Φανταχτερός, πολύχρωμος, μοναδικός. O σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοβοδάρ αντλεί έμπνευση μέσα από το ανθρώπινο χάος. Η παλέτα των ανθρώπινων νευρώσεων είναι τόσο μεγάλη. Και η διαφορά ανάμεσα στο ανθρώπινο σωστό και το ανθρώπινο λάθος είναι αφάνταστα μικρή. Ο Ισπανός σκηνοθέτης έχει μάθει να οπτικοποιεί τις λεπτομέρειες, σοβαρές ή γελοίες συμπεριφορές του σύγχρονου ανθρώπου, με τον δικό του τρόπο.

-Πέρα από την εξιδανίκευση των πιο ακραίων ανθρώπινων τρόπων ο Αλμοδοβάρ μιλά άπταιστα τη γλώσσα της επικοινωνίας. Τον λες και αιμοδότη της μαζικής κουλτούρας. Εμμονικός με λεπτομέρειες, ανθρώπινες συμπεριφορές – αντικείμενα που μιλούν στο οπτικό πεδίο του θεατή, διαμορφώνει “γωνίες” σκέψης, έρχεται σε διάλογο με το κοινό με ένα μοναδικό τρόπο.

Ταγιέρ Chanel “Ψηλά Τακούνια” (1991)

-Καθόλου τυχαία η μόδα, οι τάσεις της, δίνουν συχνά το «παρών» στις ταινίες του ιδιοφυούς σκηνοθέτη. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως τα φιλμ του μπορούν να αναγορευτούν και ως “εναλλακτικές” πασαρέλες μόδας. Μέσα τους μπορούν να συνυπάρξουν η ακραία φινέτσα κατεστημένων οίκων μόδας και η ακραία στιλιστική οπτική σχεδιαστών-αουτσάιντερ της φινέτσας.

Greta Borrás είναι θεωρητικός της μόδας. Έχει κάτι να πει για τη γραμμή πλάσης που ακολουθεί ο σκηνοθέτης στο χτίσιμο των πρωταγωνιστών του: “Στο σύμπαν του Αλμοδοβάρ ανακατεύουμε το μωβ, το κίτρινο, το κόκκινο. Η ψυχολογία των πρωταγωνιστών δεν είναι μόνο μια σεναριακή υπόθεση. Μιλούν και με τα χρώματα στα ρούχα που φορούν”.

-Giorgio Armani, Chanel, Versace, Jean Paul Gaultier ο Αλμοδοβάρ ντύνει τους πρωταγωνιστές των ταινιών του με την τελευταία λέξη του ενδυματολογικού στυλ. Οι περισσότεροι σκηνοθέτες στις ταινίες τους βρίσκουν στην ακραία ενδυματολογική άποψη τον “από μηχανής θεό” έλξης προσοχής των θεατών τους. Ο Αλμοδοβάρ πάει το πράγμα λίγο παρακάτω. Εκεί ζει η μαεστρία του. Το ντύσιμο γίνεται μέρος της ψυχολογίας των ηρώων του. Μια τιγκαρισμένη στη νεύρωση ηρωίδα μπορεί να αναβαθμίσει τα ποσοστά διαταραχής της ντυμένη με μια θεόστενη εφαρμοστή μαύρη φόρμα Gaultier. Ο κινηματογράφος επικοινωνεί συναισθήματα. Σε μια οθόνη το αδύνατο μπορεί να γίνει δυνατό. Και το ρούχο που φορά ένας κινηματογραφικός ήρωας μπορεί να ντύσει τις φαντασιώσεις του κοινού.

Κοστούμι Gaultier για την “Κika” (1993)

-Ο Αλμοδοβάρ επισκέπτεται συχνά το Παρίσι και το Μιλάνο. Ο Gaultier είναι φίλος και ένας από τους αγαπημένους του σχεδιαστές. Το ίδιο και ο Giorgio Armani. Στο φιλμ “Ψηλά Τακούνια” ο οίκος Armani ντύνει την πρωταγωνίστρια Marisa Paredes. Η ίδια πρακτική, με τα ίδια ονόματα, επαναλήφθηκε και στο φιλμ “Όλα Για Τη Μητέρα Μου” που απέσπασε Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Ο Αλμοβοδάρ στην παραλαβή του βραβείου του φορούσε σμόκιν. Οι ρεπόρτερ που κάλυψαν το γεγονός “σφάχτηκαν” να ανακαλύψουν την προέλευση του, ήταν γαλλικό ή ιταλικό;

Η Cecilia Roth φορτωμένη κοσμήματα  Bulgari “Δεν Κρατιέμαι” (2013)

-Στο φιλμ “Δεν Κρατιέμαι”, μια κωμωδία του Αλμοδοβάρ παραγωγής 2013, οι αεροσυνοδοί είναι ντυμένες δια χειρός του χαρισματικού Ισπανού σχεδιαστή David Delfín, που έφυγε από τη ζωή πρόσφατα μετά από χαμένη μάχη με τον καρκίνο και οι θεατές μπορούν να δουν την Αργεντίνα ηθοποιό Cecilia Roth να είναι φορτωμένη με κοσμήματα Bulgarι ενώ ο συνεπιβάτης της φορά ένα αψεγάδιαστο κουστούμι Dior Homme. Σ’ εκείνο το φιλμ μαζί με τον Delfin συνεργάστηκε κι η Tatiana Hernández, σχεδιάστρια μόδας που εκτός από τον Αλμοδοβάρ έχει δουλέψει και με τον Γούντι Άλεν.

Οι στολές των αεροσυνοδών δια χειρός David Delfín “Δεν κρατιέμαι” (2013)

Sonia Grande είναι  η αγαπημένη ενδυματολόγος του Ισπανού σκηνοθέτη. Σχεδίασε τα κοστούμια, διάλεξε τα ρούχα που φορούν οι ηθοποιοί στην τελευταία του ταινία “Ιουλιέτα”. Η συνεργασία όμως Αλμοδοβαρ – Grande έχει παρουσιαστεί και στα σετ ρούχων που φορούσε το καστ ενός υπέροχου πραγματικά φιλμ του, το “Μίλα της” (2002), αλλά και στο δραματικό φιλμ που πρωταγωνιστούσε η Πενέλοπε Κρουζ “Ραγισμένες Αγκαλιές” (2009). Η Grande είναι η πιο αναγνωρισμένη ενδυματολόγος της Ισπανίας. Μπορεί να μπει στο μυαλό του κινηματογραφιστή και να σχεδιάσει τους ήρωές του ενδυματολογικά. Η Grande δεν έχει κολλήματα με τους αναγνωρισμένους οίκους μόδας. Οι ήρωές της είναι μικρά παζλ. Ένα πανάκριβο κομμάτι Dior μπορεί να συνδυαστεί μ’ ένα vintage αξεσουάρ που ανακάλυψε σε υπαίθριες αγορές του Παρισιού.

πηγή: http://www.revistagq.com