Ο Γιώργος Καρράς έβγαλε νέο δίσκο -«Τα Υλικά Της Χαράς»- και εμείς είναι λες και μπήκαμε στο μικροσύμπαν ενός, φανερά, ευαίσθητου ανθρώπου

Δίψα για έκφραση, ξέχειλες δόσεις αυθεντικότητας. Ο μουσικός που μάθαμε ως μπασίστα στις Τρύπες στο νέο άλμπουμ του μελοποίησε στίχους του Θεσσαλονικιού ποιητή Ανέστη Ευαγγέλου και το έντυσε με μουσική που άλλες φορές ακουμπά το rock, άλλες experimental, άλλες το hip-hop

Αν νοιάζεστε γι’ αυτό που ονομάζουμε ελληνικό τραγούδι, ελληνική μουσική σκηνή, προτείνουμε «Τα Υλικά Της Χαράς» χωρίς δεύτερη σκέψη

-Τραγούδια σε ποίηση του Ανέστη Ευαγγέλου. Ποίηση. Φαντάζει εξωφρενικό, παράξενο. Κοντά μου δεν έχω κάποιον που να διαβάζει ποίηση. Η ποίηση μοιάζει ξεχασμένη. Μοιάζει σαν μια υπόθεση που περνά στη λήθη. Είναι έτσι όμως;
Η αλήθεια είναι πως είναι πιο σπάνιο να φτιάχνει κανείς τραγούδια βασισμένα σε ποίηση. Συνήθως τα τραγούδια γίνονται με στίχους που γράφουν οι ίδιοι οι τραγουδοποιοί ή οι στιχουργοί με τους οποίους συνεργάζονται. Αν είχα βρει καλούς στίχους κάπου αλλού, θα έκανα μ’ αυτούς τραγούδια. Φυσικά έχουν γραφτεί τραγούδια σε ποίηση μεγάλων ποιητών, πολύ πριν από μένα, από μεγάλους και σημαντικούς συνθέτες στην Ελλάδα. Το ότι κάποιοι αγνοούν την ύπαρξη της ποίησης δεν σημαίνει ότι η ποίηση είναι ξεχασμένη υπόθεση.

-Ακούω τη δική σου δουλειά. Ακούω και εκείνες του Μπάμπη (Παπαδόπουλου). Η καλλιτεχνική αυτονομία είναι σημαντικότερη από τα χρόνια που οι Τρύπες ήταν καλλιτεχνικά υποχρεωμένοι σε μια πολύ συγκεκριμένη, ακουστική γραμμή;
Όταν λειτουργείς μέσα σε μια ομάδα πηγαίνεις προς την κατεύθυνση που έχει επιλέξει και συμφωνήσει η ομάδα. Όταν είσαι μόνος, ακολουθείς τον δικό σου δρόμο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σημαντικότερος από τον δρόμο της ομάδας. Για μένα είναι δύο διαφορετικά πράγματα που όμως έχουν την ίδια αξία και την ίδια σημασία. Οι Τρύπες δεν ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθούν καμία γραμμή παρά μόνο το δρόμο που τους άρεσε κάθε φορά να πάρουν.

-«Τα Υλικά Της Χαράς» – Το άλμπουμ σου μοιάζει φτιαγμένο από μπάντα που το κάθε μέλος της βάζει κάτι δικό του στη σύνθεσή του. Πώς το έστησες;
Όταν ετοιμάζω κάποιο τραγούδι και πηγαίνω το προσχέδιο στους μουσικούς που συνεργάζομαι, τους μεταφέρω τις σκέψεις μου για το πώς φαντάζομαι το μουσικό μέρος και πολλές φορές συζητάμε και διάφορες ιδέες δικές τους. Όλοι οι μουσικοί που συμμετείχαν και με βοήθησαν να φτιάξω αυτόν το δίσκο έβαλαν τις δικές τους πινελιές και έτσι συμβαίνει πάντα. Οι μουσικοί συμβάλλουν στο αποτέλεσμα.

•«Οι σημερινοί μουσικοί είναι πράγματι σε υψηλό επίπεδο, όντας πιο μορφωμένοι και πιο διαβασμένοι. Στη δική μου εποχή οι περισσότεροι μουσικοί ήταν κυρίως αυτοδίδακτοι»

