Ο Brian Duffy (1933-2010) ήταν ένας Βρετανός φωτογράφος και καλλιτέχνης που έγινε γνωστός για τις εξαιρετικές φωτογραφίες του στη δεκαετία του 1960 και 1970, καθώς και για τη συνεργασία του με πολλούς καλλιτέχνες. O David Bowie υπήρξε ένας από αυτούς.
Στο άλμπουμ Aladdin Sane, η δημιουργικότητα της μουσικής του Bowie συνδυάστηκε με μια εξαιρετική εικόνα στο εξώφυλλο, φωτογραφημένη από τον Brian Duffy (1933 – 2010).
Ο Duffy ήταν ένας από τους τρεις πιο σημαντικούς φωτογράφους της δεκαετίας του 1960 στο Λονδίνο, μαζί με τους David Bailey και Terence Donovan. Είχε συνεργαστεί με πολλές εταιρείες και περιοδικά μόδας, όπως τα Vogue, Harper’s Bazaar, Esquire και Elle, και είχε φωτογραφίσει πολλούς διάσημους, συμπεριλαμβανομένων των Τζον Λένον, Μάικλ Κέιν, Ελίζαμπεθ Τέιλορ.
Ο Duffy φωτογράφισε τον Bowie για το εξώφυλλο του άλμπουμ “Aladdin Sane” το 1973. Η εικόνα του ροκ σταρ με τα κόκκινα μαλλιά και το αστραφτερό μακιγιάζ έχει γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της ποπ κουλτούρας και της μουσικής ιστορίας.
Το άλμπουμ “Aladdin Sane” του David Bowie κυκλοφόρησε το 1973. Ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Κατάφερε να φτάσει στην κορυφή του βρετανικού τσαρτ. Θεωρείται ένα από τα πιο εμπορικά άλμπουμ του Bowie και έχει πουλήσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.
Η φωτογράφηση του εξώφυλλου του “Aladdin Sane” πραγματοποιήθηκε από τον φωτογράφο Duffy στο στούντιό του στο Λονδίνο τον Μάρτιο του 1973. Η συνεργασία του με τον David Bowie εκτός από το “Aladdin Sane”, περιλαμβάνει και τα εξώφυλλα των άλμπουμ “Space Oddity”, “The Man Who Sold the World” και “Lodger”.
Το βιβλίο “Aladdin Sane: 50 Years” είναι μια έκδοση που δημιουργήθηκε για να συνοδεύσει την ομώνυμη έκθεση που γιορτάζει τα 50 χρόνια από την κυκλοφορία του άλμπουμ “Aladdin Sane” του David Bowie. Περιλαμβάνει πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την έκθεση, καθώς και σχόλια και κείμενα από ειδικούς και καλλιτέχνες σχετικά με τον Bowie και την εποχή του.
Το βιβλίο περιλαμβάνει επίσης φωτογραφίες και αντικείμενα από την προσωπική συλλογή του Brian Duffy. Επιπλέον περιλαμβάνει εισαγωγές από τον δημοσιογράφο Paul Morley, τον φωτογράφο Kevin Cummins, τον συγγραφέα – δημοσιογράφο Jon Savage, καθώς και συνεντεύξεις με τους συνεργάτες του Bowie και άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες που επηρεάστηκαν από το έργο του.
Στο βιβλίο μιλούν οι
Mike Garson (πιανίστας του David Bowie)
Tony Visconti (παραγωγός του “Aladdin Sane”)
Mick Rock (φωτογράφος του Bowie)
Kevin Cann (βιογράφος του Bowie)
Nicholas Pegg (συγγραφέας του βιβλίου “The Complete David Bowie”)
George Underwood (καλλιτέχνης και παιδικός φίλος του Bowie)
Simon Armitage (ποιητής και καθηγητής του βρετανικού πανεπιστημίου του Leeds)
Kate Mossman (δημοσιογράφος μουσικής κριτικής)
Sean Ono Lennon (μουσικός και γιος του John Lennon και της Yoko Ono)
Marc Almond (τραγουδιστής και στιχουργός)
Η καθηγήτρια Camille Paglia όρισε την εικόνα του David Bowie στο Aladdin Sane ως «μια από τις πιο εμβληματικές και επιδραστικές εικόνες τέχνης του περασμένου μισού αιώνα, που αναπαράχθηκε και διακωμωδήθηκε στη διαφήμιση, τα μέσα ενημέρωσης και την ψυχαγωγία παγκοσμίως».
Για το έργο του πατέρα του, Brian, ο Chris Duffy είπε: «Η εικόνα του Μπάουι από τον πατέρα μου αποκαλείται συχνά η Μόνα Λίζα της ποπ. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ήταν το αποτέλεσμα μιας σύντομης λήψης στούντιο με χρήση φιλμ, η οποία στη συνέχεια έπρεπε να σταλεί για εμπορική επεξεργασία. Δεν υπήρχαν στιγμιαίες ψηφιακές εικόνες τότε ή Photoshop. Είναι εκπληκτικό το πώς κράτησε και επεξεργάστηκε ατελείωτα».