Της Ρομίνας Ξύδα //

Ο Θάνος Ασκητής κάθεται απέναντί μου σε κεντρικό καφέ της Αθήνας, σε ρόλο συνεντευξιαζόμενου. Θέμα συζήτησης η ειδικότητά του: το Σεξ. Στα χείλη του, φροϋδικές αναλύσεις τύπου: «Η βαθύτερη ψυχανάλυση υποστηρίζει ότι το sex αποτελεί το καταστρεπτικότερο μέρος μιας σχέσης επειδή διαρκώς απειλείται από επιθετικότητα, αμφισβήτηση και κυριαρχία». Ο χρόνος περνά. Δύο ώρες μετά, ο Θάνος Ασκητής έχει μετουσιωθεί σε έναν από τους πιο γλυκούς ανθρώπους που γνώρισα ποτέ. Στο κείμενο που ακολουθεί σας παραθέτω τις απορίες μου (που στοιχιματίζω είναι και δικές σας) και τις απαντήσεις του. Πιστέψτε με! Η αποστήθιση κρίνεται κάτι παραπάνω από αναγκαία…

Ερωτημα 1ο. Μια γυναίκα και ένας άνδρας γνωρίζονται βράδυ και λίγο αργότερα κάνουν σεξ. Την επόμενη μέρα ο άνδρας θα χαρακτηρίσει τη γυναίκα επιεικώς «εύκολη»;

«Μάλλον ναι! Στους άντρες, αρέσουν οι γυναίκες που δεν τα δίνουν όλα από την αρχή διότι η αντίσταση αυξάνει την σεξουαλική επιθετικότητά τους. Το μυστήριο στο sex είναι γυναικεία υπόθεση και κατά συνέπεια οι άντρες προτιμούν εκείνες που μπορούν να εκπέμπουν το μυστήριο αυτό περισσότερο χρόνο. Ο ρόλος του άντρα είναι λιτός και απέριττος. Ο άντρας μπορεί να γδυθεί εύκολα. Η γυναίκα, αντιθέτως πρέπει να προσφέρει στον άντρα την μυστηριώδη αίσθηση της φαντασίωσης. Το απότομο γδύσιμο μιας γυναίκας σοκάρει πάντα έναν άντρα ενώ το ανοιχτό κάλεσμα πολλές φορές ενδέχεται να του προκαλέσει άγχος για το ρόλο του. Στον άντρα αρέσει να κατακτά την γυναίκα κομμάτι-κομμάτι. Να βιώνει όλη τη διαδικασία του ανεκπλήρωτου πόθου του ώσπου να φτάσει στην τελική πράξη «εκπλήρωσης» της σεξουαλικής επαφής…»

François Boucher – L’Éducation de l’Amour (1742)

Ερώτημα 2ο. Ο μύθος της απάτης. Μια γυναίκα απατά τον σύντροφό της. Θα την χωρίσει δίχως δεύτερη κουβέντα;

«Αμφιβάλλω… Την αποκλειστικότητα στο sex την επιθυμούν όλοι, ανεξαρτήτως φύλου. Ωστόσο, τα λεγόμενα των αντρών περί χωρισμού και εγκατάλειψης της συντρόφου τους στην περίπτωση που τους απατήσει αποτελούν μεγάλο μύθο. Όταν ο άντρας μάθει ότι η σύντροφός του τον πρόδωσε με κάποιον άλλον, μπορεί να θυμώσει, να οργιστεί, ή να περάσει ένα ψυχικό σοκ αλλά στην ουσία την συγχωρεί. Όσον αφορά στο χωρισμό, ο άντρας είναι σημαντικά ασταθής σε αντίθεση με την γυναίκα, η οποία είναι σημαντικά σταθερή. Όταν μια γυναίκα πει: «χωρίζω», το εννοεί. Ένας άντρας, όχι. Η σεξουαλική εξάρτηση του πόθου στο αρσενικό είναι πολύ πιο ισχυρή από ό,τι στη γυναίκα. Γι’ αυτό και στην πράξη αναγκάζεται να αποδεχθεί και να συγχωρήσει την απιστία. Το αρσενικό «μυρίζει» το θηλυκό με όλες του τις αισθήσεις και δεν θέλει να το χάσει. Προτιμάει να «σκοτώσει» το άλλο αρσενικό παρά να χάσει το θηλυκό που τον πρόδωσε. Γι’ αυτό και πολλές φορές βλέπουμε ότι ο άντρας δεν επιτίθεται στην γυναίκα που τον απάτησε αλλά σε εκείνον που κοιμήθηκε μαζί της. Αντιθέτως, η γυναίκα σπανίως επιτίθεται στην ερωμένη. Η απατημένη γυναίκα χτυπάει αμείλικτα το αρσενικό που την πρόδωσε…»

Ερώτημα 3ο. Αληθεύει ότι τον άντρα τον ενδιαφέρει περισσότερο η ικανοποίηση της συντρόφου του παρά η δική του;

«Ναι! Και ποιος είναι ο λόγος; Κάθε φάση ηδονής, ο άντρας την εισπράττει σαν σημάδι της αξίας του ως εραστή. Το αρσενικό αγωνιά όταν το θηλυκό δεν ικανοποιείται και μπαίνει στην εξής διαδικασία σκέψης: «Αφού εγώ δεν την ικανοποιώ, θα βρεθεί κάποιος άλλος να το κάνει. Και αυτός ο άλλος θα την πάρει μακριά μου». Κι αυτό, τον τρελαίνει!»

