσσο καταλανο-αγγλικό σχολείο στη Βαρκελώνη. Η κόρη του Αλίσια (Σίλβια Αλόνσο) βγαίνει με έναν αναρχικό χίπη και ο γιος του Κάρλος (Εδουάρδο Καζανόβα), στον οποίο δεν μιλάει τους τελευταίους έξι μήνες από τότε που αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλος, καταφθάνει με τον Βάσκο μαύρο φίλο του. Αυτό το ταξίδι στον νότο της Ισπανίας θα δοκιμάσει στο έπακρο την ικανότητα αυτής της δυσλειτουργικής οικογένειας να συγχωρεί και να αποδέχεται το κάθε μέλος με τα ελαττώματα του.
 
Λέει ο σκηνοθέτης Άλβαρο Ντίαθ Λορένθο:
«Η ταινία μιλάει για εκείνες τις συζητήσεις και τις οικογενειακές εντάσεις που όλοι έχουμε ζήσει. Για εκείνα τα ατελείωτα χριστουγεννιάτικα δείπνα στο σπίτι της πεθεράς, τις Κυριακές στην παραλία με τα πεθερικά ή τα γενέθλια παιδιών που γνωρίζουμε ελάχιστα. Αλλά παραδέχεται πως, στο τέλος της μέρας, αυτές οι προκαταλήψεις, οι αντιπαλότητες και οι παράλογες έχθρες είναι η ουσία της οικογένειας. Αυτής της ομάδας ανθρώπων που, ακόμα κι αν δεν την έχουμε επιλέξει, μας κάνει να νιώθουμε σαν το σπίτι μας, γιατί μας αγαπάει πάνω απ΄ όλα»
Σκηνοθεσία: Άλβαρο Ντίαθ Λορένθο  
Παίζουν: Ρόσι ντε Πάλμα, Χορδί Σάντσεθ, Αντρές Βελενκόσο, Εδουάρδο Καζανόβα, Μέγκαν Μοντανέρ, Σίλβια Αλόνσο
 «Μια αμερικάνικη ληστεία»
Με το αμερικάνικο όνειρο θέλει να ταυτιστεί ο τίτλος και το νόημα αυτής της αστυνομικής περιπέτειας που αναπλάθει την αληθινή ιστορία τεσσάρων φίλων οι οποίοι, ενώ ζούσαν απολύτως φυσιολογικές ζωές, επιχείρησαν να φέρουν εις πέρας μια από τις πιο εξωφρενικές ληστείες στην ιστορία των ΗΠΑ.
Βρισκόμαστε στο Λέξινγκτον του Κεντάκι το 2004. Στα γεμάτα οικογένειες της μεσαίας τάξης προάστια τούτης της αμερικάνικης πόλης ζει ο Σπένσερ, που θέλει να γίνει καλλιτέχνης και ο Γουόρεν, ένας απρόβλεπτος και ατίθασος νέος. Είναι φίλοι και παρακολουθούν μαθήματα σε δύο διαφορετικά κολέγια. Καθώς η ενηλικίωση τους χτυπάει την πόρτα, συνειδητοποιούν πως υπάρχει πολύ μεγάλο ενδεχόμενο να μην γίνουν ποτέ κάτι πολύ σημαντικό, πως δεν θα καταφέρουν να ξεχωρίσουν, πως θα ζήσουν βαρετές ζωές. Κατά τη διάρκεια μας ακαδημαϊκής επίσκεψης στο Ειδικό Τμήμα της Βιβλιοθήκης του τοπικού Πανεπιστήμιου, ο Σπένσερ διαπιστώνει πως εκεί φυλάσσονται απίστευτοι θησαυροί, μεταξύ των οποίων και το βιβλίο «Birds of America» του John James Audubon, με χρηματιστηριακή αξία άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθώς αφηγείται την εμπειρία στον φίλο του διαπιστώνουν και οι δύο την ευκαιρία που έψαχναν, να εμφανίζεται αναπάντεχα μπροστά τους. Έτσι, αποφασίζουν να κλέψουν τα πολύτιμα βιβλία, βάζουν άλλους δύο στο κόλπο και προχωράνε. Όμως, αλλιώς τα σχεδιάζουν τα πράγματα κι αλλιώς τους προκύπτουν. Άλλο οι ταινίες κι άλλο η πραγματική ζωή…
Ο γεννημένος στην Αγγλία Μπαρτ Λέιτον σκηνοθετεί εδώ τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του μετά το «The Imposter», ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο παρουσιαζόταν η ιστορία ενός νεαρού Γάλλου απατεώνα, ο οποίος έπεισε πολύ κόσμο και κυρίως μια οικογένεια από το Τέξας, πως ήταν ο έφηβος γιος τους, που είχε εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει ίχνη, τρία χρόνια πριν! Ήταν ένα ντοκιμαντέρ που αποδείκνυε εμφατικά πως δεν είναι λίγες οι φορές κατά τις οποίες η πραγματικότητα ξεπερνά τη φαντασία. Αυτό ήθελε να προκύπτει και από την πρώτη ταινία μυθοπλασίας του ο σκηνοθέτης, αλλά το «γλυκό» δεν φουσκώνει και προς το φινάλε κάθεται…
Σκηνοθεσία: Μπαρτ Λέιτον
Παίζουν: Έβαν Πίτερς, Μπάρι Κέογκαν, Ούντο Κίερ
 