 -Φαντάζομαι ότι από τα χρόνια που μπήκες στη μουσική άλλαξαν πολλά. Οι μουσικοί πια είναι περισσότεροι, το επίπεδο ερμηνείας τους είναι πολύ καλό. Πια δεν χρειαζόμαστε ακριβά στούντιο για να φτιαχτεί μια σωστή ηχοληπτικά ηχογράφηση. Αυτή η τεχνική “αναβάθμιση” που έφερε το πέρασμα του χρόνου και η πρόοδος της τεχνολογίας πώς λειτούργησε στο κομμάτι της μουσικής δημιουργίας;
Η τεχνική αναβάθμιση έλυσε πολλά προβλήματα και έδωσε μεγάλη ώθηση στη δημιουργικότητα. Σήμερα γίνονται πολλές μουσικές, πολύ περισσότερες από την εποχή που ξεκίνησα και υπάρχουν πολύ περισσότερες ευκολίες για όλους. Πλέον με έναν υπολογιστή και με τα κατάλληλα προγράμματα μπορεί ο καθένας να κάνει μουσική, χωρίς τη βοήθεια κανενός. Αυτό όμως δεν έχει μόνο τα θετικά του, έχει και τα αρνητικά όπως είναι η άνθηση της μοναχικότητας που ούτως ή άλλως είναι φαινόμενο της εποχής. Οι σημερινοί μουσικοί είναι πράγματι σε υψηλό επίπεδο, όντας πιο μορφωμένοι και πιο διαβασμένοι. Στη δική μου εποχή οι περισσότεροι μουσικοί ήταν κυρίως αυτοδίδακτοι.

-Σήμερα έχω την αίσθηση ότι όταν λέμε “καλό άλμπουμ” μιλάμε για μια χούφτα τραγούδια που έχουν ερμηνευτεί αψεγάδιαστα. Το “καλό άλμπουμ” κάποτε έπρεπε να διαμορφώνει, να συνοψίζει ανάγκες, να παράγει ιδέες. Το τέλος της απομάγευσης είναι κοινός τόπος στις μορφές της σημερινής τέχνης;
Η τέχνη πρέπει να μας αφυπνίζει, να μας βάζει σε σκέψεις. Αν όλα στον κόσμο ήταν τέλεια, δεν θα υπήρχε η ανάγκη να κάνει ο άνθρωπος τέχνη.

-Η Θεσσαλονίκη σήμερα είναι…
…μια πόλη που αν πιστέψει στον εαυτό της ίσως καταφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα έχει πετύχει ως τώρα.

•Τα «Υλικά της Χαράς» κυκλοφόρησαν από τη Submersion Records τον Δεκέμβρη του 2024. Είναι η συνέχεια του «Ασκήσεις Απλότητας» που βγήκαν το 2023.

Το νέο άλμπουμ του Γιώργου Καρρά κυκλοφορεί σε βινύλιο, CD και digital download από τη Submersion Records: https://submersionrecords.bandcamp.com/album/-. Είναι επίσης διαθέσιμο για streaming σε όλες τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες: https://bit.ly/m/giorgoskarrasofficial.

Γιώργος Kαρράς Live

O Γιώργος Καρράς έρχεται για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει τον πιο πρόσφατο προσωπικό του δίσκο με τίτλο «Τα Υλικά Της Χαράς». Σε αυτό το άλμπουμ, ο Καρράς μελοποιεί και ερμηνεύει στίχους του Θεσσαλονικιού ποιητή Ανέστη Ευαγγέλου (1937-1994).

Μαζί του οι:
Άγγελος Μπουρνάς – κιθάρα
Γιάννης Βούλγαρης – τύμπανα
Δημήτρης Κριτσίμης – μπάσο κλαρινέτο, πλήκτρα

Ηχοληψία: Θεόδωρος Μπουρνάς

22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 PIRAEUS CLUB ACADEMY
  – Πειραιώς 105, Αθήνα

Special Guests – ΤΣΟΠ

Πληροφορίες Εισιτηρίων
Είσοδος: 15 ευρώ
Για σπουδαστές ωδείων*: 12 ευρώ
VIP FRONT ROW: 20 ευρώ
*Θα ζητηθεί βεβαίωση φοίτησης και επίδειξη Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

Σημεία Προπώλησης – Ηλεκτρονικά: more.com

Music Corner
Πανεπιστημίου 56, Αθήνα
Τηλ.: 2103241984

7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025 – ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ WE
 Λεωφόρος 3ης Σεπτεμβρίου 3 & Γρ. Λαμπράκη, Θεσσαλονίκη

Special Guests
Kalabrian Syndrome
Aflikto

Πληροφορίες Εισιτηρίων
Είσοδος: 15 ευρώ
Για σπουδαστές ωδείων*: 12 ευρώ
*Θα ζητηθεί βεβαίωση φοίτησης και επίδειξη Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας

Σημεία Προπώλησης – Ηλεκτρονικά: more.com

Music Corner
Πανεπιστημίου 56, Αθήνα
Τηλ.: 2103241984

The Nephilim Metal Music Store
Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 6947017720

Alone Music Store
Γ. Θεοχάρη 2, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310266772

Café Bar Διώροφον
Κερασούντος 81, Καλαμαριά
Τηλ.: 2310453998

•Όλες οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον Νίκο Κωστόπουλο στον χώρο του Pheno.