Από τη Χρύσα Ματσαγκάνη //

Το βουητό της πόλης φωνάζει ΘΕΑΤΡΟ! Κι εμείς δεν μπορούμε να μείνουμε αμέτοχοι σε ένα τέτοιο κάλεσμα. Ηχογραφούμε το βουητό μιας πόλης που παρά την οικονομική εξαθλίωση και σε αντίδραση αυτής το θέατρο ευδοκιμεί, μόνο το 2016 μέχρι στιγμής έχουν καταμετρηθεί πάνω από 2000 θεατρικές παραγωγές.

Όχι μόνο μεγάλες παραγωγές, αλλά και, κυρίως, μικρές, από νέους ανθρώπους που μόλις ξεκίνησαν ή έχουν παρουσία λίγων μόλις ετών στον χώρο αλλά που έχουν κάτι αξιόλογο να μας πουν.

Ξεκινάμε λοιπόν να ηχογραφούμε το βουητό του θεάτρου μας, εγκαινιάζοντας στήλη για το θέατρο με κριτικές, παρουσιάσεις και προτάσεις.

Εγκαινιάζοντας λοιπόν μια στήλη που πιστεύουμε θα αποτελέσει έναν έγκυρο θεατρικό οδηγό σάς παρουσιάζουμε 5 παραστάσεις που θέλουμε να δούμε και σας προτείνουμε να δοκιμάσετε κι εσείς μαζί μας!

 

Στέλλα κοιμήσου  του Γιάννη Οικονομίδη

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ – ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ» Πρώτη παράσταση: 13/10/2016

Γιατί θέλουμε να το δούμε: γιατί είναι ο Οικονομίδης

stela-koimisouΣε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια.

 Με αφορμή έναν απαγορευμένο έρωτα, το έργο καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα. Το όνειρο της κοινωνικής ανόδου και της υλικής ευμάρειας εξουδετερώνει κάθε αξία και διαβρώνει συμπεριφορές και συνειδήσεις.

 Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή καθώς ο λόγος διαμορφώνεται ζωντανά με βάση ένα δομημένο σενάριο και εξελίσσεται σύμφωνα με την ειδική θερμοκρασία της επαφής ηθοποιών και θεατών.

Η παράσταση είναι κατάλληλη από 15 ετών και άνω.

  • Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
  • Επιμέλεια κειμένου: Βαγγέλης Μουρίκης
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
  • Βοηθός Σκηνοθέτη – Επιμέλεια Κίνησης: Αντώνης Ιορδάνου
  • Σκηνογραφία: Ιουλία Σταυρίδου
  • Ενδυματολόγος: Γιούλα Ζωιοπούλου
  • Μουσική: Μπάμπης Παπαδόπουλος
  • Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά
  • Διανομή:
  • Θείος Τάκης: Αντώνης Ιορδάνου
  • Στέλλα Γερακάρη: Ιωάννα Κολλιοπούλου
  • Θεία Βάσω: Μάγια Κώνστα
  • Μάριος Αγγελής: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
  • Ελένη Γερακάρη: Καλιρρόη Μυριαγκού
  • Γιώργος Γερακάρης: Γιάννης Νιάρρος
  • Αντώνης Γερακάρης: Στάθης Σταμουλακάτος
  • Ανθή Γερακάρη: Έλλη Τρίγγου

 

Γιώργος Κουμεντάκης – Θέμελης Γλυνάτσης

57 // a passion play

μια παράσταση βασισμένη στο 57ο σονέτο του Σαίξπηρ στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Γιατί θέλουμε να το δούμε: Γιατί ανεβαίνει σε παγκόσμια πρώτη

krap_large_t_1101_54902069_type13145Ένα καινούριο έργο του Γιώργου Κουμεντάκη σε παγκόσμια πρώτη

Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, παρουσιάζει την παράσταση των Γιώργου Κουμεντάκη και Θέμελη Γλυνάτση, “57//a passion play”, μια δουλειά που βασίζεται στο 57ο σονέτο του Σαίξπηρ και αποτελεί την 1η παράσταση του αφιερώματος «ΤΑ ΣΟΝΕΤΑ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ στη ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ».