 
«Ξένος ανταποκριτής»
H δεύτερη ταινία του  Άλφρεντ Χίτσκοκ στην Αμερική όταν άφησε την Αγγλία το 1939 (η πρώτη   ήταν το Ρεβέκκα 1930). Η ταινία έλαβε 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, χωρίς όμως να κερδίσει κανένα.
Ο Τζόνι Τζόουνς (Τζόελ ΜακΚρέι) είναι ρεπόρτερ σε μια εφημερίδα της Νέας Υόρκης. Ο αρχισυντάκτης του κύριος Πάουερς (Χάρι Ντέιβενπορτ) τον στέλνει στην Ευρώπη για να κάνει ρεπορτάζ πάνω στον πόλεμο που πρόκειται να εκραγεί από στιγμή σε στιγμή στη γηραιά ήπειρο. Ο Τζόουνς που υιοθετεί το ψευδώνυμο Χάντλεϊ Χάβερστοκ, φτάνει στην Αγγλία, όπου πρόκειται να συναντήσει έναν Ολλανδό διπλωμάτη τον κύριο Βαν Μιρ (Άλμπερτ Μπάσερμαν), ο οποίος έχει υπογράψει μυστική συνθήκη που αφορά δυο ευρωπαϊκά κράτη. Τα πράγματα όμως δεν βαίνουν όπως είχε υπολογίσει κι ο Τζόουνς αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια μιας νεαρής κοπέλας, της Κάρολ Φίσερ (Λαρέιν Μέι), προκειμένου να ξεσκεπάσει μια σπείρα κατασκόπων.

Πληροφορίες  για την παραγωγή:

Ο παραγωγός Γουόλτερ Γουάνγκερ, αγόρασε τα δικαιώματα του πολιτικού μυθιστορήματος Personal History του Βίνσεντ Σίαν, για 10.000 δολάρια, αλλά οι πρώτες διασκευές του από διάφορους σεναριογράφους δεν τον ικανοποίησαν. Ο Γουάνγκερ έδωσε την ελευθερία στους σεναριογράφους να απομακρυνθούν από το μυθιστόρημα του Σίαν, παρόλα αυτά πέρασαν πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί ένα σενάριο που να τον ικανοποιεί. Το 1940, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ είχε εγκαταλείψει το Ηνωμένο Βασίλειο κι είχε ήδη ξεκινήσει να εργάζεται για λογαριασμό του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ για την ταινία Ρεβέκκα. Ο Χίτσκοκ, που δεν είχε καλές σχέσεις με το Σέλζνικ, ήταν διαθέσιμος μετά την ολοκλήρωση της ταινίας Ρεβέκκα να αναλάβει τη σκηνοθεσία της ταινίας. Ήταν χαρούμενος που του δινόταν η ευκαιρία να σκηνοθετήσει μια ταινία, για άλλη εταιρία παραγωγής εφόσον δεν ανεχόταν την τυραννία του Σέλζνικ. Ο σκηνοθέτης ήθελε τον Γκάρι Κούπερ και τη Τζόαν Φοντέιν για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά ο Κούπερ δεν ενδιαφερόταν για να γυρίσει ταινία με πολιτικό περιεχόμενο εκείνη την περίοδο, ενώ ο Σέλζνικ δεν επέτρεψε το δανεισμό της Φοντέιν για ταινία άλλης εταιρίας. Χρόνια αργότερα ο Κούπερ δήλωσε ότι μετάνιωσε που απέρριψε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία.
Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Παίζουν: Τζόελ Μακ Κρι, Λάρεν Ντέι, Χέρμπερτ Μάρσαλ
 

