του Γιάννη Παναγόπουλου //

Ραχήλ Μακρή. Συντονισμένη με την εθνικολαϊκή άνοιξη που γλυκοκοιτάζει την αναθεώρηση της ιστορίας με μάτια μόνο ελληνικά. Και θεωρώντας πως η ιστορική διαδρομή της πόλης του Ρεθύμνου είναι μια προσβλητική παρωνυχίδα μπροστά στον σκοπό ενός επικοινωνιακού «ή ταν ή επί τας» υπέρ ενός άσκοπου εθνικισμού, μπούκαρε στα social media παίρνοντας θέση προσβεβλημένου ιστορικού που διορθώνει ιστορικά λάθη κατά το δοκούν. Αιτία για όλα αυτά ήταν ένα ημερολόγιο που κυκλοφόρησε το 3ο Δημοτικό Σχολείου Ρεθύμνου.

Πριν πέντε χρόνια, στην επέτειο των 100 χρόνων από την επανένωση της Κρήτης με τη Μητέρα Ελλάδα, ο κ. Κ. Δασκαλάκης ζωγράφισε -σχεδίασε για λογαριασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου αυτές και άλλες παραστάσεις σχετικά με τα μνημεία και την ιστορική -πολιτιστική-πολιτισμική διαδρομή της πόλης. Η Ραχήλ Μακρή στο ημερολόγιο δεν είδε την ιστορική διαδρομής της πόλης. Είδε μίσος, είδε προπαγάνδα, είδε μόνο όσα μπορεί να δει.

Ο Παντελής Γιαννουλάκης είναι ένας δάσκαλος που γνωρίζω. Έχουμε βρεθεί εκατοντάδες φορές τα καλοκαίρια στο αγαπημένο μας Αιγαιοπελαγίτικο νησί. Κάτω από από τα ελάχιστα δέντρα του πιάσαμε κουβέντα. Και όταν το πράγμα πήγαινε στην πολιτική διαφωνούσαμε και συμφωνούσαμε. Εννοείται οι διαφωνίες μας ήταν πάντα περισσότερο προκλητικές από τις συμφωνίες μας και αυτό γιατί ποτέ δεν προέβαλε τις ιδέες του ως ιδανικές, ως απροσπέλαστες από τις ιδέες άλλων, αντίθετες των δικών του. Δεν είμαι ο αυτόκλητος συνήγορος του Παντελή Γιαννουλάκη. Είμαι από εκείνους που θεωρούν πως είναι ο ορισμός του Δασκάλου. Ο υπηρέτης που λείπει από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τον παρακαλούθώ στα social media. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας δάσκαλος στην προσπάθειά του να διδάξει, ο Παντελής Γιαννουλάκης, όχι σήμερα αλλά από πάντα, δηλώνει πως βλέπει τα παιδιά της τάξης ως το αυτονόητο, παιδιά ενός “θεού”. Οι φυλετικές διαφορές, οι θρησκευτικές καταγωγές, οι κοινωνικές τάξεις για εκείνον είναι αξεσουάρ μηδαμινής αξίας.

Η πρώτη σελίδα του ημερολογίου

Η Ραχήλ Μακρή κάνει την δική της είσοδο στον πολιτικό διάλογο για ακόμα μια φορά διεκδικώντας λίγες γραμμές δόξας προβάλλοντας κάτι που θα μπορούσαμε να πούμε πως ανήκει στη σφαίρα της υστερίας.

Κρήτες στρατιώτες με την ελληνική σημαία και το σύνθημα ΕΝΩΣΙΣ με την μητέρα Ελλάδα

Το Ρέθυμνο έχει τη δική του περήφανη ιστορία. Πάνω της χτίζει συνειδήσεις χωρίς ιστορικούς ενδοιασμους. Παραθέτουμε την απάντηση του Παντελή Γιαννουλάκη όπως ο ίδιος την έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο facebook. Μίλησα μαζί του χτες βράδυ, μου είπε πως πλέον δεν νιώθει κανένα θυμό αλλά μόνο θλίψη για την επίθεση που δέχεται μια σχολική πρωτοβουλία.