 Αξίζει να σημειωθεί πως το “57//a passion play”, που θα παρουσιαστεί στις 24, 25, 31 Οκτωβρίου και 1, 7 και 8 Νοεμβρίου, αποτελεί την πρώτη καλλιτεχνική σύμπραξη του Γιώργου Κουμεντάκη με τον Θέμελη Γλυνάτση.

 Το 57ο σονέτο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ είναι μέρος των ποιημάτων του που κατά τους ειδικούς απευθύνεται σε έναν μυστηριώδη, νεαρό άνδρα με τον οποίον ο Σαίξπηρ εικάζεται να είχε κάποιο είδος ερωτικής σχέσης. Όμως, το συγκεκριμένο σονέτο φαίνεται να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα λόγω της ιδιαίτερης αναπαράστασης μιας σχεδόν σαδομαζοχιστικής σχέσης, όπου ο ομιλών υποτάσσεται πλήρως στις επιθυμίες του απόντος εραστή, δημιουργώντας μια ακραία αίσθηση απώλειας, αναμονής και βίαιης παθητικότητας.

 Με βάση τον εξαιρετικά σύγχρονο χαρακτήρα αυτού του σονέτου, ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης και ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια παράσταση που ισορροπεί ανάμεσα στην θεατρική παράσταση και το μουσικό έργο, με συμμάχους τέσσερις λυρικούς τραγουδιστές και τρεις ηθοποιούς. Η παράσταση χρησιμοποιεί το σονέτο τόσο σαν ποίηση όσο και σαν έναυσμα παραγωγής ήχου, και σε συνδυασμό με ένα πλούσιο ηχοτοπίο και ένα ιδιαίτερο σκηνικό περιβάλλον, επικοινωνεί το ποίημα σαν μουσική και τον ήχο σαν ποίηση.

 Συντελεστές:

  • Σύλληψη: Γιώργος Κουμεντάκης και Θέμελης Γλυνάτσης
  • Μουσική σύνθεση: Γιώργος Κουμεντάκης
  • Απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία: Θέμελης Γλυνάτσης
  • Σκηνικά και κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
  • Ηχητικός σχεδιασμός Tim Ward
  • Μουσική διδασκαλία: Μιχάλης Παπαπέτρου
  • Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
  • Αrtwork: Γιώργος Ζαρταλούδης
  •  Παίζουν (αλφαβητικά): Νικήτας Γκρίτζαλης, Πάνος Κούγιας, Γιώργος Κουσάκης, Νέστωρ Κοψιδάς, Βασίλης Λιάκος, Σταμάτης Πακάκης, Σωτήρης Τριάντης, Γιάννης Φίλιας

Info:

  • Τοποθεσία: Θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής,  Κεφαλληνίας & Κυκλάδων 11, Κυψέλη
  • Ημερομηνία: 24, 25, 31 Οκτωβρίου και 1, 7 και 8 Νοεμβρίου 2016, ώρα έναρξης: 21.00. Διάρκεια: 40’

 

«Blackbird/Μαυροπούλι»

 του David Harrower στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας

 Σκηνοθεσία:  Γρηγόρης Καραντινάκης (Από 15 Οκτωβρίου)

Γιατί θέλουμε να το δούμε: Γιατί το είδαμε και πέρυσι και μας άρεσε

mayropoyliΜετά τη σύντομη και επιτυχημένη πρώτη παρουσίαση του την περασμένη χρονιά, το συγκλονιστικό Blackbird/Μαυροπούλι του David Harrower, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη, επιστρέφει από τις 15 Οκτωβρίου στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας. Το τολμηρό κείμενο του Σκωτσέζου συγγραφέα, με τις συναρπαστικές ερμηνείες των Αλέξανδρου Μυλωνά και Βιργινίας Ταμπαροπούλου, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές την χρονιά που μας πέρασε. 