“Έρχονται οι Βρετανοί”
Είναι τόσο  μεγάλη η απογοήτευση από αυτό  το φιλμ που κάλλιστα μπορείς να το ανακηρύξεις κι ως  ένα από τα χειρότερα της φετινής χρονιάς. Κάτι που ισχύει απόλυτα και για τους διάσημους πρωταγωνιστές του οι οποίοι παίζουν τόσο  ψεύτικα και χάλια  που θέλεις να σηκωθείς και να φύγεις από την προβολή! 

Η ιστορία του αφορά ένα εκκεντρικό ζευγάρι βρετανών, που είναι δεξιοτέχνες στην απάτη, προσπαθούν να ξεφύγουν από έναν γκάγκστερ που τους καταδιώκει και ταξιδεύουν στο Λος Άντζελες  όπου επιχειρούν να κλέψουν μεγάλης αξίας κοσμήματα με τραγελαφικές συνέπειες και απίθανες σεναριακές  ακρότητες. Μαύρη κωμωδία και σάτιρα των γκανγκστερικών  ταινιών  αλά Ταραντίνο, επιθυμούσε  να φτιάξει  ο σκηνοθέτης της ταινίας Τζέιμς ‘Οκλεϊ, αλλά όλα σε αυτό το κατασκεύασμα είναι λάθος σχεδιασμένα, ειπωμένα και ερμηνευμένα –εκτός από τον Τιμ Ροθ που παίζει» τον γνωστό εαυτό του κι από τα προηγούμενα φιλμ του. Μεγάλη απογοήτευση η Ούμα Θέρμαν που φαίνεται πως μετά από τόσες ταινίες δεν θα μάθει ποτέ να γίνει ηθοποιός….  
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Όκλεϊ
Παίζουν: Τιμ Ροθ, Ούμα Θέρμαν, Μάγκι Κιου, Πάρκερ Πόσι, Άλις Ιβ, Στίβεν Φράι, Σοφία Βεργκάρα, Κρίσπιν Γκλόβερ, Άσλεϊ Γουίλιαμς
 

«Βάλε τη γιαγιά στο ψυγείο»
 Να, λοιπόν, που δεν συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα να ζουν παιδιά κι εγγόνια από τις συντάξεις των παππούδων και των γιαγιάδων – ας όψεται η ευρωπαϊκή ένωση!

Η  Κλαούντια, λοιπόν, μια νεαρή ιταλίδα συντηρήτρια αρχαιοτήτων καταφέρνει να τα βγάζει πέρα χάρη στη σύνταξη της γιαγιάς της, καθώς η αρμόδια δημόσια υπηρεσία καθυστερεί να την πληρώσει. Όταν, όμως, η γιαγιά της ξαφνικά εγκαταλείπει τον μάταιο τούτο κόσμο, η χρεοκοπία τής χτυπάει την πόρτα, οπότε η Κλαούντια, «παγώνει» το θάνατό της, προκειμένου να συνεχίσει να εισπράττει τη σύνταξή της, μέχρις ότου το κράτος τής καταβάλει αυτά που της οφείλει – ανάλογες περιπτώσεις έχουμε ακούσει να συμβαίνουν και στη χώρα μας και νομίζαμε ότι μόνο εμείς είμαστε οι «έξυπνοι»! Τη λύση, τελικά, θα την δώσει ο … έρωτας καθώς ο Σιμόνε Ρέτσια, ο πιο άφθαρτος αξιωματικός της οικονομικής αστυνομίας, ερωτεύεται την Κλαούντια παράφορα! Κάπου ανάμεσα σε παρανοήσεις, μεταμφιέσεις και παρεξηγήσεις, η ιδιαίτερη απάτη της Κλαούντια θα αρχίσει να «λιώνει» κάθε λεπτό που περνάει σαν μια γιαγιά που ξεπαγώνει στον ήλιο.