Η στεγασμένη αγορά Ρεθύμνου- σήμερα δεν υπάρχει-αρχές 1900

Φρούριο Φιρκά-Χανιά . Έχει σχέση με την τελετή επανένωσης της Κρήτης με την Μητέρα Ελλάδα/ Δεκέμβριος 1913

 “κ. Ραχήλ Μακρή
Χαίρομαι που κρατάτε στα χέρια σας ένα εξαιρετικό ημερολόγιο! Ειλικρινά σας το λέω,χ αίρομαι!
Οι ζωγραφιές-σκίτσα είναι δημιουργίες του συμπολίτη μας κ. Κώστα Δασκαλάκη. Είναι ερασιτέχνης, όμως ξεπερνάει πολλούς επαγγελματίες του είδους!
Πριν πέντε χρόνια στην επέτειο των 100 χρόνων από την επανένωση της Κρήτης με τη Μητέρα Ελλάδα ο κ. Κ. Δασκαλάκης ζωγράφισε -σχεδίασε για λογαριασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου αυτές και άλλες παραστάσεις σχετικά με τα μνημεία και την ιστορική -πολιτιστική-πολιτισμική διαδρομή της πόλης μας. Είναι για εμάς μεγάλη τιμή και χαρά! Τα σχόλια και οι κριτικές ήταν εξαιρετικές από επιστήμονες -πνευματικούς ανθρώπους του νησιού και από το Ίδρυμα ” Ελευθέριος Βενιζέλος”!
Η δεύτερη φορά που έγινε αξιοποίηση των έργων αυτών είναι μέσω του ημερολογίου που κρατάτε στα χέρια σας.
Αλήθεια πού εντοπίζετε τον “ραγιαδισμό”;
Είναι ντροπή … Προσβολή… “μειοδοτικό” ένα σχολικό ημερολόγιο να παρουσιάζει την ιστορική διαδρομή της πόλης;
Θεωρείτε ότι η προσπάθεια αυτή προσβάλλει τους αγώνες των προγόνων μας για Ελευθερία;
Μας καλείτε να φορέσουμε “τσαντόρ ” και να “πέσουμε στα τέσσερα!” ;; Ουσιαστικά δηλαδή μας θεωρείτε “προσκυνημενους” και ανάξιους συνεχιστές των προγόνων μας που έδωσαν το αίμα τους για την Ελευθερία αυτού του τόπου;
Γράφετε “άι σιχτίρια!” … Γιατί άραγε;
Το Ρέθυμνο έχει διατηρήσει στο πέρασμα των χρόνων μνημεία από την περίοδο Ενετοκρατίας & Τουρκοκρατίας… Αυτά τα μνημεία αξιοποιούνται και αποτελούν τη γέφυρα του χθες με το σήμερα. Είναι η πολιτισμική-πολιτιστική -ιστορική κληρονομιά του Ρεθύμνου!
Πιστεύετε ότι δεν αξίζει να αποτυπώνεται η ιστορική διαδρομή μιας πόλης μέσω ενός σχολικού ημερολογίου;
Πραγματικά θα ήθελα πολύ να μου εξηγήσετε την άποψή σας…
κ. Ραχήλ Μακρή,
έχουν διατεθεί περισσότερα από 1.000 ημερολόγια… Τα σχόλια όλων είναι εξαιρετικά!!
Πιστεύω ότι αδικείτε μια σπουδαία προσπάθεια τόσο του δημιουργού κ. Κ. Δασκαλάκη όσο του Συλλόγου Γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και συναδέλφων εκπαιδευτικών… Αλλά και επιστημόνων που από το 2013 έχουν δει project με τις δημιουργίες αυτές μέσω του Ιδρύματος “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Θέλω να πιστεύω ότι διαβάζοντας το κείμενο αυτό μπορείτε να κάνετε μια επαναξιολόγηση του ημερολογίου που κρατάτε στα χέρια σας.
Παντελής Γιαννουλάκης
Εκπαιδευτικός
3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
Υ.Γ: Περιμένω τη δική σας απάντηση.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία.
Ρέθυμνο,26/11/2018″

Φορεσιές στο Ρέθυμνο ( Τουρκοκρατία)

Ο Παντελής Γιάννουλάκης θα μιλήσει σήμερα στην εκπομπή Άλλη Διάσταση στην ΕΡΤ.