Κώστας Β. Ζήσης
Η συναρπαστική νουβέλα της Δάφνης ντε Μωριέ, «Τα πουλιά» έρχεται για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή από τον Λεωνίδα Παπαδόπουλο, σε θεατρική διασκευή του βραβευμένου Ιρλανδού συγγραφέα Conor McPherson (Ο Φάρος, Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας, Το Φράγμα). Η σκηνή του Vault Theater Plus θα φιλοξενήσει από τις 15 Νοεμβρίου την εφιαλτική ιστορία των εξαγριωμένων πουλιών που επιτίθενται στους ανθρώπους, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου, σκηνικά Μικελάντζελο Μπεβιλάκουα και κοστούμια Δομνίκης Βασιαγεώργη, ενώ την μουσική υπογράφει ο Μάνος Αντωνιάδης. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Ειρήνη Αρβανίτη, Έκτορας Γασπαράτος, Άννα Θεοδωρίδου και ο Στέλιος Ψαρουδάκης.
«Τα πουλιά», γράφτηκαν το 1952 και έγιναν γνωστά από την κλασική πλέον ομώνυμη ταινία του Άλφρεντ Χίστκοκ το 1963. Στην ταινία ο σκηνοθέτης κρατάει μόνο την βασική ιστορία του διηγήματος της ανεξήγητης επίθεσης των πουλιών, δημιουργώντας νέους χαρακτήρες και πλέκοντας διαφορετική υπόθεση μέσα σε μοναδικά για την εποχή τους οπτικά και ηχητικά εφέ. Ο Κόνορ Μάκ Φέρσον, βρίσκει την αφορμή μέσα από το μυστηριώδες παραμύθι για την εκδίκηση της φύσης απέναντι στον άνθρωπο και με ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ να σχολιάσει και να διαπραγματευτεί θέματα που αφορούν τον Θεό, την επιβίωση και την λογοτεχνία. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στο Gate Theater του Δουβλίνου το 2009 με το οποίο ο Ιρλανδός δραματουργός συνεργάζεται σε μόνιμη βάση.
Ο πολυβραβευμένος θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Κόνορ Μακ Φέρσον γεννήθηκε το 1971 στο Δουβλίνο. Ονομάστηκε από τους New York Times ως ο «καλύτερος θεατρικός συγγραφέας της γενιάς του» ενώ έργα του έχουν μεταφραστεί και παιχτεί σε όλον τον κόσμο κατακτώντας το παγκόσμιο κοινό. Η αποξένωση και η μοναχικότητα, η επίδραση του Καθολικισμού στην κοινωνία της Ιρλανδίας , η αιώρηση μεταφυσικής ατμόσφαιρας είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των έργων του και αυτό ίσως εξηγεί και την θεατρική επεξεργασία της περίφημης νουβέλας της Δάφνης ντι Μωριέ, που αναδεικνύεται σε ιδανικό πεδίο ανάπτυξης της θεματογραφίας του. Στην Ελλάδα τον γνωρίσαμε το 2002 όταν η Έρση Βασιλικώτη σκηνοθέτησε «Το Φράγμα», ενώ το 2017 ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί τον «Φάρο» και το 2018 η Ελένη Σκότη την «Λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας».
Ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος είναι Διδάκτωρ του τμήματος Κλασικών Σπουδών του Kingʼs College University of London. Έχει σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων τις παραστάσεις: Τέλος του παιχνιδιού του Samuel Becket, Μικρός Έγιολφ του Henrik Ibsen, Το Κοντραμπάσσο του Patrick Suskind, Θάψτε τους Νεκρούς του Irwin Shaw, Χορεύοντας στην Ομίχλη της Amanda Wittington, Μικρασία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, Σοφία του Ignacio Garcia May, Donna Abbandonata ή πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου της Γλυκερίας Μπασδέκη, Κτίριο της Πένυς Φυλακτάκη, Σημάδια στην Ομίχλη του Stephen Sachs. Την περίοδο 2016-17 σκηνοθέτησε το κουβανέζικο έργο La Cocinera του Eduado Machado ενώ συμμετείχε ως δραματολόγος στο Project Ιστορίας «Συνέβη στην Ελλάδα» (Βαλκανικοί Πόλεμοι-Μικρασία) που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου.
Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου στο Vault Theater Plus
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Μικελάντζελο Μπεβιλάκουα
Κοστούμια: Δομνίκη Βασιαγεώργη
Μουσική – Ηχητικά τοπία: Μάνος Αντωνιάδης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Επιστημονική Συνεργάτης: Άννα Πούπου
Θεατρολόγος – Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνος Δαμασκηνός
Video: Στέφανος Κοσμίδης
Φωτογραφίες: Μιράντα Παπαδοπούλου
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: In Between Art Theatre Company
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά):
Ειρήνη Αρβανίτη
Έκτορας Γασπαράτος
Άννα Θεοδωρίδου
Στέλιος Ψαρουδάκης
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού