
Ertflix – Όσο σκρολάρεις στις ταινίες που προβάλλει η πλατφόρμα της ΕΡΤ, τόσο ανακαλύπτεις διαμάντια της εγχώριας αλλά και της παγκόσμιας κινηματογραφικής σκηνής
Η ταινία «Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.» του Βέρνερ Χέρτζογκ μας ταξιδεύει στην Ιαπωνία και τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει η μοναξιά. Το έργο του Τόνι Γκάτλιφ «Μποέμικη ζωή» αποθεώνει τον μεσογειακό τρόπο ζωής (μέσω της Ελλάδας), και στην ελληνική ταινία «Με αξιοπρέπεια» μένουμε έκπληκτοι με τη διάθεση των συντελεστών της να φτιάξουν μια υπέροχη δραματική ταινία σχεδόν…χωρίς μπάτζετ
«Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.» (2019)
Ο Βέρνερ Χέρτζογκ μαζί με τους Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και τον Βόλκερ Σλέντορφ -λίγο αργότερα εμφανίστηκε κι ο Βιμ Βέντερς– στάθηκε από τους πρωτεργάτες στη δημιουργία το ισχυρού μεταπολεμικού δυτικογερμανικού κινηματογραφικού κινήματος στη δεκαετία του ‘70. Και από τότε μέχρι σήμερα, παραμένει το ίδιο προκλητικός, ακραίος και ανεπανάληπτος δημιουργός σε μια εποχή που ο πειραματισμός στο σινεμά είναι, κυρίως, μόνο … εφετζίδικος και ψηφιακός.
«Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.» – Ο Χέρτζογκ, γοητευμένος από την Ιαπωνία της τεχνολογίας και της… παράδοσης, σκηνοθετεί μια ταινία μυθοπλασίας για ένα υπαρκτό γιαπωνέζικο φαινόμενο που η απουσία οποιουδήποτε συναισθήματος σπάει κόκαλα.
Κατά τη σύνοψη της ταινίας -που είναι αληθινή!- υπάρχει μια εταιρεία «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.» που μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: την οικογενειακή ευτυχία! Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές.
Είναι ένας κόσμος εικονικός, άλλες φορές κωμικός, συχνά τραγικός και ιδιαιτέρως παράξενος. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;
Και, φυσικά, αυτό το θέμα είναι 100% Χέρτζογκ με αποτέλεσμα ο 85χρονος σκηνοθέτης να διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε γύρω από τις δικές μας ζωές.
Δείτε την ταινία ΕΔΩ
Σκηνοθεσία: Βέρνερ Χέρτσογκ
Σενάριο: Βέρνερ Χέρτσογκ
Πρωταγωνιστούν: Μαχίρο Τανιμότο, Ισι Γιουίτσι
«Μποέμικη ζωή» (2017)
Η ταινία «Μποέμικη ζωή» (Djam), έχει και ελληνικό χρώμα καθώς μπορεί να έχει γυριστεί από έναν Γάλλο, αλλά αποθεώνει τη χώρα μας, το ρεμπέτικο και η πρωταγωνίστριά του είναι ένα θεσπέσιο κορίτσι γεμάτο χυμούς ταλέντου, η Δάφνη Πατακιά (συγκρατήστε το όνομα).
Το εν λόγω κορίτσι είναι η Djam της ταινίας, μια νεαρή Ελληνίδα, που ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη όταν ο θείος της Κακούργος την στέλνει για να βρει ένα σπάνιο εξάρτημα για το χαλασμένο τους καΐκι. Εκεί θα συναντήσει την Avril, μια νεαρή γαλλίδα, αδέκαρη και χαμένη, που ταξίδεψε στην Τουρκία για να εργαστεί σαν εθελόντρια σε ανθρωπιστική οργάνωση.
Η Djam με την ελεύθερη, γενναιόδωρη και απρόβλεπτη ψυχή, θα πάρει την Avril υπό την προστασία της. Και από την Κωνσταντινούπολη στην Ελλάδα ένα μουσικό κι ελεύθερο, αναρχικό κι αρκετά αλαλούμ ταξίδι ξεκινάει. Αν δεν σας ενδιαφέρουν οι ιστορίες με αρχή-μέση-τέλος, αλλά βλέπετε τον κινηματογράφο σαν ένα ποιητικό ταξίδι στους δρόμους του συναισθήματος, απολαύστε το «Djam» και το μαγικό πυροτέχνημα που λέγεται Δάφνη Πατακιά.
Δείτε την ταινία ΕΔΩ
Σκηνοθεσία: Τόνι Γκάτλιφ
Παίζουν: Δάφνη Πατακιά, Σιμόν Αμπακιάρ, Μαριέν Καγιόν
«Με Αξιοπρέπεια» (2022)
Μια Ελληνική ταινία, ελάχιστου προϋπολογισμού, με ψυχή και δύναμη. Δεν λέμε ότι πρόκειται για αριστούργημα, αλλά μπορεί να «μιλήσει» σε όλους μας.
Και να πούμε δημόσια συγχαρητήρια στον σκηνοθέτη Δημήτρη Κατσιμίρη και σε όλους τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς που με 43 χιλ. ευρώ έφτιαξαν αυτό το μικρό διαμαντάκι που αν θα είχε γυριστεί, για παράδειγμα, στη Αγγλία όλοι θα το θαυμάζαμε και θα ζηλεύαμε.
Ήρωάς του έργου, ένας 80χρονος ηλικιωμένος που αναρρώνει ύστερα από εγκεφαλικό. Έχει αφήσει το χωριό και μείνει στην πόλη μαζί με το γιο και τη νύφη του που τον φροντίζουν Με αφορμή την ημέρα των γενεθλίων του, ο γιος του καλεί τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας για να τους ανακοινώσει πως αδυνατεί πλέον να τον φροντίζει. Θα πρέπει να βρεθεί μια άλλη λύση, όπου όλοι θα πάρουν την ευθύνη που τους αναλογεί. Και η αρχή για να βγουν στη φόρα μυστικά και ψέματα που κρύβουν τα μέλη αυτής της οικογένειας -και των περισσότερων ελληνικών οικογενειών!- αρχίζει…
Δείτε την ταινία ΕΔΩ
Ποιος είναι ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κατσιμίρης
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρόδο. Έχει σπουδάσει και ασκήσει το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού. Εργάζεται στην Αθήνα ως συγγραφέας και σκηνοθέτης για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Έχει γράψει δύο θεατρικά έργα –Η αυτοκτονία μου και Το έμβρυο– και έχει σκηνοθετήσει τρεις βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες.
Φιλμογραφία
2016 Γενέθλια (μμ)
2017 Μαμά, γύρισα (μμ)
2018 Fake News
2022 Με αξιοπρέπεια
Σκηνοθεσία -Σενάριο:Δημήτρης Κατσιμίρης
Διεύθυνση φωτογραφίας:Βασίλης Σταυρόπουλος
Μουσική:Their Methlab – Michalis Spanos
Παίζουν:Ηλέκτρα Γεννατά, Γιώργος Γερωνυμάκης, Γιάννης Κότσιφας, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Θανάσης Χαλκιάς
Κοστούμια:Αναστασία Μαστρακούλη
Σκηνικά:Αναστασία Μαστρακούλη