Ήταν ένας δρόμος διαλεγμένος από τον ίδιο. Κανείς δεν μπορούσε να του πει τι θα κάνει. Η Πρισίλα Πρίσλεϊ στο ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher», που θα προβληθεί το ερχόμενο Σάββατο από το δίκτυο HBO, μιλά με σιγουριά και αυτοπεποίθηση γύρω από το σκηνικό θανάτου που είχε στήσει ο Έλβις στον ίδιο του τον εαυτό. Το λες και χρονικό μιας προμελετημένης πράξης.
Η Πρισίλα επιστρέφει στις τελευταίες μέρες του βασιλιά της ροκ μουσικής. «Ο Έλβις ήταν απολύτως συνειδητοποιημένος, καλά πληροφορημένος γύρω από το ρίσκο που έπαιρνε χρησιμοποιώντας ναρκωτικά πριν από τον θάνατό του το 1977». Η 72χρονη γυναίκα μιλά και για την εμπάθεια που εκφράζουν πολλοί γύρω από εκείνη την περίοδο. «Ο κόσμος πάει κι έρχεται. Συχνά ρωτά ”γιατί τον αφήσατε αβοήθητο”. Η αλήθεια είναι πως υπήρχε μια ομάδα ανθρώπων που προσπάθησε να τον βοηθήσει. Όμως εκείνος γνώριζε να χρησιμοποιεί τη δύναμή του ποικιλοτρόπως. Η δύναμη… Μερικές φορές μπορείς να τη στρέψεις εναντίον του ίδιου σου του εαυτού. Και ο Έλβις ήταν παντοδύναμος. Κανείς δεν μπορούσε να του πει τι να κάνει». Η αποκάλυψη της Πρισίλα, που υπήρξε σύζυγος του Ελβις από το 1967 ώς το 1973, έρχεται να ρίξει περισσότερο φως στην περίοδο που ο σταρ της μουσικής και του κινηματογράφου υπέφερε από κατάθλιψη. Η τελευταία έχει τονώσει το ενδιαφέρον πολλών μετά την αποκάλυψη δύο σημειωμάτων που φέρεται να έστειλε ο Έλβις, λίγο πριν από τον θάνατό του, στον φίλο και μάνατζερ περιοδειών, Τζο Εσπόζιτο. Σε ένα από αυτά έγραψε: «Είμαι αηδιασμένος και κουρασμένος από τη ζωή μου». Πολλοί θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν τη γνησιότητα του μηνύματος. Και πρώτοι απ’ όλους οι άνθρωποι που λάτρεψαν τον Έλβις σαν θεό, όμως ο ετεροθαλής αδελφός του Πρίσλεϊ, Ρικ Στάνλεϊ, είναι σίγουρος πως: «Για μένα ο γραφικός χαρακτήρας είναι αυθεντικός και είναι του Έλβις. Είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη πως η αυτοκτονία υπήρχε έντονα στη σκέψη του». 

