Από τη Μαρίλυ Αργυροκαστρίτη //

 

Το περασμένο Σάββατο έγινε στην Αθήνα η γιορτή της ορατότητας της LGBT κοινότητας το Athens Pride. Το βράδυ της ίδια μέρας στο Ορλάντο δολοφονήθηκαν πάνω από 50 άτομα σε γκέι κλαμπ από κάποιον ομοφοβικό που, πριν αυτοκτονήσει, θέλησε να ξεκληρίσει τα μιάσματα επειδή μάλλον δεν άντεχε ο ίδιος την αλήθεια του. Λίγες μέρες πριν, 19 γυναίκες κάηκαν ζωντανές δημοσίως επειδή αρνήθηκαν να γίνουν σεξουαλικές σκλάβες του ISIS. Πώς συνδέονται αυτά; Είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος: ο έλεγχος επάνω στην υποκειμενικότητα της σωματικής και σεξουαλικής έκφρασης. Κι εκεί που είμαστε όλοι πολύ κουλ και άνετοι μάς έρχεται η επικαιρότητα στα μούτρα, όπως ήλθε πέρσι στα καθ’ημάς το bullying απέναντι στον Βαγγέλη (σ.σ. Γιακουμάκη) που, είτε ήταν γκέι είτε ασέξουαλ, πάντως δεν ακολουθούσε τον ρόλο του σεναριογράφου κι αυτό «προκαλούσε».

μεσα 1Όταν λες για το Athens Pride «ας κάνει ό,τι θέλει ο καθένας στην κρεβατοκάμαρα του, τι με νοιάζει εμένα, αλλά γιατί πρέπει να προκαλεί;» Ή «γιατί κάνουν γιορτές οι γκέι και οι ετερόφυλοι δεν κάνουν;» μάλλον δεν βλέπεις πόσο απαιτεί διαφάνεια στην κρεβατοκάμαρα η κοινωνία, αρκεί αυτή να ζέχνει στρεϊτίλα. Κάθε μέρα, εκεί έξω, είναι γιορτή των ετερόφυλων και των «φυσιολογικών», δεν χρειάζονται παραπάνω υπογράμμιση. Η κάθε σεξουαλική έκφραση έξω από τη νόρμα θα πρέπει να σε κάνει να αναρωτιέσαι: νιώθεις ρε φίλε το σώμα σου ή σου έχει έλθει με οδηγίες χρήσης από το εργοστάσιο; Μήπως το σώμα σου είσαι εσύ κι ο έλεγχος επάνω σε αυτό είναι ο έλεγχος στον πυρήνα τού είναι σου; Δες πόσες χώρες στον πλανήτη ποινικοποιούν την σεξουαλική ελευθερία. Ο Φουκώ έλεγε ότι όλοι θα πρέπει να εξερευνούμε τη σεξουαλικότητα μας όπως οι ομοφυλόφιλοι, να ανακαλύπτουμε τις επιθυμίες μας και να αφουγκραζόμαστε τι έχει να μας πει το σώμα μας. Ο έλεγχος πάνω στη σεξουαλικότητα είναι ο βαθύτερος έλεγχος όλων, ο πυρήνας του ολοκληρωτισμού και, όταν σου λένε να κάνεις ό,τι θες αρκεί να το κάνεις κρυφά, είναι σαν να σου ψαλιδίζουν την ταυτότητα και να βοηθάς τον έλεγχο αυτό να εδραιωθεί κι άλλο. Όταν λες ότι μια γυναίκα πρέπει να είναι καλυμμένη και σεμνή για να μην προκαλεί με την επιθυμία όχι του αλλού, αλλά την δική της (τι σόι οικογένεια θα κάνει όταν έχει τόσες ερωτικές επιθυμίες; Ποιος «καλός» άνδρας θα την κάνει μάνα και θα την απεκδύσει από τα «κουσούρια» της όταν συνειδητά προβάλλει την σεξουαλικότητα της;) τότε δείχνεις πόσο τρομαγμένος κι ανασφαλής είσαι από την ίδια σου τη σεξουαλικότητα. Και μάντεψε: το ίδιο κι ο κάθε μακελάρης εκεί έξω που σφάζει δύο αγόρια που ανταλλάσουν τρυφερές ματιές ή τη γυναίκα του που δεν ήταν «πιστή».