Τα διαφημιστικά σποτ της Blue Star Ferries ξεκινούν μεσοπέλαγα. Εκεί η θάλασσα έχει το κατάλληλο μπλε, εκείνο που μπορεί να διαφημιστεί. Τα νερά του Πειραιά δεν προτείνονται για ειδυλλιακούς συνειρμούς. 

Ας ξεκινήσουμε από το τέλος με πορεία την αρχή. Η ανακοίνωση -με αφορμή το θάνατο του 36χρονου Αντώνη- της Attica Group εταιρικής μητέρας του μοιραίου Blue Horizon λάμπει για την εκτός πραγματικότητας αξία της: «Οι σκηνές πάνω στον καταπέλτη του πλοίου δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων της, όσο και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της».

Και να δεχτούμε πως η Attica Group έχει ένα λόγο παραπάνω -από εμάς τους περιστασιακούς επιβάτες- να δικαιούται να μιλά για την Ελληνική ναυτοσύνη (εκεί κάνει bussiness). Αλλά υπάρχει και η εμπειρία των επιβατών. Όλοι -πάνω κάτω όλοι- πρόσφατα χρησιμοποίησαν το λιμάνι του Πειραιά για να πάνε κάπου.

Οι συμπεριφορές των πληρωμάτων στους επιβάτες -που πληρώνουν υπερτιμολογημένες υπηρεσίες- μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως είναι ανάλογες του εργασιακού κλίματος που επικρατεί ανάμεσά τους.

Οι ατάκες που ακούγονται -από τα πληρώματα -στα πάρκινγκ των πλοίων, όταν οδηγοί κατευθύνουν τα οχήματά τους στις υποδεικνυόμενες θέσεις, μπορεί να εκφράζουν το άγχος των εντολών που δέχονται, όμως σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν αξιοπρεπή πελατειακή σχέση.

Οι δύο άνθρωποι που έριξαν τον 36χρονο Αντώνη στη θάλασσα ήταν εργαζόμενοι, οι οποίοι μέχρι τη δολοφονία του είχαν εξυπηρετήσει χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Όλοι αυτοί οι επιβάτες ήταν απλά τυχεροί που προσήλθαν στην ώρα τους, έκαναν ότι τους έλεγαν και δεν βρέθηκαν στη θάλασσα;

Σε περίπτωση που δεν υπήρχε βίντεο, σήμερα θα μιλούσαμε για δυστύχημα ανθρώπου που προσπαθώντας να μπει στο καράβι γλίστρησε στην είσοδο του;

Ήταν σε γνώση το περιστατικό του κυβερνήτη του πλοίου; Αν ναι, έφυγε από το λιμάνι γιατί απλά το βάρος της εντολής να φύγει στην ώρα του με κάθε δυνατό κόστος ήταν άραγε βαρύτερο από το θάνατο ανθρώπου; 

Στους άλλους δύο συλληφθέντες, μέλη του πληρώματος του Blue Horizon, οι οποίοι αν και παρόντες δεν αντέδρασαν για να σώσουν τον 36χρονο Αντώνη, ασκήθηκε ποινική δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Σε βάρος του πλοιάρχου ασκήθηκε δίωξη για επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Σε βάρος του μέλους του πληρώματος που είδαμε να σπρώχνει τον 36χρονο Αντώνη από το πλοίο, με αποτέλεσμα τον θάνατό του ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες.

Υπάρχει και ένα ερώτημα που δεν θα απαντηθεί.

Η εγκληματική αδιαφορία και ηρεμία των εργαζομένων στη θέα του ατυχημάτων, δυστυχημάτων, ποινικών αδικημάτων έρχεται ως συνέχεια της εμπειρίας τους σε ανάλογα περιστατικά;