¨Με κομμένη την ανάσα”. Γαλλική ταινία, παραγωγής 1960. Σκηνοθεσία Ζαν Λικ Γκοντάρ. Παίζουν: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ. Από 3 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους.

Η πλοκή: Ένας απατεώνας, Ο Μισέλ Πουακάρ (Ζαν Πολ Μπελμοντό) κλέβει ένα αμερικανικό αυτοκίνητο στη Μασσαλία και ξεκινά για το Παρίσι. Μέσα στο αμάξι ανακαλύπτει ένα πιστόλι και διασκεδάζει παίζοντας και σκοπεύοντας τα αυτοκίνητα με τα οποία διασταυρώνεται. Μέχρι τη στιγμή που πέφτει σε ένα μπλοκ αστυνομικών και για να το αποφύγει πατάει γκάζι, αλλά οι μοτοσικλετιστές τον ακολουθούν. Στρίβει σ’ ένα παράπλευρο δρόμο, νομίζοντας ότι ξέφυγε, αλλά πέφτει πάνω σ’ έναν αστυνομικό και χωρίς να σκεφτεί, τον πυροβολεί, τον σκοτώνει. Και φεύγει τρέχοντας, πεζός, φορώντας μονάχα το πουκάμισό του. Κάποτε φτάνει απελπισμένος και κυνηγημένος μέχρι το Παρίσι και συναντά μια πανέμορφη Αμερικανίδα την Πατρίτσια (Τζιν Σίμπεργκ), με την οποία είχε σχέση στο παρελθόν, που πουλά φύλλα της «Χεράλντ Τριμπιούν, στα Ιλίσια πεδία. Ενώ ο Μισέλ καταζητείται από την αστυνομία, προσπαθεί να κάνει την Πατρίτσια να τον αγαπήσει και να το σκάσει μαζί του για την Ιταλία.

•Η απόλυτη «σημαία» της γαλλικής Νουβέλ Βαγκ. Κάπου εδώ άρχισαν όλα… Έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε με την ίσως χαρακτηριστικότερη ταινία του νέου γαλλικό κύματος. Ο Γκοντάρ μάς εισάγει στις βασικές έννοιες και την τεχνοτροπία αρκετών μεταγενέστερων δημιουργιών και δημιουργών. Η κάμερα κινείται αδιάκοπα, το μοντάζ είναι ίσως ένα από τα ομορφότερα όλων των εποχών και το Παρίσι αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή με τα πολλά εξωτερικά γυρίσματα στους μεγάλους δρόμους του. Το σενάριο είναι φαινομενικά απλοϊκό, προσφέρεται όμως για πολλές αναγνώσεις σε όσους έχουν εντρυφήσει στις αναζητήσεις των νέων της δεκαετίας του 1960. Ο υπαρξισμός, η αέναη αναζήτηση της ουσίας και η κυρίαρχη απαισιοδοξία στις ανθρώπινες σχέσεις είναι εδώ για όσους ξέρουν να τα δουν