Έλβις και Πρισίλα την ημέρα του γάμου τους

Ο Έλβις Πρίσλεϊ έφυγε από τη ζωή στις 16 Αυγούστου 1977. Υπάρχουν πολλές θεωρίες συνωμοσίας που επιμένουν πως βρίσκεται εν ζωή. Θαυμαστές και συνωμοσιολόγοι θεωρούν ότι ο Έλβις, αντιδρώντας στην αυξανόμενη πίεση που του προκαλούσε η ζωή στην κόψη μιας απάνθρωπης δημοσιότητας, αποφάσισε να σκηνοθετήσει τον ψεύτικο θάνατό του για να μπορέσει επιτέλους να απολαύσει την ηρεμία που ως σταρ είχε απωλέσει οριστικά. Η πιο διαδεδομένη φήμη υποστηρίζει ότι λίγο μετά τον θάνατο του Ελβις ένας άνδρας εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο του Μέμφις και αγόρασε εισιτήριο χωρίς επιστροφή για το Μπουένος Αϊρες. Λέγεται πως ο άνδρας, που έμοιαζε έντονα με τον σταρ, έδωσε το όνομα Τζον Μπάροους. Το ίδιο όνομα έδινε ο Έλβις όταν έκλεινε δωμάτια ξενοδοχείων προσπαθώντας να αποφύγει τον θόρυβο που θα προκαλούσε αν έδινε το Έλβις Πρίσλεϊ. Μια ακόμα θεωρία, που περιγράφει και στο βιβλίο του «Is Elvis Alive» (1988) ο Γκέιλ Μπριούερ-Τζόρτζιο, μιλά για τη σύνδεση του καλλιτέχνη με τη Μαφία. Ο Μπριούερ έχει δηλώσει πως ύστερα από ψάξιμο αμέτρητων ντοκουμέντων του FBI έφτασε στο συμπέρασμα πως ο Ελβις είναι προστατευμένος μάρτυράς του. Πως στρατολογήθηκε από την υπηρεσία ασφαλείας στη μάχη κατά του εγκληματικού συνδικάτου «Η Αδελφότητα». Ο Μπριούερ σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Τάιμ» έχει δηλώσει πως «Έπρεπε να επινοηθεί ένας ψεύτικος θάνατος, γιατί απλώς θα τον δολοφονούσαν και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό». Μια ακόμα θεωρία που υποστηρίζει πως ο Έλβις είναι ανάμεσά μας δόθηκε την ημέρα των 82ων γενεθλίων του. Οι θιασώτες της μάλιστα υποστηρίζουν πως υπάρχει και φωτογραφικό ντοκουμέντο. Υποθέτουν πως στην παραπάνω επέτειο ανάμεσα στους επισκέπτες της «Γκρέισλαντ» (κατοικία του Έλβις, που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο) υπήρξε και ένας άνδρας που φορούσε τζόκεϊ, γυαλιά ηλίου, είχε μούσι, μπήκε στον χώρο με συνοδεία ανδρών ασφαλείας και ήταν ο Έλβις. Του έμοιαζε τόσο πολύ, που αποκλείεται να ήταν κάποιος άλλος.

Το ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher» έχει γυριστεί σε τοποθεσίες όπου έζησε ο Πρίσλεϊ. Και περιγράφει έναν άνθρωπο εκλεκτικό γύρω από τη μουσική. Το φιλμ μάς δείχνει διάφορες ως σήμερα άγνωστες πτυχές της ζωής του Έλβις. Μας ταξιδεύει στο στούντιο «Sun» στο Νάσβιλ, όπου ηχογράφησε πολλές δουλειές του. Μας μιλά για την αγάπη που έτρεφε ο τραγουδιστής-είδωλο για τα γκόσπελ, για την προτίμησή του να επισκέπτεται κλαμπ που έπαιζαν μουσική των μαύρων, στην οδό Μπέιλ, στο Μέμφις. Η Πρισίλα Πρίσλεϊ δηλώνει πως το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, που χρειάστηκαν έξι χρόνια να ολοκληρωθεί, είναι μια τίμια προσπάθεια να παρουσιαστεί το προφίλ ζωής του πρώην συζύγου της. Φοβάται πως όσα θα δουν φαν του Έλβις αποδομούν τη φιλολογία που έχουν πλάσει στη φαντασία τους. Δηλώνει όμως πως: «Όσοι τον αγάπησαν ή τον αγαπούν ακόμα θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γύρω από την αλήθεια της ζωής του». Ο σκηνοθέτης Τομ Ζίμνι δηλώνει πως με τη δουλειά του θέλει να συγκρουστεί με το σύνολο της κακόγουστης μυθολογίας που έχει αναπτυχθεί και αναπτύσσεται γύρω από το πρόσωπο ενός εμβληματικού καλλιτέχνη.