Σκηνοθεσία: Τζιανκάρλο Φοντάνα, Τζουζέπε Τ. Στάζι
Παίζουν: Φάμπιο Ντε Λουίτζι, Μίριαμ Λεόνε, Λουτσία Οκόνε, Μαρίνα Ρόκο, Φραντσέσκο Ντι Λέβα, Σούζι Λάουντε, Κάρλο Ντε Ρουτζιέρι, Μαουρίτσιο, Λομπάρντι, Έρος Πάνι, Μπάρμπαρα Μπουσέ

«Ουρανοξύστης»
Μια τυπική περιπέτεια καταστροφής όπου ο Ντουέιν Τζόνσον από  επικεφαλής της Ομάδας Διάσωσης Ομήρων του FBI, αναγκάζεται να αποσυρθεί από την ενεργό δράση λόγω τραυματισμού, και προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείας σε … ουρανοξύστες –  ναι υπάρχει κι αυτό το επάγγελμα!

Σε μια αποστολή του στην Κίνα ξεσπάει πυρκαγιά σ’ έναν ουρανοξύστη, κι αυτός αναλαμβάνει δράση… Το σενάριο και τη σκηνοθεσία της 3D περιπέτειας καταστροφής υπογράφει ο Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ (Κεντρική Ευφυία).
Σκηνοθεσία: Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ
Παίζουν: Ντουέιν Τζόνσον, Νιβ Κάμπελ, Νόα Τέιλορ, Ρόλαντ Μιούλερ

«Δάφνις και Χλόη» (1931) – «Αστέρω» (1929)
Tο Σάββατο 14 Ιουλίου, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει δύο βωβές ταινίες που σφράγισαν την πορεία του ελληνικού κινηματογράφου και διασώζουν την εικόνα μιας Ελλάδας που δεν υπάρχει πια: το «Δάφνις και Χλόη» του Ορέστη Λάσκου (1931) και την «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη (1929). Και οι δυο ταινίες έχουν αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη.

Η ταινία «Δάφνις και Χλόη», η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Ορέστη Λάσκου, μεταφέρει στην οθόνη το ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου (2ος αιώνας μ.Χ.),  ένα από τα πρώτα μυθιστορήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας,  που επηρέασε  από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Τουρκουάτο Τάσσο και τον Ζακ Ανρί  Μπερναρντέν.
Το φιλμ έχει περάσει στην ιστορία ως η πρώτη ταινία με γυμνό στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Γυρίστηκε στην Μυτιλήνη και στην Λίμνη της Βουλιαγμένης  σε φυσικά ντεκόρ, με πρωταγωνιστές τη Λούση Ματλή και τον Απόλλωνα Μαρσύα. Το Τμήμα Αποκατάστασης της Ταινιοθήκης, κατόρθωσε να αποκαταστήσει το υλικό με την επίβλεψη και τη συνεργασία του ίδιου του σκηνοθέτη που προσπάθησε να «θυμηθεί» την ταινία καρέ-καρέ.

