Χιροσίμα Αγάπη μου (1959)  Είναι σαν ο Αλέν Ρενέ, με την πρώτη του ταινία, να κέρασε τον κόσμο του σινεμά ένα αριστούργημα. Το υπέροχο  έργο που συγκινεί τον θεατή προβάλλει απόψε -Παρασκευή 7 Ιουνίου- το Κανάλι της Βουλής στις 22:00. 

Μία ηθοποιός φτάνει στη Χιροσίμα για να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία με θέμα την ειρήνη. Εκεί, γνωρίζει έναν Ιάπωνα, με τον οποίο γίνονται εραστές. Το ζευγάρι σε μια σειρά συζητήσεων εξομολογείται ο ένας στον άλλον τις σκέψεις και τις επώδυνες αναμνήσεις. Εκείνος, μιλάει για τη ζωή του και επαναλαμβάνει «Δεν έχεις δει τίποτα από τη Χιροσίμα». Εκείνη αναφέρεται στα εφηβικά της χρόνια στη Νεβέρ, κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, για το πως ερωτεύτηκε έναν Γερμανό στρατιώτη αλλά και στην ταπείνωση που υπέστη κατά τη διάρκεια της Απελευθέρωσης.

Οταν ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ δήλωνε για το ντεμπούτο του Αλέν Ρενέ πως είναι η πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου χωρίς καμία κινηματογραφική αναφορά, ήταν μάλλον ο μοναδικός τρόπος για να περιγράψει κάτι που κανείς δεν είχε δει ποτέ πριν στο σινεμά και κάτι που κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι μπορούσε ποτέ να συμβεί στο σινεμά.

Αν το «Χιροσίμα Αγάπη Μου» υπήρξε η εμβληματική ταινία της nouvelle vague ή ακόμη περισσότερο η αρχή του μοντέρνου σινεμά όπως το γνωρίζουμε, περισσότερο κι από όλα αυτά υπήρξε μια σπαρακτική προσπάθεια να φυλακιστεί ο χρόνος μέσα σε μπομπίνες από φιλμ – όχι με σκοπό να γίνει ένα ντοκουμέντο για τις γενιές που θα ακολουθούσαν αλλά με τη φιλοδοξία να τον σταματήσει και ξεκινώντας πάλι από την αρχή να απελευθερώσει το σινεμά από κάθε σύμβαση. Και να το ορίσει σαν την πεμπτουσία μιας ανάμνησης που δεν έχει σήμασία αν ανταποκρίνεται στα γεγονότα και ενός ψέματος που όσο κι αν Εκείνος θα επιμένει κάθε φορά που θα του μιλάς, παραμένει η μεγαλύτερη αλήθεια απ’ όλες.

Βραβεία / Συμμετοχές:
Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου, Βραβεία Όσκαρ 1961.
Επίσημη Συμμετοχή (εκτός Διαγωνιστικού τμήματος, προκειμένου να αποφευχθεί μια πιθανή ένταση με τις ΗΠΑ, λόγω του θέματος της ατομικής βόμβας), Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 1959.
Βραβείο Fipresci, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών 1959.
Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, Βραβεία Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης 1960.
Βραβεία BAFTA Καλύτερης ταινίας και Καλύτερης Ηθοποιού, Βραβεία BAFTA 1961.

Σκηνοθεσία: Αλέν Ρενέ
Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Ριβά, Έιτζι Οκαντά