«Η μεγάλη τέχνη είναι η εξωτερική έκφραση της εσωτερικής ζωής του καλλιτέχνη»

Κανείς δεν κατέλαβε την απομόνωση του ατόμου μέσα στη σύγχρονη πόλη όπως ο Έντουαρντ Χόπερ. Η απεικόνισή του με στοιχεία μέσα σε αστικές περιοχές ξεπερνά τον ρόλο του εκθέτοντάς τον. Έτσι, ενώ το έργο του Χόπερ υπάγεται επισήμως στο κεφάλαιο του ρεαλισμού προσφέρει μια πραγματικά υποβλητική ματιά στη ζωή ανάμεσα στους Παγκόσμιους Πολέμους. Προτείνει κάτι από την ψυχολογική εσωτερική ζωή των υποκειμένων του, οδηγώντας το δρόμο προς τον αφηρημένο Εξπρεσιονισμό. Εισήγαγε τη σημασία και το βάρος της ύπαρξης του ατόμου στη σύγχρονη μητρόπολη ή στη ζωή της υπαίθρου. Και αυτή η διαδικασία στα έργα του παρατίθεται άμεσα, χωρίς περιστροφές με ευθύ τρόπο.

Σέλφ Σέρβις – Έντουαρτ Χόπερ (1927)

•Τα έργα του Χόπερ είναι σταθερά συγκρατημένα. Παρουσιάζοντας μέρος μιας ιστορίας ή μιας προκλητικής πτυχής. Δίνουν πολλές ενδείξεις, δεν απαντούν όμως κάτι. Αναγκάζουν τον θεατή να ολοκληρώσει την αφήγηση. Αυτό το στοιχείο της τέχνης του είχε σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του μεταμοντερνισμού, όπου ο θεατής έχει σημαντικό ρόλο στην κατανόηση του έργου τέχνης.

Τα Νυχτοπούλια – Έντουαρτ Χόπερ (1942)

Τα άτομα που παρουσιάζει ο Χόπερ στα έργα του είναι συνήθως απομονωμένα και αποσυνδεδεμένα από το περιβάλλον τους. Είναι εκδηλώσεις της εστίασης του καλλιτέχνη στη μοναξιά της σύγχρονης ζωής. Η αδράνεια της λεπτομέρειας και το μη μοντελοποιημένο φως της δημοσιότητας σε πολλά έργα δημιουργούν μια ένταση, τραβώντας την προσοχή του θεατή μακριά από το δεδομένο θέμα. Υποδεικνύουν όμως πολλά για τη συναισθηματική του εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο, το έργο του καλλιτέχνη ενεργεί ως γέφυρα ανάμεσα στο ενδιαφέρον για την καθημερινή ζωή και την εξερεύνηση της διάθεσής τους.

Άνθρωποι στον ήλιο – Έντουαρτ Χόπερ (1963)

Ο Χόπερ γεννήθηκε σε μια άνετη οικογένεια μεσαίας τάξης στο Nyack της Νέας Υόρκης το 1882. Οι γονείς του εισήγαγαν τον Έντουαρντ και τη μεγαλύτερη αδερφή του Marion στις τέχνες νωρίς. Παρακολουθούσαν θέατρο, συναυλίες και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, επισκέπτονταν μουσεία. Ο Hopper περιέγραφε τον πατέρα του ως “αρχάριο πνευματικό του”. Και οι δύο γονείς του Έντουαρντ Χόπερ υποστήριζαν τις καλλιτεχνικές του κλίσεις.

Δωμάτια στην Θάλασσα – Εντουαρτ Χόπερ (1951)

Ο Έντουαρντ Χόπερ έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών, στις 15 Μαΐου 1967 στο Μανχάταν.

 

πηγή εικόνων: www.edwardhopper.net