Του Χοντρού //

Το κείμενο αυτό το γράφω ως μια συμπαράσταση στη θλίψη όλων των πάνελ των πρωϊνάδικων, όλων τα βαριών πεπονιών (που συνήθως εξελίσσονται σε μάπα καρπούζια) της δημοσιογραφίας, όλου το δηθεναριού των αναγνωρίσιμων, για τον θάνατο του Λέμυ και του Ντέιβιντ Μπόουι. Είμαι σίγουρος ότι στα μπραντς και στα κυριλέ σκυλάδικα που συχνάζουν θα πίνουν ένα μοχίτο στην υγειά τους. Κουράγιο συνέλληνες. Μας έμεινε τουλάχιστον ο φοροφυγάς βαψομαλλιάς να μας ροκάρει.

Πριν πολλά χρόνια ένα αγροτικό Ντάτσουν, το Low Rider της ελληνικής επαρχίας, κυλάει αργά στους χωματόδρομους. Από την ντουντούκα παίζει το “μας πάτησαν οι γκόμενες extended alternate take” του Αντύπα. Ενώ ακούγεται το τραγούδι, ο μικροπωλητής οδηγός αρπάζει το μικρόφωνο της ντουντούκας και ραπάρει: “βεβαίως και μας πάτησαν” ρίχνοντας και δύο φυσήματα να δει αν ακούγεται. Τέτοιο τραγούδι με ντουντούκα δεν έχει δοκιμάσει ούτε ο Tom Waits κάτι που αποδεικνύει ότι είμεθα όχι μόνο ροκ αλλά χαρντκοράδες ξεγυρισμένοι και άγριοι. Μην κοιτάτε τα Πράντα, τις Καγιέν, τα 23 κινητά και το ύφος πετυχημένου Μπουζίνεσμαν. Πίσω από τις κλειστές πόρτες παίζει stage diving στις γαρδένιες, κάτι σαν Yolo με σουβλάκι απ’όλα, μουσταλευριά και δυό κοντοσούβλια αντάμα. Μερικά παραδείγματα της μουσικής μας υπεροχής, εκτός βέβαια από τα βουνά από λουλούδια στον Παντελίδη:

Γιάννης Φλωρινιώτης ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΠΑΡΤΙ
Γιάννης Φλωρινιώτης, ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΠΑΡΤΙ
  •  To Παλάτι του Χάροντα από τον δίσκο “Ποντιακό Πάρτι”. Αν και ο Γιάννης Φλωρινιώτης είναι ένας πολύ γνωστός καλλιτέχνης, το εν λόγω τραγούδι παραμένει σχετικά άγνωστο παρόλο που μας αποκαλύπτει ότι ο Ωξαποδώ είναι Πόντιος μιας και συνομιλεί στα ποντιακά με τον Φλωρινιώτη. Η εισαγωγή του κομματιού με ουρλιαχτά λύκων μας προδιαθέτει για είσοδο των Σλέιερ για να παίξουν το Reign in Blood αλλά τελικά ακούμε ένα χορευτικό ποπ τραγούδι στα ποντιακά με τον Φλωρινιώτη να μιμείται τη φωνή του Σατανά. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Αντώνης Λόξας ΓΙΑΤΙ
Αντώνης Λόξας, ΓΙΑΤΙ
  •  Ελεύθερο σεξ με τον Αντώνη. Το τραγούδι “Πάμε για τεστ” από τον δίσκο “Γιατί;” (δεν έβγαλες άλλον δίσκο;) του Αντώνη Λόξα είναι ένα διαμάντι που ανεξήγητα δεν έχει πάρει τη φήμη που του αξίζει. Μόνο και μόνο για το απίστευτο ρεφραίν “πάμε για τεστ θέλω χωρίς καπότα σεξ” θα έπρεπε να είναι μονίμως στα τοπ 10 για τουλάχιστον 30 εκλογικές περιόδους. Πρόκειται για ένα τραγούδι όπου η ηλεκτρική κιθάρα μαζί με το Drum Machine και τις ορμές του Λόξα συνθέτουν ένα νέο είδος μουσικής το “Σεξ Ροκ” με ερεθισμούς που ξεπερνάνε αυτούς του David Coverdale όταν τραγουδάει το Μistreated. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γύρισμα για το σόλο της κιθάρας που θα μπορούσαμε να το φανταστούμε να συνοδέυεται από τα δαιμονισμένα arpeggios του Malmsteen ή τα shreads του Steve Vai. Υπάρχει στο youtube. ΣΠΕΥΣΑΤΕ.
