«Ήταν ένας δρόμος διαλεγμένος από τον ίδιο. Κανείς δεν μπορούσε να του πει τι θα κάνει.» Η σύζυγος του Έλβις, Πρισίλα Πρίσλεϊ στο ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher», αναφέρθηκε με σιγουριά γύρω από το σκηνικό θανάτου που είχε στήσει ο Βασιλιάς του Rock ‘N’ Roll στον ίδιο του τον εαυτό. Άραγε λέει την αλήθεια; 

Το λες και χρονικό μιας προμελετημένης πράξης. Ο Έλβις Πρίσλεϊ το φτωχόπαιδο που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως Βασιλιάς του Rock N’ Roll  γεννήθηκε στις 8  Ιανουαρίου 1935 στο Τουπέλο του Μισισίπι και έφυγε από τη ζωή στις 16 Αυγούστου 1977.

Η Πρισίλα επιστρέφει στις τελευταίες μέρες του βασιλιά της ροκ μουσικής: «Ο Έλβις ήταν απολύτως συνειδητοποιημένος, καλά πληροφορημένος γύρω από το ρίσκο που έπαιρνε χρησιμοποιώντας ναρκωτικά πριν από τον θάνατό του το 1977». Η 80 χρονη γυναίκα δεν αφήνει ασχολίαστη και την εμπάθεια που εκφράζουν πολλοί γύρω από εκείνη την περίοδο. «Ο κόσμος πάει κι έρχεται. Συχνά ρωτά ”γιατί τον αφήσατε αβοήθητο”. Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε μια ομάδα ανθρώπων που προσπάθησε να τον βοηθήσει. Όμως εκείνος γνώριζε να χρησιμοποιεί τη δύναμή του ποικιλοτρόπως. Η δύναμη… Μερικές φορές μπορείς να τη στρέψεις εναντίον του ίδιου σου του εαυτού. Και ο Έλβις ήταν παντοδύναμος. Κανείς δεν μπορούσε να του πει τι να κάνει».

Η αποκάλυψη της Πρισίλα, που υπήρξε σύζυγος του Ελβις από το 1967 ως το 1973, έρχεται να ρίξει περισσότερο φως στην περίοδο που ο σταρ της μουσικής και του κινηματογράφου υπέφερε από κατάθλιψη. Η τελευταία έχει τονώσει το ενδιαφέρον πολλών μετά την αποκάλυψη δύο σημειωμάτων που φέρεται να έστειλε ο Έλβις, λίγο πριν από τον θάνατό του, στον φίλο και μάνατζερ περιοδειών, Τζο Εσπόζιτο. Σε ένα από αυτά έγραψε: «Είμαι αηδιασμένος και κουρασμένος από τη ζωή μου». Πολλοί θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν τη γνησιότητα του μηνύματος. Και πρώτοι απ’ όλους οι άνθρωποι που λάτρεψαν τον Έλβις σαν θεό, όμως ο ετεροθαλής αδελφός του Πρίσλεϊ, Ρικ Στάνλεϊ, είναι σίγουρος πως: «Για μένα ο γραφικός χαρακτήρας είναι αυθεντικός και είναι του Έλβις. Είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη πως η αυτοκτονία υπήρχε έντονα στη σκέψη του».

•Ο Έλβις Πρίσλεϊ έφυγε από τη ζωή στις 16 Αυγούστου 1977. Υπάρχουν αρκετές θεωρίες συνωμοσίας που επιμένουν ότι βρίσκεται εν ζωή. Θαυμαστές και συνωμοσιολόγοι θεωρούν πως ο Έλβις, αντιδρώντας στην αυξανόμενη πίεση που του προκαλούσε η ζωή στην κόψη μιας απάνθρωπης δημοσιότητας, αποφάσισε να σκηνοθετήσει τον ψεύτικο θάνατό του για να μπορέσει επιτέλους να απολαύσει την ηρεμία που ως σταρ είχε απολέσει οριστικά.

Στις 5 Ιουνίου 1956 ο Έλβις παρουσίασε στο The Milton Berle Show το νέο του τραγούδι, Hound Dog, σκανδαλίζοντας το κοινό με τις υπονοούμενες κινήσεις των γοφών του.

Η πιο διαδεδομένη φήμη υποστηρίζει ότι λίγο μετά τον θάνατο του Έλβις ένας άνδρας εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο του Μέμφις και αγόρασε εισιτήριο χωρίς επιστροφή για το Μπουένος Αϊρες.

