Το “Stop Making Sense” είναι ο «Πολίτης Κέιν» των κινηματογραφημένων συναυλιών. Πρωταγωνιστούν οι Talking Heads. Μπάντα του χαρισματικού τραγουδιστή, κιθαρίστα, ηθοποιού, συγγραφέα Ντέιβιντ Μπερν. Η ταινία σταθμός στη σχέση κινηματογράφου-μουσικής θα προβληθεί με ελεύθερη είσοδο την Τετάρτη, 21 Ιουνίου, στις 9.30μ.μ., στην Πλατεία Αβησσυνίας. Η προβολή είναι ενταγμένη στο πλαίσιο του 7ου Athens Open Air Film Festival και συμπίπτει με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής.

Το “Stop Making Sense”, ένα από τα κορυφαία μουσικά φιλμ όλων των εποχών, καταγράφοντας μοναδικά τρεις live εμφανίσεις των Talking Heads από το 1984 στη διάρκεια περιοδείας που έκαναν για την προώθηση του άλμπουμ “Speaking in Tongues”. Η προβολή αποτελεί έναν ελάχιστο φόρο τιμής στο ταλέντο του σκηνοθέτη Τζόναθαν Ντέμι, ο οποίος εγκατέλειψε αιφνίδια τη ζωή μόλις πριν μερικές εβδομάδες.

 

Μία από τις πιο συνηθισμένες περιγραφές που ακολουθούν ως σήμερα το «Stop Making Sense» είναι πως πρόκειται για τον «Πολίτη Κέιν» των κινηματογραφημένων συναυλιών. Και είναι αλήθεια πως σε δεκάδες λίστες, από τη δεκαετία του ’90 μέχρι και σήμερα, που αφορούν συναυλίες ή μουσικές ταινίες εν γένει, το δημιούργημα του Ντέμι φιγουράρει στην κορυφή, όπως το αντίστοιχο του Όρσον Γουέλς, καθώς δεν έχει βρεθεί ως τώρα αντίστοιχη δουλειά που με τις καινοτομίες της να έχει ανοίξει νέους δρόμους για το είδος.

-Η ανάγκη του Ντέμι να μη φιλμάρει απλώς μια συναυλία αλλά να φτιάξει ένα υβρίδιο που θα έχει τη δική του γλώσσα, άλλαξε την ίδια τη σύσταση της συναυλίας. Όλη η σκηνή του σόου θύμιζε ένα μικρό εργοτάξιο που άλλαζε ανάλογα με το κάθε τραγούδι, τα μέλη της μπάντας εναλλάσσονταν και παρουσιάστηκαν σε κάθε δυνατό συνδυασμό. Η κάμερα δείχνει να αψηφά το κοινό και να μένει στους φωτισμούς και τις αντιθέσεις τους στα πλάνα της σκηνής, κρατώντας μόνο τις αντιδράσεις του (επευφημίες και χειροκροτήματα) δίνοντάς μας, όμως, την αίσθηση πως η μπάντα παίζει αποκλειστικά για τους θεατές της ταινίας.

-Σε αντίθεση με τον «Πολίτη Κέιν» το «Stop Making Sense» πήρε αποθεωτικές κριτικές ευθύς μόλις κυκλοφόρησε και συνεχίζει ως σήμερα να εμπνέει αρθρογράφους για διθυραμβικά κείμενα.