Γιάννης Παναγόπουλος

Στα δάκτυλά του το πιάνο, ο ήχος του, απογειώνεται. O Keith Jarrett θέλει συστάσεις για τις ικανότητές του; Και μπορεί σήμερα, σε ηλικία 77 ετών λόγω παράλυσης, να μην μπορεί να παίξει πάνω στο αγαπημένο του όργανο, η μουσική του παρακαταθήκη όμως είναι ένα δώρο όχι μόνο για το κοινό της jazz, μιλάμε για το κοινό της μουσικής γενικότερα. 
Όταν ακούμε το όνομα Keith Jarrett νοητά να επιστρέφουμε στο θρυλικό The Köln Concert, μια ζωντανή ηχογράφηση του 1975 που θεωρείται ως το πιο πετυχημένο jazz άλμπουμ παγκοσμίως, όμως η καριέρα αυτού του μουσικού δεν έχει αισθητικά και χρονικά σύνορα. Σε κάθε ηχογράφησή του το ανεξάντλητο ταλέντο του χύνεται με τον παρορμητισμό του βιρτουόζου. Κάθε δευτερόλεπτο ακρόασης είναι και μια έκπληξη. Το Bordeaux Concert είναι μια ζωντανή ηχογράφηση  στην όπερα του Μπορντό από την τελευταία περιοδεία του Jarrett. Τα 13 κομμάτια του είναι μια ολοκληρωτική αποθέωση του πιανιστικού ήχου του πιάνου. Ναι, στην περίπτωση αυτή λέμε πως ο ήχος του απλώς ανήκει στην jazz γιατί ακόμα δεν φανταστήκαμε τον τίτλο του μουσικού είδους που θα μπορούσε να τη χωρέσει.

•Ο κόσμος της μουσικής, όπως ήταν αναμενόμενο, υποδέχτηκε την κυκλοφορία του άλμπουμ με διθυράμβους. Το ίδιο κάνουμε και εμείς. Είναι φορές που πολυακούγοντας το σπάνιας ευαισθησίας Bordeaux Concert θα νιώσεις πως ο πρωταγωνιστής του έχει τέσσερα χέρια και είκοσι δάκτυλα.
Το άλμπουμ κυκλοφορεί από την ECM. Τη δισκογραφική εταιρεία που έδωσε μια καλή ευκαιρία καλλιτεχνικής έκφρασης σε αυτή τη μουσική ιδιοφυΐα.