Στην “Αστέρω” του  Δημήτρη Γαζιάδη, που βασίζεται σε ένα κείμενο του Παύλου Νιρβάνα, η βοσκοπούλα Αστέρω (Αλίκη Θεοδωρίδου) είναι ερωτευμένη με τον Θύμιο (Κώστας Μουσούρης) αλλά συναντά την άρνηση του πατέρα του πλούσιου βοσκού (Αιμίλιος Βεάκης). Το ζευγάρι θα ξανασμίξει μετά από μεγάλες περιπέτειες. Το στόρι είναι μεταφορά στα καθ’ ημάς της γνωστής “Ραμόνα”. Το νέο αυτό είδος της «φουστανέλας» είχε τις απαρχές του στο θέατρο με τον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» του Δημήτρη Κορομηλά.  Η εξιδανίκευση της ελληνικής υπαίθρου, που την εποχή εκείνη μαστίζεται από τα δεινά της παγκόσμιας κρίσης, λειτουργεί ως διέξοδος απέναντι στις αντίξοες συνθήκες της καθημερινότητας. Η αποκατάσταση της ταινίας βασίστηκε στην κόπια με γαλλικούς μεσότιτλους που ανακαλύφθηκε στη Γαλλική Ταινιοθήκη το 2003.

Η προβολή θα γίνει στις 9 μ.μ. με συνοδεία ζωντανής μουσικής (πρωτότυπη σύνθεση-εκτέλεση: Φίλιππος Τσαλαχούρης).

«Σχέδιο απόδρασης 2: Άδης»
Η συνέχεια της ταινίας «Σχέδιο Απόδρασης» του 2014, έρχεται με τον «παππού» Σιλβέστερ Σταλόνε να δίνει τα …. φώτα του σε νεαρούς που μπορούν να πείσουν τους αντίστοιχους σινεφίλ θεατές ότι είναι τσακάλια στις πολεμικές τέχνες… Ουσιαστικά, πρωταγωνιστής αυτής της περιπέτειας… μεταλλαγμένων πολεμικών τεχνών δεν είναι ο Σιλβέλστερ Σταλόνε, αλλά ο Σιαομίνγκ Χουάνγκ που είναι όντως και πολύ γοητευτικός και πειστικός στις επιδείξεις των πολεμικών τεχνών.

Ο ίδιος, μάλιστα, λέει: «Πιστεύω ότι οι σκηνές μάχης στην ταινία έχουν μια διεθνή γεύση λόγω των πολεμικών τεχνών. Οι σκηνές δράσης είναι πολύ πιο έντονες κι αυτό για εμένα μια μεγάλη πρόκληση. Στην ταινία υπάρχει ένα στιγμιότυπο όπου εκτελώ το Wing Chun (ένα παραδοσιακό στυλ πολεμικής τέχνης, εφάμιλλο του Kung fu). Επειδή πρόκειται για ένα υπερβολικά γρήγορο στυλ μάχης, προσπάθησα όσο περισσότερο μπορούσα να εκπαιδεύσω και να πιέσω τον εαυτό μου να το κάνει σωστά και με ασφάλεια. Έδωσα την καλύτερή μου προσπάθεια για να έχω το καλύτερο αποτέλεσμα».

Η δράση αρχίζει με τον αρχηγό μίας επίλεκτης ομάδας ειδικών ασφαλείας να εκπαιδεύεται στην τέχνη της δραπέτευσης από τις πιο αδιαπέραστες φυλακές του κόσμου. Όταν ο πιο αξιόπιστος πράκτοράς του, Σου Ρεν, πέφτει θύμα απαγωγής και εξαφανίζεται μέσα στην πιο περίτεχνη φυλακή που κατασκευάστηκε ποτέ, ο Ρέι πρέπει να κάνει τα πάντα για να τον εντοπίσει…

Σκηνοθεσία: Στίβεν Γ. Μίλλερ
Παίζουν: Σιλβέστερ Σταλόνε, Ντέιβ Μπαουτίστα, Σιαομίνγκ Χουάνγκ, Κέρτις “50 Cent” Τζάκσον, Τζέιμι Κινγκ, Τζέσε Μέτκαλφ, Γουές Τσάταμ, Λύντια Χουλλ

«Αμπρακατάμπρα»
Ισπανικό μελόδραμα, μαύρη κωμωδία με στοιχεία χοντρής φάρσας που ο σκηνοθέτης της φτάνει σε μορφολογικά άκρα χωρίς να τα κατέχει. Έτσι, σε κάποιες σκηνές γίνεται εκνευριστικός και σε άλλες απωθητικός – όπως στη σκηνή με τον ετοιμοθάνατο γέρο στο νοσοκομείο. Είναι σκηνοθετημένο από τον Πάμπλο Μπέργκερ που η «Χιονάτη» του το 2013ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για Ξενόγλωσσο Οσκαρ κι εδώ «δανείζεται» στοιχεία από το φιλμικό σύμπαν διάσημων σκηνοθετών καταφέρνοντας να τα … γελοιοποιήσει.

