To 1992 οι Arrested Development κυκλοφόρισαν το άλμπουμ “3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of…” που θα μπορούσε ν’ αλλάξει τη θεματολογία του Hip-Hop

Αυγή δεκαετίας 1990. Το συνειδητό αφροκεντρικό ραπ των Jungle Brothers είχε αποτύχει στο περιβάλλον των μεγάλων δισκογραφικών.

Οι De La Soul είχαν αποκηρύξει την DAISY Age και οι A Tribe Called Quest πάσχιζαν να ακουστεί η φωνή τους ανάμεσα σε μια σειρά από γκάνγκστα αστέρια όπως ο Dr. Dre, Ice Cube και Geto Boys.

Ο όρος «alternative rap» είχε αρχίσει να ακούγεται περισσότερο σαν αποδοκιμασία παρά σαν περιγραφή.

Σε αυτή την αβέβαιη αρένα μπήκε μια στοχαστική συλλογικότητα που όχι μόνο μίλησε για επανάσταση, ανθρωπιά, ρίζες, πνευματικά ζητήματα και ενότητα, αλλά προερχόταν επίσης από τον Νότο και όχι από τους αντίπαλους ραπ κόμβους των ανατολικών και δυτικών ακτών. Με εξώφυλλο που απεικόνιζε απέραντο γαλάζιο ουρανό και ηλιοκαμένο γρασίδι δεν έμοιαζε καν με hip-hop δίσκο.

Το 3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of… είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του αμερικανικού χιπ χοπ συγκροτήματος Arrested Development, που κυκλοφόρησε στις 24 Μαρτίου 1992. Η επιτυχία του στα chart πυροδότησε τη διάδοση του Southern hip hop. Το όνομα του άλμπουμ προέκυψε από τον χρόνο που χρειάστηκε το συγκρότημα για να κλείσει το δισκογραφικό συμβόλαιο, 3 χρόνια, 5 μήνες και 2 ημέρες στη ζωή του…

Σχηματισμένοι από τους ράπερ Speech και Headliner και εμπνευσμένο από τους Public Enemy, οι Arrested Development ήταν το αντίδοτο του Gansgta Rap.

Οι Arrested Development ήταν μια ακόμα φωνή στις αντίθετες πλευρές της αφροαμερικανικής εμπειρίας, υποστηρίζοντας την αφροκεντρικότητα, τον φεμινισμό, την αγάπη, την αρμονία, την πνευματικότητα, την ειρήνη.

Το 3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of…Περιείχε τραγούδια για άστεγους, για γυναίκες που έβαζαν πάνω απ’ όλα τη σημασία της φροντίδας των παιδιών τους, άλλα και θέματα που δεν ήταν της μόδας.

Μόλις οι Arrested Development άρχισαν να κυκλοφορούν κομμάτια, ο αντίκτυπός τους ήταν άμεσος. Το ντεμπούτο σινγκλ τους, «Tennessee», μπήκε στο Top 10 στις ΗΠΑ και έφτασε στην κορυφή. Μεγάλο επίτευγμα για ένα κομμάτι που μιλούσε για την καταπίεση και τις ρίζες των μαύρων στον Νότο και εμπνέεται από τον θάνατο δύο στενών συγγενών του Speech.

3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of… -Το άλμπουμ πούλησε περισσότερα από 6 εκατομμύρια αντίτυπα και οι Arrested Development έγιναν το πρώτο ραπ γκρουπ που κέρδισε  Grammy νεοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη, καθώς και το πρώτο γκρουπ που κυκλοφόρησε MTV Unplugged!

3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of… Με κομμάτια όπως (ύμνος των αστέγων) «Mr. Wendel», το “Mama’s Always On Stage”, με τρομερά samples των Buddy Guy και Junior Wells να συντονίζονται, τον ύμνο “People Everyday”, αντιστρέφοντας τον τίτλο αλλά όχι το μήνυμα του “Everyday People” των Sly & The Family Stone, το “Tennessee”, ένα τραγούδι που ακουγόταν στο ραδιόφωνο το 1992 (εξακολουθεί να έχει μια φανταστική δυναμική μέχρι σήμερα), η ghostly gospel χορωδία στο “Fishin’ 4 Religion” με samples της Minnie Riperton οι Arrested Development έβγαλαν από το κάδρο της πόζας τη μάτσο εικόνα του ράπερ που ζει για να σκοτώνει, ζει για να πλουτίσει γρήγορα. Η μπάντα τόλμισε να προβάλλει την ευαίσθητη πλευρά του Hip – Hop.  Μίλησε για τον έρωτα με το δικό της τρόπο. Το τραγούσι “U”, ένα ξέφρενο jazzy loop με την ευγενική παραχώρηση του Ramsey Lewis, είναι τυλιγμένο σε μια φρενίτιδα συναισθηματικής επιθυμίας. Όλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν με έναν τέτοιο τρόπο που κανένα άλλο συγκρότημα ραπ εκείνη την εποχή δεν είχε κάνει πριν.

Το Bomb Squad-στυλ παραγωγής που αναπτύχθηκε από τον Speech και τον βοηθό του Headliner, επηρέασε άλλα χιπ-χοπ συγκροτήματα της Ατλάντα της δεκαετίας του ’90, όπως τους Goodie Mob ,τους OutKast, αλλά για κάποιον περίεργο λόγο μια μπάντα που βοήθησε να διαδοθεί και να διαμορφωθεί το Southern Ηip Ηop μένει έξω από την ιστορία! Η σελίδα της Wikipedia στο Southern Ηip-Ηop αναφέρει τους Arrested Development μόνο μία φορά για το “Tennessee.”

Πολλοί λένε πως οι Arrested Development στιγματίστηκαν ως συγκρότημα χιπ χοπ από ανθρώπους που δεν τους άρεσε το χιπ χοπ. Άλλοι ισχυρίζονται πως ο ίδιος ο Speech ενθάρρυνε αυτή την εικόνα των Arrested Development ως ένα είδος αντι-χιπ-χοπ γκρουπ.

Ο Nathan Rabin του AV Club, σε ένα δοκίμιο του 2012 με τίτλο “In 1992 Arrested Development Looked Like the Future of Hip-Hop, but the Future Had Other Plans”, αποδίδει την ταχεία πτώση τους στην επιβλητική τους σοβαρότητα.

Οι Arrested Development μετά το δεύτερο τους Lp “Zingalamaduni” χώρισαν. Όπως και να ‘χει το ντεμπούτο album τους προσφέρει πολλά που πρέπει να επανεκτιμηθούν ξανά. Μπορεί αυτός ο ήχος να είναι old school και να έχει φύγει απ’ τη μόδα (ιδιαίτερα η θορυβώδης ατμόσφαιρα του πάρτι που μερικές φορές αναδύεται), η ψυχή, το πνεύμα, η αξιοπρέπεια και η προσπάθεια για μια καλύτερη ποιότητας ζωής όμως… παραμένουν αιώνια επίκαιρα.