Ο Χαϊτίδης βγάζει την κάλτσα αλλά μακριά από την μύτη του μπουζουκτζή
Ο Χαϊτίδης βγάζει την κάλτσα αλλά μακριά από την μύτη του μπουζουκτζή
  • Τις κάλτσες του παίζει ο άνθρωπας. Ήμουν νέος χονδρός, πριν 25 χρόνια, όταν είδα στην οδό Ηρακλείου ένα Ρενό με μια αφίσα κολλημένη στο καπό του Κώστα Χαϊτίδη. Ήταν η πρώτη συνάντηση με έναν μεγάλο καλλιτέχνη, που με τα μακριά μαλλιά και γένια θύμιζε τον Τζον Λένον χωρίς τη Γιόκο Όνο. Αργότερα τον είδα με δέος να κάνει την ιστορική περφόρμανς στο Κανάλι του Λεβέντη (ή μήπως ήταν το ΤΗΛΕΦΩΣ;) τραγουδώντας την “Κάλτσα”. “Είσαστε όλες ίδια ράτσα και πώς να το κάνουμε, μα η καρδιά δεν είναι κάλτσα να την μαντάρετε” και εκεί που το τραγούδι αναζητά το πεντιγκρί των γυναικών, ο Κώστας βγάζει παπούτσι και την κάλτσα του την οποία και ανεμίζει μπροστά στην κάμερα. Πέστε μου, ποιος άλλος έχει τέτοια σκηνική παρουσία; Απύθμενος σεβασμός.
  •  Οι μουσικοί της εταιρίας Σλιμ. Πώς λέμε Μοτάουν; Η εταιρία που έβγαλε τον θρυλικό μαζασοκορσέ και το τσάι αδυνατίσματος είχε πλειάδα καλλιτεχνών που προμόταραν τα προϊόντα της. Από τον Κώστα Βενετσάνο να λέει “Φάτε, φάτε όσο θέλετε αρκεί να πίνετε τσάι σλιμ” μέχρι την Τζίνα Βαρώνη που έπρεπε να ανέβει στη σκηνή και δεν προλάβαινε να χάσει ένα, δύο, 422 κιλά.
Ουδέν Σχόλιον
Ουδέν Σχόλιον
  •  Άιντε ρε τσιγκούνη. Η πίστα που θα σηκώσει τον Τάσο Μπουγά πρέπει να είναι φτιαγμένη από ενισχυμένο μπετό για να αντέξει την ασήκωτη μαγκιά ενός ανθρώπου που τραγουδάει στα μπουζούκια μια ζωή. Η καριέρα του σαν Πλανητάρχη επιβάλλει στη χώρα να τον χρησιμοποιήσει σαν κύριο διαπραγματευτή απέναντι στον Σόιμπλε. Μόνο να του τραγουδήσει “Άιντε ρε τσιγκούνη φάει τα λεφτά σου, άιντε ρε τσιγκούνη σπάσ΄τον κουμπαρά σου” θα βάλει τον πεισματάρη Γερμανό πολιτικό να σπάει πιάτα με το σφυράκι και τον Μπουγά να του λέει “οι άλλοι θα στα φάνε κορόιδο”. Was ist boulkoume?
Tόλης Τσιμογιάννης Κρύβε Λόγια
Tόλης Τσιμογιάννης, Κρύβε Λόγια
  •  Τόλης φορ έβερ. Όχι, δεν μιλάμε για τον Βοσκόπουλο αλλά για τον Τσιμογιάννη. Ένας άνθρωπος που περιγράφει τις μουσικές αναζητήσεις καλλίπυγου νεαράς η οποία στο τέλος εκτός του ότι έχει απαιτήσεις θέλοντας πρώτο τραπέζι πίστα κάνει και ζημιές δημιουργώντας θέμα αστικής ευθύνης. Η μοιραία βραδυά του “Κάνεις και ζημιές” ξεκινάει με λαμπάντα (ολίγον παλιό το άσμα), στη συνέχεια το κοράσιο, παρόλο που σνομπάριζε τα τέλια, άρχισε να χορεύει τσιφτετέλια και σταματάει να είναι ροκάκι και δηλώνει χανουμάκι. Στην Ελλάδα ό,τι δηλώσεις είσαι. Η βραδιά τελείωσε με τον Τόλη στο πιάνο να εκτελεί Ντεμπισί. Πλάκα κάνω.
