Η τελευταία συλλογή του Gucci αποκαλύφθηκε με μία σειρά ταινιών του Gus Van Sant. Το διαδικτυακό «GucciFest» του Alessandro Michele αντικαθιστά τις κλασικές επιδείξεις μόδας στην εποχή του νέου κορονοϊού.

Ο σχεδιαστής μόδας Alessandro Michele, αφού ακύρωσε τις πασαρέλες για τον οίκο Gucci κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χρειαζόταν έναν τρόπο για να παρουσιάσει την τελευταία του συλλογή. Ο σκηνοθέτης Gus Van Sant, αντιμέτωπος ο ίδιος με τον κόσμο του κινηματογράφου να βρίσκεται σε παύση από το κλείσιμο των κινηματογράφων παγκοσμίως, χρειαζόταν ένα νέο δημιουργικό έργο.

Και οι δύο δημιουργοί διαπίστωσαν ότι η ζωή στο lockdown περιστρέφεται γύρω από την ψυχαγωγία της μικρής οθόνης. Αντί να παίρνει τον παραδοσιακό δρόμο της πασαρέλας, η νέα συλλογή Gucci παρουσιάζεται σε μια μίνι σειρά 7 επεισοδίων, για τα οποία ο Van Sant, ο σκηνοθέτης με τις δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ με τις ταινίες Good Will Hunting και Milk, ταξίδεψε στη Ρώμη για γυρίσματα 20 ημερών. Η μίνι σειρά “Ouverture of Something that Never Ended” ακολουθεί την εκκεντρική και καλοντυμένη Silvia, που έπαιξε η Silvia Calderoni, στην καθημερινότητά της, συμπεριλαμβανομένης μιας επίσκεψης στο ταχυδρομείο, της εξόρμησής της για ψώνια σε ένα κατάστημα με vintage ρούχα στη Ρώμη και συναντήσεις της με τον ποπ σταρ Harry Styles και τον αμφιλεγόμενο συγγραφέα και φιλόσοφο Paul B Preciado, που κάνουν επίσης περάσματα.

«Θέλω να απελευθερώσω τα ρούχα», είπε ο Michele κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην διαδικτυακή πλατφόρμα Zoom. “Δεν θέλω πλέον να φυλακίζεται η μόδα στα καταστήματα.” Το πρώτο επεισόδιο δείχνει την Calderoni να κάνει τις πρωινές της διατάσεις μπροστά από την τηλεόραση, ντυμένη με μια μαύρη δαντελένια πιτζάμα, πριν αλλάξει σε ένα μακρύ φόρεμα με παστέλ οριζόντιες ρίγες στα χρώματα του ουράνιου τόξου μαζί με ένα ασορτί ροζ σκουφάκι.

Η εντυπωσιακή γκαρνταρόμπα διαφοροποιείται ριζικά από την αισθητική των προηγούμενων ταινιών του Van Sant, όπως το My Own Private Idaho, όπου ο Keanu Reeves και ο River Phoenix φορούσαν απλές κουκούλες και δερμάτινα μπουφάν. Στην ταινία Elephant του 2003, ο Van Sant ζήτησε από το καστ να φορέσει τα δικά του ρούχα.

Το “GucciFest” αντικαθιστά την εβδομάδα μόδας με τo φορμάτ ενός εικονικού φεστιβάλ ταινιών, που φιλοξενείται στο YouTube. Αντί για τυπωμένες προσκλήσεις για σόου, οι συντάκτες μόδας έστειλαν τα διαφημιστικά κορδόνια λαιμού και τα έντυπα προγράμματα μέσα σε βαμβακερές τσάντες.

Κάθε επεισόδιο της μίνι σειράς υποστηρίζεται από σύντομες διαφημιστικές ταινίες που παρουσιάζουν έργα ανερχόμενων σχεδιαστών. Με αυτόν τον τρόπο ο Michele ελπίζει να δείξει το φαινόμενο του «φωτοστέφανου» (halo effect) της εβδομάδας μόδας, κατά τη διάρκεια της οποίας η δύναμη των μεγάλων εμπορικών ονομάτων, όπως o Gucci, έλκει το κοινό που στη συνέχεια γνωρίζει το έργο και άλλων ανεξάρτητων δημιουργιών.

Η πανδημία έφερε τον κινηματογράφο «στην οθόνη του υπολογιστή», δήλωσε ο Van Sant στη συνέντευξη τύπου. Και ενώ άλλοι οίκοι μόδας έχουν περάσει από το catwalk σε κινηματογραφικές αφηγήσεις – ο Luca Guadagnino, ο σκηνοθέτης της ταινίας “Call Me By Your Name”, γύρισε μια βιογραφική ταινία για τον σχεδιαστή υποδημάτων Salvatore Ferragamo που έκανε το ντεμπούτο της στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας – η συνεργασία του Gucci με τον Van Sant έχει το διαφορετικό φορμάτ της μίνι σειράς επεισοδίων, μια πολύ σύγχρονη τάση, κυρίαρχη στο Netflix και σε άλλες υπηρεσίες streaming. 

Η μίνι σειρά του Van Sant συνεχίζει την προσπάθεια του Gucci να ενταχθεί στην πολιτιστική συζήτηση για το φύλο και την ταυτότητα. Ο Gucci δεν κάνει διάκριση μεταξύ ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων στην πασαρέλα και οι χαρακτήρες της σειράς αποφεύγουν σκόπιμα να χαρακτηριστούν ως άνδρες ή γυναίκες. Η Calderoni χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης για την τέχνη της σε παραγωγές off- Broadway όπως το MDLSX του 2016 – ο τίτλος κάνει νύξη στο Middlesex του Jeffrey Eugenides.