Υπάρχει εκείνη η σκηνή στην ταινία Γυμνοί στον Ήλιο, στην οποία ο Τομ Ρίπλεϊ σκέφτεται τον φόνο που μόλις διέπραξε. Κάθεται με ένα ποτήρι κρασί στο χέρι και πίνει αργά. Τα μάτια του, στο κέντρο πλάνου, είναι το πιο καθαρό γκρι. Όπως τα μάρμαρα, είναι όμορφα, αλλά είναι κρύα, γυάλινα και άδεια. Είναι τα μάτια του Αλέν Ντελόν και θα τον έκαναν σταρ μέσα σε μια μέρα. Τον παρομοίαζαν συχνά με μια αρσενική Μπριζίτ Μπαρντό και χρειάστηκε μόνο αυτή του η εμφάνιση στην ταινία για να χριστεί στα 25 του ο πιο σαγηνευτικός άνδρας στον κινηματογράφο.

Η νωχελική απερισκεψία του Ντελόν, η ψυχρή αποστασιοποίηση, η επιτήδευση και η αθώα αυθάδεια – που αναμφίβολα διδάχθηκε από τη σχέση που φημολογείται ότι ο ηθοποιός διατηρούσε με τον κόσμο του εγκλήματος – τον βοήθησαν να δημιουργήσει έναν χαρακτηριστικό τύπο: αυτόν του όμορφου, γοητευτικού, αλλά και εγκεφαλικού δολοφόνου.

Ο Ντελόν ενσάρκωσε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε εμβληματικές ταινίες όπως Ο Ρόκκο και τα αδέρφια του και ο Γατόπαρδος με σκηνοθέτη τον Λουκίνο Βισκόντι, Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ και το αριστούργημα του Ζακ Ντερέ, Η Πισίνα. Η αδιανόητη ομορφιά του και το σκοτεινό ταμπεραμέντο τον εκτόξευσαν στην επιτυχία και εδραίωσαν το καλλιτεχνικό του στάτους με φανατικούς θαυμαστές και στα δύο φύλα σε όλο τον κόσμο.

•Η ερωτική του ζωή του Αλέν Ντελόν υπήρξε εξίσου θυελλώδης. Σχετίστηκε με καταξιωμένες ηθοποιούς από τη Μιρέιγ Νταρκ μέχρι τη Ρόμι Σνάιντερ. Από τη δεκαετία του ’60 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Ντελόν κυριάρχησε στο γαλλικό box office και ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός στην ιστορία της Γαλλίας.

•Ο Αλέν Ντελόν μαζί με τον Σαρλ ντε Γκωλ, είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους Γάλλους.

Υπάρχουν δύο τύποι Ντελόν: ο νευρικός Ντελόν και ο συναισθηματικός Ντελόν. Ο μεγαλομανής και ο νοσταλγικός. Τρέφονται ο ένας από τον άλλον. Θετός γιος ενός κρεοπώλη από την Bourg-la-Reine, ο Ντελόν ήταν πολύ ανήσυχος για να σπουδάσει, έτσι κατατάχθηκε στους πεζοναύτες στο τέλος του Πρώτου Πολέμου της Ινδοκίνας. Σημείο καμπής ήταν όταν η φίλη και συνάδελφός του Μπριζίτ Ομπέρ τον σύστησε στον σκηνοθέτη Ιβ Αλεγκρέ, ο οποίος τον επέλεξε για το Send A Woman When The Devil Fails. Ο Ντελόν αναφέρει: «Δεν είχα ιδέα τι να κάνω. Ο Αλεγκρέ με κοίταξε επίμονα και μου είπε: “Άκουσέ με, Aλέν. Μίλα όπως μου μιλάς. Κοίταξε όπως με κοιτάς επίμονα. Άκου όπως ακούς. Μην παίξεις. Ζήστο”. Άλλαξε τα πάντα. Αν δεν μου το έλεγε αυτό ο Ιβ Αλεγκρέ, δεν θα είχα ποτέ αυτή την καριέρα».