 Το έργο

15 χρόνια μετά τον παράξενο ερωτικό δεσμό της 12χρονης Oύνα και του 42χρονου Ρέυ, η Ουνα εμφανίζεται μπροστά του. Οργισμένη, μπερδεμένη, χαμένη στο παρελθόν η Ούνα ζητάει από τον Ρέυ απαντήσεις. Ζητάει τη λύτρωση… Γιατί κατάφερε αυτός να προχωρήσει τη Ζωή του; Γιατί όχι κι αυτή; Γιατί δεν την προστάτεψε; Ο Ρέυ θα της τα πει όλα, θα της εξηγήσει, θα προσπαθήσει να την πείσει. Έχει ανάγκη την συγχώρεσή της. Εξάλλου αυτή τον αγάπησε πρώτη. Αυτή τον διάλεξε. Δυο φαντάσματα του παρόντος, αθώα όσο και ένοχα, με μια διαφορετική αλήθεια, ένα διαφορετικό τραύμα ο καθένας. Μια ιστορία αγάπης, κοινωνικής κακοποίησης και πόνου… Δυο άνθρωποι που έζησαν κάτι υπέροχο και φρικαλέο ταυτόχρονα. Ποιος ο θύτης και ποιο το θύμα; Μια ιστορία παιδοφιλίας και κακοποίησης; Ή μια ιστορία αγάπης σε λάθος χρόνο;

 Η παράσταση

Ένας χώρος εργοταξίου, πίσω από τζαμαρίες.

Ένας χώρος με αρκετές καρέκλες κι ένα τραπέζι.

Ένας χώρος με έναν ψύκτη εμφιαλωμένου νερού.

Ένας χώρος με πολλά σκουπίδια στο πάτωμα και στο τραπέζι.

Ένας χώρος με λάμπες φθορίου όπου μία τρεμοπαίζει.

Ένας μεσήλικας άντρας και μία νεαρή γυναίκα.

Ένα σμήνος μαυροπούλια να πετάνε στον ουρανό.

Ένα μαυροπούλι να πετάει μέσα στο μυαλό τους.

Χωρίς αναισθητικό εγχείρηση ανοικτής μνημοσύνης.

Μνημοσύνη, ένας ποταμός στον Κάτω κόσμο, που έρεε παράλληλα με αυτόν της Λήθης. Οι ψυχές των νεκρών έπιναν από τη Λήθη, έτσι ώστε να μη θυμούνται τις προηγούμενες ζωές τους. Τώρα στην κόλαση του Πάνω κόσμου, η Λήθη σαν την λάμπα φθορίου τρεμοπαίζει και τα σκουπίδια της μνήμης σιγά-σιγά αποκτούν σώμα. Το σώμα ζωντανό-νεκρό διψάει και γίνεται επιθετικό, ικανό να ξεσκίσει σάρκες για να ξεδιψάσει.

Όταν ανοίξει η πόρτα θα είναι για να έρθει η επόμενη μέρα, Αθώα, Δροσερή χωρίς Παρελθόν. Η Λάμπα φθορίου συνεχίζει να τρεμοπαίζει.

 

 Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Καραντινάκης
  • Μετάφραση: Λευτέρης Γιοβανίδης
  • Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης
  • Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος                  
  • Κοστούμια: Γιούλα Ζωιοπούλου
  • Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
  • Κίνηση: Ζωή Κολλάτου
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Νεφέλη Παπαδέρου
  • Βοηθός σκηνογράφου: Αμαλία Θεοδωροπούλου
  • Φωτογραφίες: Δημήτρης Κοιλαλούς
  • Σχεδιασμός αφίσας & προγράμματος: Κατερίνα Σταματοπούλου
  • Ερμηνεύουν: Αλέξανδρος Μυλωνάς, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Άννα-Μαρία Κόρνια
  • Παραγωγή: a dream & the gun

 

INFO:

  • Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας/ Β’Σκηνή
  • Κεφαλληνίας 16-18 Κυψέλη
  • Πληροφορίες – κρατήσεις : 210 8838727

 

Παραστάσεις:

  • Από Σάββατο 15 Οκτωβρίου έως Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016
  • Πέμπτη έως Σάββατο στις 21.00
  • Κυριακή στις 20:00
  • Διάρκεια:
  •  85 λεπτά

 

Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα / Θέατρο Τέχνης-Κάρολος Κουν

 29 Οκτωβρίου – 15 Ιανουαρίου

Γιατί θέλουμε να το δούμε: Γιατί το «αγάπη μόνο» παραφορέθηκε

theatro-technis

 Ο Νίκος Μαστοράκης ανεβάζει με την ανανεωμένη ομάδα ηθοποιών της περυσινής επιτυχίας του Υπογείου «Τα παδιά του ήλιου», το σύγχρονο σπονδυλωτό έργο του Joël Pommerat: «La réunification des deux Corées» (Théâtre Odéon 2013).