Κλαρίνο Μπλούζ
Κλαρίνο Μπλουζ
  • Μερακλομπερδέματα. Τα κλαρίνα θέλουν πολύ καλούς μουσικούς. Μιλημένα ξηγημένα. Οι κιθαριστικοί δρόμοι πολύ δύσκολοι, το έκο και οι ηχητικές εγκαταστάσεις στα πανηγύρια είναι “γεια σου” και οι ώρες παιξίματος εξαντλητικές. Πραγματικός σεβασμός σε αυτούς τους μουσικούς που πήραν τις Γκίμπσον και τις Γκιλντ που ήταν φτιαγμένες για τζαζ, μπλουζ και ροκαμπίλι και άρχισαν να παίζουν τσάμικα και τσιφτετέλια, με την ένταση να βρωμίζει λίγο τον καθαρό ήχο της κιθάρας όπως ακριβώς θα παίζανε και οι Μπλούζμεν του Σικάγο. Εκεί όμως που η μερακλοσύνη χτυπάει κόκκινο είναι στα εξώφυλλα και στους τίτλους των δίσκων, όπως σε αυτόν του Κώστα Σούκα “Μερακλομπερδέματα”…ποιος Μπι μπι Κίνγκ; Το μόνο που μπορεί να διακόψει το κρεσέντο είναι η φωνή του διοργανωτή να φωνάζει από τα μικρόφωνα με έκο “ο ιδιοκτήτης του αγροτικού οχήματος ΙΗ 1700 με τις λάσπες, τα καρπούζα και την παλάντζα παρακαλείται να το μετακινήσει γιατί εμποδίζει”.
Κοστουμιά ασορτί με το γρασίδι
Κοστουμιά ασορτί με το γρασίδι
  • Μαντόνα /Μαραντόνα. “Αν σε τρελαίνει η Μαντόνα κάντηνε κάδρο και εικόνα, σήμερα παίζει ο Μαραντόνα, άσε να δούμε τον αγώνα” ήταν ο στίχος που τραγουδούσε ο Βαγγέλης Δημητριάδης. Λέγεται ότι υπήρξε και έκδοση για τους φίλους του Εθνικού Πειραιώς “Βάλε τα γίδια να μπουν στην Στρούγκα εγώ θέλω να δω Ιλούνγκα (πρόκειται για συμπαθέστατο Ζαϊρινό παίχτη της ιστορικής ομάδας)” ή “μην μου κάνεις καμιά νίλα και δεν δω την Άστον Βίλα” αλλά τελικά επιλέχτηκε ο Μαραντόνα, μάλλον χωρίς να το ξέρει. Η περίπτωση του Καρλ Χάιντς Ρουμμενίγκε απερρίφθη γιατί δεν έκανε ρίμα με τίποτα. Κάπου ανάμεσα στην μπάλα, τη Μαντόνα, τον Μαραντόνα και το Μπουζούκι στριμώχνεται και μια ηλεκτρική κιθάρα. Στο τέλος τόσοι που μαζευτήκανε θα κάνουνε κερκίδα.
  • Κίνημα Ελλάδα. Αν και λέτε ότι είναι βάιραλ (είχατε και στο χωριό σας βάιραλ;), το αριστούργημα της Τζέφης Σοφίας Ζαχαροπούλου παραμένει φρεσκότατο και καλτ. Η καλλιτέχνης το έχει εκδώσει σε πολλά ρεμίξ, ενώ φήμες που θέλουν να ετοιμάζεται και έκδοση Dubstep Kolokotronis Papaflessas mix έχουν διαψευστεί. Kρίμα.