“Η αρπαγή της Ευρώπης” Τιτσιάνο (1561-62)

Ερώτημα 4ο. Ο άντρας πρέπει να αισθάνεται «ένας και μοναδικός» στο κρεβάτι;

«Σαφέστατα! Οι άντρες στο κρεβάτι θέλουν να αισθάνονται άρχοντες και αφέντες της σεξουαλικής ηδονής της γυναίκας. Όταν ένας άντρας βλέπει ότι μια γυναίκα δεν τον «ακολουθεί» στα σεξουαλικά του «θέλω», αρχίζει να αναρωτιέται: «Λες να θέλει να το κάνει με κάποιον άλλον;» ή «μήπως εγώ δεν είμαι ικανός να της σπάσω τα ταμπού;». Και τέτοιου είδους σκέψεις αποτελούν φρένα ικανά να τον αγχώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η γυναίκα δε που ζητάει την βοήθεια του άντρα προκειμένου να ξεπεράσει τα ταμπού της, που του λέει: «βοήθησέ με να σου προσφέρω περισσότερη ηδονή χωρίς να αισθάνομαι πρόστυχη» είναι μια πολύ ισχυρή γυναίκα, έτοιμη να δώσει και να πάρει μεγάλες δόσεις «χαράς».

Ερώτημα 5ο Οι μυξοπαρθένες στο κρεβάτι έχουν πέραση στους άντρες;

«Δεν θα το έλεγα. Ο άντρας, γοητεύεται από μία γυναίκα η οποία στην αρχή έχει κάποιες αναστολές. Όταν όμως ξαπλώσει μαζί της, το πράγμα αλλάζει. Οι γυναίκες που τρενάρουν το σεξουαλικό παιχνίδι εκνευρίζουν αφόρητα τους άντρες διότι αισθάνονται ότι οι ίδιοι γίνονται αντικείμενα κοροϊδίας και αμφισβήτησης. Τις θεωρούν ανώριμες, νευρωσικές και αναποφάσιστες. Οι άντρες όχι απλώς κουράζονται εύκολα από τις γυναίκες που κόβουν την ροή του σεξουαλικού παιχνιδιού, αλλά όταν το διαπιστώσουν τρέπονται σε φυγή. Στους άντρες αρέσουν οι γυναίκες που είναι πέρα για πέρα συνειδητοποιημένες για την απόφασή τους να ξαπλώσουν μαζί τους.»

Φωτογραφία Alphonse Mucha

Ερώτημα 6ο. Το ερωτικό μας παρελθόν πρέπει να το κρατάμε κρυφό από τον σύντροφό μας;

«Απαραιτήτως! Κι αυτό δεν είναι συμβουλή αλλά απαράβατος κανόνας. Ως γιατρός, διαφωνώ κάθετα με την γυναίκα η οποία αποκαλύπτει στον σύντροφό της το ερωτικό παρελθόν της διότι έτσι τον βάζει σε συγκριτικές λογικές που το μόνο που μπορούν να προκαλέσουν είναι ανεπανόρθωτο κακό στην σεξουαλική ταυτότητα της σχέσης. Οι άντρες δεν θέλουν την παραμικρή σύγκριση και μια τέτοιου είδους συμπεριφορά το πιθανότερο είναι να τους θυμώσει οδηγώντας τους στην οριστική απόρριψη της γυναίκας που τόλμησε να τους συγκρίνει. Οι άντρες που ρωτούν την σύντροφό τους για το ερωτικό παρελθόν της το κάνουν από περιέργεια και ανασφάλεια. Ένας αληθινός άντρας δεν το κάνει ποτέ!»

Ερώτημα 7ο . Η φραστική χυδαιότητα ξενερώνει ή «φτιάχνει» τους άντρες;

«Η φραστική χυδαιότητα είναι κάτι που ενοχλεί πολύ τους άντρες. Η χυδαιοποίηση απογαλακτίζει την γυναίκα από κάθε αισθησιασμό, με αποτέλεσμα ο άντρας να την θεωρεί πόρνη. Η πόρνη μπορεί να αποτελεί ένα ισχυρό πρότυπο στην σεξουαλικότητα του άντρα, η γυναίκα όμως που θα επιλέξει δεν θέλει να του βγει τόσο «προχωρημένη». Ο άντρας, όσο κι αν δεν το παραδέχεται, κουβαλάει μέσα του πολλές αναστολές και συντηρητικές καθηλώσεις όσον αφορά στο sex. Στα λόγια, οι άντρες μπορεί να ισχυρίζονται ότι τους γοητεύουν οι πολύ προχωρημένες γυναίκες, στην πραγματικότητα όμως οι γυναίκες αυτές δεν κρίνονται απλώς μετεξεταστέες αλλά… απορριπτέες. Συμπέρασμα; «Ναι» στις τολμηρές λέξεις που δεν εκχυδαΐζουν τον ρόλο του λόγου, ο οποίος είναι να σε κάνω να με θέλεις περισσότερο…»