 Μικρές ιστορίες-εικόνες που μιλούν με μελαγχολία, σκληρότητα, μεταφυσική διάθεση αλλά και πολύ χιούμορ για το αδιέξοδο της αγάπης. Της αγάπης που δεν καταφέρνει να επανενώσει ποτέ πραγματικά «τη Βόρεια με τη Νότια Κορέα». Της αγάπης που είναι αλληλένδετη με την απώλεια.

 Εραστές, σύζυγοι, οικογένειες, φίλοι… Ακόμα και όταν καταφέρνουν ν΄ αγαπηθούν, συνειδητοποιούν ότι «η αγάπη δε φτάνει ». Ίσως γιατί «η αγάπη δεν υπάρχει. Η αγάπη είναι μια επινόηση. Ένα παιχνίδι του μυαλού. Η αγάπη είναι ένα είδος αρρώστιας που μας κάνει να κάνουμε πράγματα τρελά, επικίνδυνα…»

  •  Μετάφραση: Μαριάννα Κάλμπαρη
  •  Σκηνοθεσία -Σκηνογραφία – Μουσική επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης
  •  Κοστούμια: Κλερ Μπρέσγουελ
  •  Επιμέλεια Κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου
  •  Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
  •  Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
  •  Παίζουν (αλφαβητικά): Κλέων Γρηγοριάδης, Μαρία Καλλιμάνη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Ιωάννα Μαυρέα, Δημήτρης Πασσάς, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Χάρης Φραγκούλης Συμμετέχουν: Χριστίνα Παπατριανταφύλλου, Ανθή Σαββάκη
  •  Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας

 

“Λαμπεντούζα” του Άντερς Λουστγκάρτεν στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Παίζουν: Αργύρης Ξάφης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου

Από 28/10

Γιατί θέλουμε να το δούμε: Αγγίζει πολύ σοβαρά θέματα όπως το μεταναστευτικό και τον ρατσισμό

labentouza-8e7d6c-jpg-950x0_q85_crop-scaleΤο παραδείσιο νησί της Λαμπεντούζα. Εκεί που η βόρεια Αφρική συναντά την Ιταλία. Γραφικά χωριά, ονειρεμένες παραλίες, και παράξενα σκουπίδια που ξεβράζει η θάλασσα.

Η οικογένεια του Στέφανου είναι ψαράδες πάππου προς πάππου. Όμως στις αρχές του 21ου αιώνα η ψαριά του είναι πολύ διαφορετική. Δουλειά του είναι τώρα να περισυλλέγει σώματα μεταναστών από τα κρύα νερά της Μεσογείου.

Πιο βόρεια, στις σκοτεινές γωνιές της Αγγλίας, η Ντενίζ, μια κινεζοεγγλέζα εργαζόμενη φοιτήτρια, πηγαίνει πόρτα πόρτα για να μαζέψει δόσεις καταναλωτικών δανείων για λογαριασμό μιας εισπρακτικής εταιρείας. Είναι μιγάδα, είναι διαφορετική και εισπράττει διακρίσεις από εκείνους που θέλουν να την ξεφορτωθούν.

Άβολες δουλειές, για ανθρώπους που η φτώχεια, η κρίση, η ανεργία τους έχουν ρίξει στο περιθώριο. Κι όμως υπάρχει ελπίδα και ζεστασιά, που θα τη βρουν εκεί που καθόλου δεν το περιμένουν.

 Ο Άντερς Λουστγκάρτεν είναι βραβευμένος βρετανός θεατρικός συγγραφέας. Η Λαμπεντούζα γράφτηκε το 2015 ύστερα από παραγγελία του θεάτρου Σόχο του Λονδίνου

 Συντελεστές της παράστασης

  •  Μετάφραση: Αγγελική Κοκκώνη
  • Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
  • Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
  • Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
  •  Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Τζάθας
  •  Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου
  •  Κεντρική φωτογραφία: Δημοσθένης Γαλλής
  •  Παίζουν οι ηθοποιοί: Αργύρης Ξάφης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου
  • Μέρες παραστάσεων: Τετάρτη-Παρασκευή-Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 19.00