Γράφει ο Παύλος Θ. Κάγιος //

Η θυελλώδης μουσική περσόνα του Έλτον Τζον στο μιούζικαλ «Rocketman» κλέβει τις εντυπώσεις από τα νέα φιλμ και από πίσω του… τρέχει η έξυπνη σάτιρα «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» από την Κύπρο. Η «Τριστάνα»-Κατρίν Ντενέβ δια χειρός Λουίς Μπουνιουέλ, παραμένει διαχρονική ιέρεια του ερωτικού μαζοχισμού και της εκδίκησης. Οι υπόλοιπες ταινίες είναι χαμηλού ενδιαφέροντος.

«Rocketman»
H εκρηκτική άνοδος του μουσικού φαινομένου του Έλτον Τζον στην κορυφή, σε ένα εγκεκριμένο από τον ίδιο μιούζικαλ για τα πρώτα ξέφρενα χρόνια της καριέρας του. Να πούμε από την αρχή ότι ο Τάρον Έτζερτον που τον υποδύεται στην οθόνη είναι συναρπαστικός. Το φιλμ έχει σκηνοθετηθεί από τον Ντέξτερ Φλέτσερ που είχε ολοκληρώσει το εξίσου εντυπωσιακό «Bohemian Rhapsody» για τον Φρέντι Μέρκιουρι. Εδώ, έχουμε μια βιογραφική ταινία σε μορφή μιούζικαλ που λέει και πέντε ψυχαναλυτικές αλήθειες για τη θυελλώδη προσωπικότητα του Έλτον Τζον που επί δεκαετίες κατάφερε να φιγουράρει στη κορυφή της παγκόσμιας ποπ μουσικής σκηνής χωρίς να «καεί».

Η ταινία ακολουθεί το μεγαλειώδες ταξίδι της μεταμόρφωσης του Ρέτζιναλντ Ντουάιτ, από ντροπαλό πιανίστα στον παγκόσμιο σταρ Έλτον Τζον. Πρόκειται για την ιστορία του πώς ένα αγόρι από μια μικρή πόλη γίνεται μία από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της μουσικής και της ποπ κουλτούρας γενικότερα.

Σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ
Παίζουν: Τάρον Ετζερτον, Τζέιμι Μπελ, Ρίτσαρντ Μάντεν, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ

«Αναζητώντας τον Χέντριξ»
Μια έξυπνη ιδέα για την καταγραφή μιας «αταίριαστης» φιλίας που κέρδισε το μεγάλο βραβείο στο Tribeca Film Festival της Νέας Υόρκης, πριν ένα χρόνο, και που με αφορμή την παραβίαση του κανονισμού της πράσινης γραμμής στην Κύπρο από ένα σκύλο, ανατρέπει με χιούμορ βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις. Βασικός ήρωας της ταινίας είναι ο 43χρονος Γιάννης, ένας ξοφλημένος μουσικός, του οποίου η ζωή δεν κυλά όπως ακριβώς την είχε φανταστεί. Η κοπέλα του τον έχει εγκαταλείψει ενώ οι «δανειστές» του, του έχουν γίνει στενός κορσές. Σχεδιάζει να φύγει το συντομότερο μαζί με τον αγαπημένο του σκύλο, Jimi. Ωστόσο, ο σκύλος το σκάει προς την τουρκοκρατούμενη πλευρά του νησιού και ο Γιάννης έχει να αντιμετωπίσει μια… ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαγορεύει τη διέλευση ζώων στις ελεύθερες περιοχές. Εγκλωβισμένος στα κατεχόμενα αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια της πρώην φιλενάδας του καθώς επίσης και του Χασάν, ενός Τούρκου έποικου, για να φυγαδεύσουν τον Jimi πίσω στις ελεύθερες περιοχές!

•Κερδίζοντας διάφορα βραβεία και διακρίσεις, η ταινία έχει ως τώρα πάρει μέρος σε πάνω από 40 φεστιβάλ σε Ευρώπη και Αμερική καθώς επίσης στην Ασία, στην Ταϊβάν και Λατινική Αμερική, στο Μπουένος Άιρες.

Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης
Παίζουν: Αδάμ Μπουσδούκος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Fatih Al, Özgür Karadeniz.

«Αποκαλύψεις»
Μυστήριο με ανατροπές από την Ισπανία που τα τελευταία χρόνια γνωρίζει κινηματογραφική άνθιση κι είναι από τις λίγες εθνικές κινηματογραφίες της Ευρώπης – μαζί με της Γαλλίας – που καταφέρνουν να προβάλλονται κι εκτός των συνόρων τους γοητεύοντας πολλές φορές τους σινεφίλ.

Ήρωας της ταινίας είναι ο Ζόρντι που επιστρέφει στο χωριό που μεγάλωσε και μαθαίνει ότι ο πατέρας του δεν είναι, όπως πίστευε, θαμμένος στο νεκροταφείο του χωριού. Αμέσως μετά διαπιστώνει ότι η Βέρα, μια νεαρή κοπέλα που υποτίθεται ότι είχε σκοτωθεί μαζί με τον πατέρα του, είναι ακόμα ζωντανή. Με αυτά τα νέα δεδομένα, ο Ζόρντι αποφασίζει να μείνει στο χωριό και να προσπαθήσει να ανακαλύψει τι πραγματικά συνέβη στον πατέρα του. Σύντομα θα αντιμετωπίσει μια σειρά από μυστηριώδεις καταστάσεις και οδυνηρές αποκαλύψεις, ενώ μια σειρά φόνων έχουν στόχο να εμποδίσουν τον Ζόρντι να μάθει την αλήθεια. Είκοσι χρόνια, τελικά, δεν είναι αρκετά ώστε να ταφεί ένα σκοτεινό μυστικό…

Σκηνοθεσία: Νάτσο Ρουιπέρεζ
Παίζουνν: Λεονάρντο Σμπαράλια, Χαν Κορνέτ, Μίτσελ Νόερ, Άνα Τορέντ, Τζιελένα Τζοβανόβα

«Τριστάνα»
Από τις φετίχ ταινίες του μοναδικού Λουίς Μπουνιουέλ με την Κατρίν Ντενέβ που εδώ και στην «Ωραία της ημέρας», απογειώνει τη διεισδυτική ματιά του Ισπανού δημιουργού στην ανθρώπινη ερωτική και σεξουαλική υποκρισία. Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας διαταραγμένης ψυχικά και σωματικά σχέσης στον πυρήνα της οποίας, εκτός από το άρρωστο ερωτικό πάθος, υπάρχει ανταγωνισμός, εξευτελισμός και ταπείνωση, εκατέρωθεν.

Η Τριστάνα μετά τον θάνατο της μητέρας της πηγαίνει να ζήσει με τον κηδεμόνα της. Στην αρχή όλα φαίνονται να πηγαίνουν καλά, αλλά η κατάσταση θα αλλάξει όταν εκείνος την κάνει ερωμένη του. Τελικά, τον εγκαταλείπει για έναν ζωγράφο, ξαναγυρνώντας ωστόσο, βαριά άρρωστη με όγκο στα γόνατα. Οι γιατροί για να την σώσουν της κόβουν το πόδι, κάτι που την καθιστά ουσιαστικά αιχμάλωτη του Δον Λόπε. Και όταν εκείνος αρρωσταίνει… η Τριστάνα τον αφήνει ασυγκίνητη να πεθάνει!

To κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις ηρωίδες του Μπουνιουέλ είναι ο καταπιεσμένος μαζοχισμός τους. H όμορφη Τριστάνα θέλει να κάνει το καλό. Σε αντάλλαγμα το μόνο που εισπράττει είναι η αντρική βία πάνω στο ωραίο σώμα της, ήτοι έναν συνεχή ψυχικό και σωματικό βιασμό. Κι αυτό αρκεί να τη μετατρέψει σε έναν ψυχρό εκδικητή……

Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ
Παίζουν: Κατρίν Ντενέβ, Αντόνιο Κάσας, Βισέντε Σολέρ, Καντίντα Λοσάντα, Λόλα Γκάος, Μαίρη Παζ Ποντάλ, Τζίσους Φερνάντεζ, Φερνάντο Ρέυ, Φερνάντο Σεμπριάν, Φράνκο Νέρο, Χοακίν Παμπλόνα, Χοζέ Μαρία Καφαρέλ, Χοσέ Κάλβο

«Χορεύοντας με τη Μαργκό»
Νοσταλγικό φιλμ νουάρ από την Ισπανία γεμάτο μουσική και όμορφες εικόνες. Βρισκόμαστε παραμονές – 1958 – της Κουβανικής Επανάστασης. Ένας σπάνιος πίνακας εξαφανίζεται από το σπίτι μιας όμορφης πλούσιας χήρας στην Αβάνα. Η σχέση μεταξύ τους εν μέσω της έρευνας και άλλων γεγονότων, αποκαλύπτει σιγά-σιγά την ιστορία τόσο του σπιτιού όσο και της ίδιας της οικογένειας. Η άφιξη των γενειοφόρων επαναστατών στην Αβάνα, αλλάζει τη μοίρα όλων…

Μια νοσταλγική ταινία από τον σκηνοθέτη Αρτούρο Σαντάνα που παίζει με το χρώμα και την κινηματογραφία για να απεικονίσει κάθε κεφάλαιο της ζωής της ηρωίδας του, από το 1918 έως το 1959, δίνοντάς μας διαφορετικές εποχές της ιστορίας της Αβάνας.

•Ο Arturo Santana παρουσιάζει εδώ την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, μετά από μία σημαντική πορεία στα μουσικά δρώμενα της Κούβας όπου επί σειρά ετών συνεργάστηκε με μεγάλους μουσικούς της Κούβας επενδύοντας με εικόνες τη μαγευτική της μουσική, ενώ έγινε γνωστός και από τα ντοκιμαντέρ του όσο και τις μικρού μήκους ταινίες του.

Σκηνοθεσία: Αρτούρο Σαντάνα
Παίζουν: Μίρθα Ιμπάρα, Ερντγουίν Φερναντέζ.

«Γκοτζίλα ΙΙ: Ο βασιλιάς των τεράτων»
Άλλη μια μεταλλαγμένη συνέχεια ταινιών του 2014 και του 2017 – «Γκοτζίλα» και «Kong: Η νήσος του κρανίου» – που φιλοδοξεί να αναβιώσει τις πάλαι ποτέ χάρτινες – τώρα ψηφιακές – ταινίες τιτάνιων τεράτων στη χολιγουντιανή οθόνη.

Εδώ, η… εξυπνάδα των παραγωγών βάζει τον Γκοτζίλα ενάντια σε μερικά από τα πιο γνωστά τέρατα της ιαπωνικής ποπ κουλτούρας: τη Μόθρα, τον Ρόνταν και τον τρικέφαλο Γκιντόρα!

Το στόρι αρχίζει με τη Μόναρκ, μια κρυφή ζωολογική ομάδα, να έρχεται αντιμέτωπη με τιτάνια τέρατα, συμπεριλαμβανομένου και του Γκοτζίλα, που συγκρούεται με τη Μόθρα, τον Ρόνταν και την απόλυτη νέμεσή του, τον τρικέφαλο Γκιντόρα. Όταν αυτά τα αρχαία τέρατα, που θεωρούνταν απλώς μύθοι, ξυπνήσουν ξανά, θα ανταγωνιστούν μεταξύ τους για την απόλυτη κυριαρχία, ακόμα και σε βάρος της ανθρωπότητας.

Σκηνοθεσία: Μάικλ Ντάκερτι
Παίζουν: Μίλι Μπόμπι Μπράουν, Βέρα Φαρμίγκα, Κάιλ Τσάντλερ, Ζανγκ Ζιγί, Κεν Γουατανάμπε, Τσαρλς Ντανς, Μπράντλεϊ Γουίτφορντ, Τόμας Μίντλντιτς, Αίσα Χιντς

«Μa»
Θρίλερ από τους παραγωγούς του «Τρέξε» και τον σκηνοθέτη του «Υπηρέτριες» με την Οκτάβια Σπένσερ σε ένα… τρομακτικό πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Σου Αν, μια φαινομενικά άκακη και μοναχική γυναίκα που ζει ήσυχα στην πόλη του Οχάιο. Όταν η έφηβη Μάγκι τής ζητάει να αγοράσει αλκοόλ για εκείνη και την παρέα της, η Σου Αν βρίσκει την ευκαιρία να κάνει… νέους φίλους. Έτσι, λοιπόν, παραχωρεί στα παιδιά το υπόγειο του σπιτιού της για να διασκεδάσουν, ώστε να είναι ασφαλή και να μη χρειαστεί να οδηγήσουν στην επιστροφή υπό την επήρεια του αλκοόλ. Μπορεί να ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό ένα τέτοιο δώρο από «έναν μεγάλο», όμως στη συμφωνία υπάρχουν και κάποιοι κανόνες: Ένα από τα παιδιά πρέπει να παραμείνει νηφάλιο. Δεν πρέπει να βλασφημούν. Δεν πρέπει να ανέβουν στον επάνω όροφο. Και επιβάλλεται να την φωνάζουν «MA». Όσο η παρέα των παιδιών σταδιακά απομακρύνεται από τη συναναστροφή με τη ΜA και όσο δε χρειάζονται πια τη φιλοξενία της, η μυστηριώδης γυναίκα αρχίζει να γίνεται εμμονική και αυτό που αρχικά φάνταζε ως το τέλειο εφηβικό όνειρο αρχίζει να γίνεται εφιάλτης…

Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
Παίζει η Οκτάβια Σπένσερ