Από την bitchάρα //

Πάει η υπουργός- τραγωδός περιοδεία στην Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο με τα αμέτρητα μνημεία, που έχουν και αμέτρητα προβλήματα. Δεν δίνει προσοχή σε κανένα. Μόνο τα αρχαία θέατρα την ενδιέφεραν και γι’ αυτά μάς έφαγε τ΄ αυτιά τόσες μέρες με δηλώσεις και με δελτία Τύπου.
Εδώ είπε ότι θα γίνει κάτι μεγάλο, σαν Επίδαυρος ένα πράγμα (το αρχαίο θέατρο Δωδώνης που προς το παρόν είναι χαλίκια και μάλιστα ανθισμένα, διότι τι να σου κάνει η φύσις; Φυτρώνει. Εκεί όπου δεν τη σπέρνουν μεν, αλλά άντε να τη σταματήσεις εσύ. Η Δωδώνη χρειάζεται ακόμα πολλή δουλειά για να γίνει ξανά θέατρο και μελέτη κατά πόσον θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Αδιάφορο. «Γραμμή! Αντιλάλησε ο τιμονιέρης» που θα έλεγε κι ο Σεφέρης. Γραμμή. Θα το λειτουργήσουμε.
Ασε μας υπουργέ μου. Κοίτα πρώτα να αρχίσουν τα έργα και βλέπουμε. Διότι ακόμα δεν. Κλείνει αυτή η παρένθεσις).

Εκεί τραγούδησε ένα ηπειρώτικο τραγούδι για να δει την ακουστική του (στο αρχαίο θέατρο στη Στράτο. Και συγκινηθήκαμε. Διότι είναι άλλο πράγμα να τραγουδά υπουργός σε θέατρο που το έχει ξεχάσει και ο θεός και ούτε η περιφέρεια ούτε το υπουργείο το έχουν εντάξει σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Παρηγοριά… στον άρρωστο ώσπου να βγει η ψυχή του).

-Πιο πέρα είδε το θέατρο των Οινιάδων και της Πλευρώνας που πρώτη φορά επισκέπτεται υπουργός. (Ε, ρε μεγαλεία!)
Μεγαλεία, τω όντι. Και γιατί; Επειδή βεβαίως ο συμβουλάτορας της κυρίας υπουργού με τον οποίο έχει ακατάλυτους «δεσμούς», είναι ο κύριος Μπένος του «Διαζώματος». Και η υπουργός αντί να πάει, επί παραδείγματι στην υπέροχη Νικόπολη και να δει τα έργα που έχουν γίνει εκεί, αντί να τριγυρίσει στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης και να διαπιστώσει τι άλλο χρειάζεται, το έκανε να μοιάζει με διατεταγμένη υπηρεσία: θέατρα, θέατρα, θέατρα. Λες και δεν υπάρχουν άλλα μνημεία που απαιτούν επειγόντως παρεμβάσεις. Ή λες και αυτό που λείπει από τις τοπικές κοινωνίες για να αναδείξουν την ιστορία τους είναι η χρήση των θεάτρων.
Αυτά λέει εμμονικά το Διάζωμα. Αλλά αν είσαι υπουργός, πρέπει να πολιτεύεσαι σοβαρά.
Ω ναι. Πήγε και στο Γεφύρι της Πλάκας. Για να μας πει ότι συνεχίζονται οι μελέτες και κάποτε θα ξεκινήσουν και τα έργα. Όταν το επιτρέψει ο καιρός κι ο Άραχθος ποταμός να ολοκληρωθούν οι πρώτες.

Αυτό που έπρεπε να μάθει και να καταλάβει από το συγκεκριμένο γεφύρι είναι ότι τα έργα δεν είναι πλάκα. Απαιτούν τους δικούς τους χρόνους για να μελετηθούν. Και μετά πρέπει να ωριμάσουν οι μελέτες, να βρεθούν χρήματα και πάει λέγοντας. Δεν δείχνει να το κατάλαβε, και έχει αναλάβει και στο ΕΣΠΑ.
Κάτι άκυρα έλεγε και στο Βαγιαζήτ για άμεση έναρξη των εργασιών, και ήταν να είχαμε να λέγαμε. Το καμένο τέμενος είναι κλειστό, η εμφάνισή του θλιβερή και το Διδυμότειχο θλιμμένο. Οι εργασίες δεν ξεκινούν έτσι εύκολα. Ωστόσο, κάτι θα μπορούσαν να κάνουν ώστε να δείξουν ένα ενδιαφέρον για το μνημείο που κάηκε από την αδιαφορία. Να μου κοπεί η γλώσσα, αλλά τρέμω τι θα συμβεί φέτος, μετά και από το δυστύχημα με το Βαγιαζήτ στην Αγιά Σοφιά της Πόλης μέσα στο ραμαζάνι. Που ήρθε.

Τέλος, ενδιαφέρθηκε η κα Κονιόρδου και για την εκκλησία της Παναγίας Παρηγορήτισσας στην Άρτα. Ε, ναι, σωστά κατανοείτε. Δίπλα της η Όλγα Γεροβασίλη, που εκλέγεται εκεί. Αποφάσισε λοιπόν η υπουργός πως παρά το ότι «έχουν γίνει κατά καιρούς μικρές σωστικές επεμβάσεις και θα πραγματοποιηθούν σύντομα και επισκευές, ο ναός της Παρηγορήτισσας έχει ανάγκη από μια πιο συστηματική επέμβαση για την προστασία και την ανάδειξή του.»
Γι’ αυτό, εκτός από τις άμεσες εργασίες επικεράμωσης που θα γίνουν με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Ηπείρου, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού εξήγγειλε ότι είναι στις άμεσες προτεραιότητες του ΥΠΠΟΑ η ένταξη του συγκεκριμένου έργου στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Προς τούτο, για την ωρίμανση του έργου και για την ένταξή του, το ΥΠΠΟΑ στοχεύει στην προσπάθεια εκπόνησης της σχετικής μελέτης που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 300.000 ευρώ.
Πώς είπατε; Τραγωδός είναι; Πολύ σωστά. Ενίοτε όμως μπορεί να το παίζει και μηχανικός και αρχαιολόγος. Γιατί όχι; Πείρα μεταμορφώσεων έχει. Και ένα χατιράκι στη συνάδελφο, να μην το κάνει;

Τι κακία έχετε, Παναγιά μου Παρηγορήτισσα..