Σανδάλι με κάλτσα (Όχι του Χαϊτίδη)
Σανδάλι με κάλτσα (Όχι του Χαϊτίδη)
  • Η διεθνής καριέρα του Costa. Για να σας λέει κάτι το όνομα Κώστας Κορντάλης θα πρέπει να έχετε φορέσει πέδιλο με κάλτσα και να πίνετε στην καθισιά σας 3 κάνιστρα μπύρα. Ο Κώστας μάς έκανε διεθνώς υπερήφανους στη Γερμανία με τραγούδια όπως Συρτάκι Τάντσεν (χόρεψε συρτάκι), Σπιλ Μπουζούκι (παίξε μπουζούκι), κάνοντας στρατιές μεσόκοπων τουριστών στα all inclusive να χορεύουν και να λένε “ώπα”, “ζουβλάκι”, “καλημέγα”, “μαγάκα” και διάφορα τσοπανοκαμάκια να λένε “άι λοβ γιου γιου λοβ άι;” και “στάσου μύγδαλα”. Σπουδαία σκηνική παρουσία, παίζει το μπουζούκι πίσω από την πλάτη όπως έπαιζε ο Χέντριξ την κιθάρα (δεν κάνω πλάκα) αλλά δυστυχώς δεν τινάζει τη φούντα από το τσαρούχι. Κάπου εδώ μπαίνει και ο Σπύρος Σερεμέτης ο οποίος εκτέλεσε το Play Bouzouki όπως και ο Κώστας Κορντάλης. Στον δίσκο του Σερεμέτη “Μεγάλο Γεγονός” ακούγεται και το τραγούδι “Πάμε για καφέ” με τους στίχους “κοντά σε έναν ιππότη θα νιώθεις και η πρώτη”, “είμαι παιδί ωραίο με ξέρει όλη η Αθήνα κερνάω καφεδάκι ακόμα και στην Κίνα”. Για τον καφέ του Σερεμέτη δεν γνωρίζουμε, πάντως σήμερα ο Κορντάλης μετά από καμιά εκατοστή λίφτινγκ, ριάλιτι και λοιπά κουλτουριάρικα ζει ως συνταξιούχος βαψομαλλιάς στη Μαγιόρκα. Κάτι τέτοια έβλεπε ο Στελάρας και έλεγε: “το ψωμί της ξενιτιάς είναι πικρό”.
Πήγε να δει ένα φίλο αλλά δεν πούλησε τον σκύλο
Πήγε να δει έναν φίλο αλλά δεν πούλησε τον σκύλο
  • Ηρωικοί τίτλοι. Αν κάτι ξεχωρίζει στην ελληνική μουσική είναι και οι τίτλοι που πολλές φορές αξίζουν περισσότερο από τα ίδια τα τραγούδια. “Θα γίνω λαϊκοροκάς”, “Υπάρχει και διαζύγιο”, “Θε μου συγχώρα με”, “Ο Άγιος Πρεβέζης μήπως είσαι;”, αλλά ο κορυφαίος ανήκει στον Γιώργο Μπίλλη: “Του σκύλου το παράπονο” μαζί με τους απίστευτους στίχους: “Όλα τα Ζα επούλησα μα ο σκύλος δεν πουλιέται”. Αξεπέραστος.

Kαι για να είμαι ξεκάθαρος. Μου αρέσουν αυτά τα τραγούδια και τα προτιμώ από αποστειρωμένες δηθενίλες ή από γελοιοποιήσεις αθώων ή από εκπομπές Μainstream Trash. Είναι γνήσια, έγιναν από ανθρώπους που γνωρίζουν μουσική, εξέφρασαν αυτό που γούσταραν και είχαν το θάρρος να το βγάλουν προς τα έξω. Πολύ καλύτερο από τηλεοπτικό γλέντι Σάββατο βράδυ με νάιλον ντέφια και ψόφια κέφια που έλεγαν και οι “Σπυριδούλα”.

Ο John Peel ήταν Βρετανός D.J., παραγωγός του ραδιοφώνου, δημοσιογράφος. Η εκπομπή του στο BBC Radio 1 ξεκίνησε το 1967 και τελείωσε το 2004, χρονιά που έφυγε από τη ζωή.