Ηρωίδα της η Κάρμεν που ζει στα προάστια της Μαδρίτης με τον σύζυγό της Κάρλος. Εκείνη είναι μια συνηθισμένη νοικοκυρά, αφοσιωμένη στην οικογένειά της. Εκείνος είναι ένας εργάτης οικοδομών και οπαδός του ποδοσφαίρου που ζει και αναπνέει για τη Ρεάλ Μαδρίτης. Μια μέρα, όμως, η ρουτίνα θα σπάσει για πάντα. Στη δεξίωση του γάμου του ξαδέλφου της Κάρμεν, Πέπε, ένας ερασιτέχνης υπνωτιστής, κάνει επίδειξη στο κοινό. Ζητά έναν εθελοντή και ο επιφυλακτικός Κάρλος αποδέχεται την πρόσκλησή του….. Το επόμενο πρωί ο  Κάρλος αρχίζει να συμπεριφέρεται παράξενα και οι … φήμες λένε πως κάτι  πήγε λάθος και τώρα ένα πνεύμα τον έχει στοιχειώσει! Κι όλα τα  ξαδέλφια  μαζί ενώνουν τις δυνάμεις τους και ξεκινούν μία σουρεαλιστική έρευνα για να φέρουν τον Κάρλος πίσω, όσο η  Κάρμεν  αρχίζει να νιώθει μία αλλόκοτη έλξη για τον «νέο» σύζυγό της…

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Μπέργκερ
Παίζουν: Μαριμπέλ Βερντού, Αντόνιο ντε λα Τόρε, Πρισίλα Ντελγκάδο

«Ξενοδοχείο για τέρατα 3: Ώρα για διακοπές»
Κινούμενα σχέδια – και μεταγλωττισμένο, και με υπότιτλους και σε 3D- με την αγαπημένη κι άτακτη οικογένεια των προηγούμενων ταινιών να πηγαίνει ταξίδι με ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο για τέρατα. Έτσι ο Ντρακ θα κάνει κι αυτός μια φορά διακοπές, αντί να φροντίζει τις διακοπές όλων των άλλων στο ξενοδοχείο.

Όλοι περνούν υπέροχα παίρνοντας μέρος στις δραστηριότητες που προσφέρονται στο πλοίο, όπως βόλεϊ για τέρατα, εξωτικές εξορμήσεις και φεγγαρο-θεραπεία. Οι ονειρεμένες διακοπές όμως μετατρέπονται σε εφιάλτη όταν η Μέϊβις αντιλαμβάνεται πως ο Ντρακ έχει ερωτευτεί τη μυστηριώδη καπετάνιο, την Έρικα, η οποία κρύβει ένα επικίνδυνο μυστικό που θα μπορούσε να καταστρέψει όλα, μα όλα τα τέρατα.
Αυτή τη φορά, και μέσα από  μια ταινία κινούμενων σχεδίων, θα ταξιδεύσουμε στο … Τρίγωνο των Βερμούδων και τη χαμένη Ατλαντίδα. Όλα αυτά σκηνοθετημένα από τον Τζέντι Ταρτακόφκσι, που είχε αναλάβει και τις δύο πρώτες ταινίες και εδώ συνυπογράφοντας και το σενάριο.

Σκηνοθεσία: Τζέντι Ταρτακόφσκι
Με τις φωνές των:  Άνταμ Σάντλερ, Άντι Σάμπεργκ, Σελένα Γκομέζ, Κέβιν Τζέιμς, Ντέιβιντ Σπέιντ, Στίβ Μπουσέμι / (στα ελληνικά ) Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου