
Ertflix – Στην ταινιοθήκη του (ξανά)ανέβηκαν ταινίες που κλέβουν την προσοχή μας. Το έργο “Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ” του Κεν Λόουτς το προτείνουμε εδώ και μήνες. Είναι μια καλλιτεχνική καταγγελία γύρω από το πώς η επέλαση του νεοφιλελευθερισμού σαρώνει κοινωνικές δομές, σπρώχνοντας τους ανθρώπους στην απαξίωση και τη φτώχεια. Το “S.O.S: Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα” -σκηνοθεσίας Στάνλεϊ Κιούμπρικ- είναι ο ορισμός της μαύρης ψυχροπολεμικής κωμωδίας. Τέλος, το έργο “Η Προσβολή” μας ξεναγεί στους περιττούς εγωισμούς που μπορούν να προκύψουν σε ένα πολύπαθο σημείο της γης.
Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ (2016)
Έχουμε ξεσκιστεί να γράφουμε καλολογίες γι’ αυτό το ρεαλιστικό κινηματογραφικό ποίημα του Κεν Λόουτς. Στο φιλμ Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ (I Daniel Blake) ο ήρωας είναι ένας απλός συνταξιούχος που αντιμετωπίζει το στυγνό φιλελεύθερου τύπου γραφειοκρατικό οικοδόμημα στην προσπάθειά του να διεκδικήσει κοινωνικές παροχές από ένα σύστημα πρόνοιας το οποίο πληρώνει χρόνια.
Οι διεκδικήσεις του είναι νόμιμες. Αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία. Πίσω από τα εμπόδια των διατυπώσεων ελλοχεύει ακόμα μια δυσκολία. Η μη εξοικείωσή του με την τεχνολογία. Τελικά απομακρύνεται από το Κέντρο Ευρέσεως Εργασίας ως ιδιότροπος γέρος με δύστροπες επιθυμίες. Οι μοναδικοί άνθρωποι διαθέσιμοι να του συμπαρασταθούν είναι η Katie και τα δύο μικρά παιδιά της που έχουν μετακινηθεί σε προσωρινά καταλύματα εκατοντάδες μίλια από το σπίτι τους.
Καθώς η κατάστασή τους γίνεται ολοένα και πιο απελπιστική αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μια τράπεζα τροφίμων για απόρους. Μια μέθοδο επιβίωσης που πια όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την ίδια στιγμή που οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν το γεγονός ως κανονικότητα.
Δείτε την ταινία στο Ertflix – ΕΔΩ
Ο Κεν Λόουτς με το Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ κέρδισε Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς
Πρωταγωνιστούν: Ντέιβ Τζονς, Μπριάνα Σαν, Χέιλι Σκουάιρς, Ντίλαν ΜακΚίρναν, Νάταλι Αν Τζέιμσον, Κόλιν Κουμπς
S.O.S: Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα (1964)
Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ έχει σκηνοθετήσει κινηματογραφικά έργα που μένουν στο συνειδητό των θεατών ως αριστουργήματα και η εξωφρενική κωμωδία S.O.S: Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα είναι μια έξυπνη κριτική της ψυχροπολεμικής παράνοιας όπως βιώθηκε στη διάρκεια του 20ού αιώνα.
Στην ταινία οι πολλαπλές ερμηνείες του Πίτερ Σέλερς είναι απολαυστικές.
Ο παρανοϊκός αντικομμουνιστής στρατηγός Τζακ Ρίπερ της Αεροπορικής Βάσης Burpelson, πιστεύοντας ότι η φθορίωση του νερού είναι μια σοβιετική πλεκτάνη για να δηλητηριάσει τον αμερικανικό πληθυσμό, αποφασίζει να εξαπολύσει πυρηνική επίθεση στη Σοβιετική Ένωση χωρίς τη γνώση των ανωτέρων του, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού των ενόπλων δυνάμεων αλλά και του Προέδρου.
Ο Ρίπερ αποφασίζει ότι ο πόλεμος είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση και δεν μπορεί να μένει στα χέρια των πολιτικών. Έτσι εκμεταλλευόμενος ένα απόρρητο σχέδιο επίθεσης με πυρηνικά όπλα εναντίον της Ρωσίας, για το οποίο δεν απαιτείται η έγκριση του προέδρου των ΗΠΑ, στέλνει βομβαρδιστικά Β52 της δικαιοδοσίας του, να βομβαρδίσουν με πυρηνικούς πυραύλους συγκεκριμένους, στρατηγικούς στόχους της Σοβιετικής Ένωσης.
Οι υπεύθυνοι της αμερικάνικης κυβέρνησης, πληροφορούμενοι το γεγονός, καλούν έκτακτο πολεμικό συμβούλιο και προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τη Σοβιετική Ένωση, ώστε να ανατραπεί ο επικείμενος πυρηνικός πόλεμος. Θα καταφέρουν να αποτρέψουν μια ολοκληρωτική καταστροφή;
Δείτε την ταινία ΕΔΩ
Σκηνοθεσία Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Πρωταγωνιστούν: Πίτερ Σέλερς, Τζορτζ Σι Σκοτ, Στέρλνγκ Χέιντεν, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, Πίτερ Μπουλ
Η Προσβολή (2017)
Το χάος που επικρατεί στη Μέση Ανατολή και επί δεκαετίες κάνει μαλλιά-κουβάρια τους λαούς που κατοικούν εκεί προσπαθεί να αγγίξει το καυτό κοινωνικοπολιτικό φιλμ που προβάλλει το Ertflix. Η ταινία ξεχωρίζει για το καλογραμμένο σενάριό και τις καλές ερμηνείες – συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Βενετίας 2017, υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ – και μας μεταφέρει στη Βηρυτό. Μια παρεξήγηση και μια προσβολή που ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, οδηγεί τον Τόνι, έναν Χριστιανό Λιβανέζο, και τον Γιάσερ, έναν Παλαιστίνιο πρόσφυγα, να λύσουν τις διαφορές τους στο δικαστήριο. Η δίκη διχάζει την κοινωνία του Λιβάνου, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βάζουν φωτιά στην ήδη τεταμένη κατάσταση, και παλιές πληγές βγαίνουν στο προσκήνιο, όπως και τραυματικές αποκαλύψεις. Ο Τόνι και ο Γιάσερ καλούνται να επανεξετάσουν τις ζωές τους και τις προκαταλήψεις τους.
Δείτε την ταινία ΕΔΩ
Το Βιογραφικό του σκηνοθέτη Ζιάντ Ντουεϊρί
Ο Ζιάντ Ντουεϊρί γεννήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 1963 στη Βηρυτό του Λιβάνου. Βίωσε τον εμφύλιο πόλεμο στη χώρα του μεγαλώνοντας και τελικά έφυγε για τις ΗΠΑ στα 20 του χρόνια για να σπουδάσει. Εντέλει αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο με πτυχίο κινηματογράφου κι άρχισε να δουλεύει στο Λος Άντζελες. Δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη και χειριστής κάμερας στις ταινίες του Κουέντιν Ταραντίνο «Reservoir Dogs», «Pulp Fiction» και «Jackie Brown». Το 1998 γράφει το σενάριο και σκηνοθετεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «West Beyrouth», η οποία έλαβε μέρος στο φεστιβάλ των Καννών, στο «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών». Ακολούθησε η ταινία «Όλα για τη Λίλα» (Lila dit ça, 2004). Τη μεγάλη του επίδοση την έπιασε στην τρίτη του ταινία. Τίτλος της: «Η επίθεση» (The Attack, 2012). «Η προσβολή» είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του. Εκτός από τη συμμετοχή της στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ Βενετίας, έφτασε στην τελική πεντάδα των υποψήφιων ταινιών για το ξενόγλωσσο Όσκαρ κι αποτέλεσε τη πρώτη επίσημη υποψηφιότητα του Λιβάνου όλων των εποχών!
Σκηνοθεσία: Ζιάντ Ντουεϊρί
Παίζουν: Αντέλ Καράμ, Καμέλ Ελ Μπάσα, Ρίτα Χαγιέκ