Λέγεται ότι ο άνδρας, που έμοιαζε έντονα με τον σταρ, έδωσε το όνομα Τζον Μπάροους. Το ίδιο όνομα έδινε ο Έλβις όταν έκλεινε δωμάτια ξενοδοχείων προσπαθώντας να αποφύγει τον θόρυβο που θα προκαλούσε αν έδινε το Έλβις Πρίσλεϊ. Μια ακόμα θεωρία, που περιγράφει και στο βιβλίο του «Is Elvis Alive» (1988) ο Γκέιλ Μπριούερ-Τζόρτζιο, μιλά για τη σύνδεση του καλλιτέχνη με τη Μαφία.

Ο Μπριούερ έχει πει ότι ύστερα από ψάξιμο αμέτρητων ντοκουμέντων του FBI έφτασε στο συμπέρασμα πως ο Ελβις είναι προστατευμένος μάρτυράς του. Πως στρατολογήθηκε από την υπηρεσία ασφαλείας στη μάχη κατά του εγκληματικού συνδικάτου «Η Αδελφότητα». Ο Μπριούερ σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Τάιμ» έχει δηλώσει: «Έπρεπε να επινοηθεί ένας ψεύτικος θάνατος, γιατί απλώς θα τον δολοφονούσαν και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό». Μια ακόμα θεωρία που υποστηρίζει ότι ο Έλβις είναι ανάμεσά μας δόθηκε την ημέρα των 82ων γενεθλίων του.

Οι θιασώτες της μάλιστα υποστηρίζουν πως υπάρχει και φωτογραφικό ντοκουμέντο. Υποθέτουν ότιστην παραπάνω επέτειο ανάμεσα στους επισκέπτες της «Γκρέισλαντ» (κατοικία του Έλβις, που σήμερα λειτουργεί ως μουσείο) υπήρξε και ένας άνδρας που φορούσε τζόκεϊ, γυαλιά ηλίου, είχε μούσι, μπήκε στον χώρο με συνοδεία ανδρών ασφαλείας και ήταν ο Έλβις. Του έμοιαζε τόσο πολύ, που αποκλείεται να ήταν κάποιος άλλος.

Έλβις και Πρισίλα την ημέρα του γάμου τους

•Ο Έλβις Πρίσλεϊ είναι ο πιο επιτυχημένος εμπορικά καλλιτέχνης στην ιστορία της ηχογραφημένης μουσικής με εκτιμώμενο αριθμό πωλήσεων 500 εκατομμυρίων δίσκων. Κέρδισε 3 βραβεία Γκράμι ένα από αυτά αφορούσε τη Συνολική Προσφορά του στη μουσική.

Το ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher» έχει γυριστεί σε τοποθεσίες όπου έζησε ο Πρίσλεϊ. Και περιγράφει έναν άνθρωπο εκλεκτικό γύρω από τη μουσική. Το φιλμ μάς δείχνει διάφορες ως σήμερα άγνωστες πτυχές της ζωής του Έλβις. Μας ταξιδεύει στο στούντιο «Sun» στο Νάσβιλ, όπου ηχογράφησε πολλές δουλειές του. Μας μιλά για την αγάπη που έτρεφε ο τραγουδιστής-είδωλο για τα γκόσπελ, για την προτίμησή του να επισκέπτεται κλαμπ που έπαιζαν μουσική των μαύρων, στην οδό Μπέιλ, στο Μέμφις.

Η Πρισίλα Πρίσλεϊ δηλώνει πως το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, που χρειάστηκαν έξι χρόνια να ολοκληρωθεί, είναι μια τίμια προσπάθεια να παρουσιαστεί το προφίλ ζωής του πρώην συζύγου της. Φοβάται ότι όσα βλέπουν οι φαν του Έλβις αποδομούν τη φιλολογία που έχουν πλάσει στη φαντασία τους. Δηλώνει: «Όσοι τον αγάπησαν ή τον αγαπούν ακόμα θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα γύρω από την αλήθεια της ζωής του». Ο σκηνοθέτης Τομ Ζίμνι δηλώνει ότι με τη δουλειά του θέλει να συγκρουστεί με το σύνολο της κακόγουστης μυθολογίας που έχει αναπτυχθεί και αναπτύσσεται γύρω από το πρόσωπο ενός εμβληματικού καλλιτέχνη.