Φράνσις Φορντ Κόπολα – Νωρίς, αρκετά νωρίς, σε ηλικία 10 ετών άρχισε να γυρίζει μικρές ταινίες με την κάμερα του πατέρα του. Αργότερα, σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Αρχικά ξεκίνησε ως σεναριογράφος. Η πρώτη δουλειά του ήταν στην εταιρεία του Roger Corman. Όλα αυτά στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το πρώτο του σκηνοθετικό βήμα ήταν η ταινία τρόμου, μικρού μήκους, “Dementia 13” του 1963.

Η νέα ταινία του σκηνοθέτη Megalopolis θα κάνει πρεμιέρα στο 77ο Φεστιβάλ των Καννών που άνοιξε τις πύλες του χτες 14 Μαΐου 2024.

 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Francis Ford Coppola (@francisfordcoppola)

Ο Κόπολα είναι ο  σκηνοθέτης που δημιούργησε μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες στην ιστορία του.

Το μεγάλο εμπορικό και καλλιτεχνικό άλμα ήρθε το 1972, όταν σκηνοθέτησε την ταινία Ο Νονός (“The Godfather”). Ένα έργο βασισμένο στο βιβλίο του συγγραφέα, δημοσιογράφου και σεναριογράφου Μάριο Πούζο. Το κινηματογραφικό έπος του Κόπολα θεωρείται ως μια από τις πιο πετυχημένες ταινίες όλων των εποχών. Κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 1973. Η ταινία αφηγείται την ιστορία της οικογένειας μαφιόζων Κορλεόνε στη Νέα Υόρκη. Απέσπασε αρκετά βραβεία συμπεριλαμβανομένου του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Καθόλου άδικα θεωρείται ένα από τα καλύτερα κινηματογραφικά έργα όλων των εποχών.

Η παραγωγή της ταινίας “Ο Νονός” αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Αρχικά, ο συγγραφέας του βιβλίου “Ο Νονός”, Μάριο Πούζο, δεν ήθελε να δώσει τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου στον Φράνσις Φορντ Κόπολα. Δεν του άρεσε η προηγούμενη ταινία του. Ωστόσο, μετά από πολλές προσπάθειες, ο επίμονος σκηνοθέτης κατάφερε να τον πείσει στην παραχώρηση των δικαιωμάτων. Τα προβλήματα δεν τελείωσαν όμως εκεί. Και μπορεί ο Μάριο Πούζο να έδωσε τη συγκατάθεσή του για τη δημιουργία της ταινίας με τον Κόπολα να επιστρατεύει κάθε ικμάδα της πειθούς του, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα προέκυψε στη διάρκεια των γυρισμάτων. Ο σκηνοθέτης συγκρούστηκε με τον παραγωγό της Ρόμπερτ Έβανς. Ο Κόπολα και ο Έβανς είχαν διαφορετικές απόψεις για το πώς θα πρέπει να γυριστεί η ταινία και αυτό οδήγησε σε διαφωνίες και συγκρούσεις. Τελικά ο Κόπολα κέρδισε τον έλεγχο της παραγωγής και ο Έβανς αποχώρησε από την ταινία.

Με την αποδοχή κοινού και κριτικών ο Κόπολα μπορούσε να εκπληρώσει τα μεγαλεπήβολα κινηματογραφικά του σχέδια. Ακολούθησαν άλλα σημαντικά έργα, όπως οι ταινίες Η συνομιλία (1974), “Αποκάλυψη τώρα!” (1979) και “The Outsiders” (1983).

Τα γυρίσματα της ταινίας “Αποκάλυψη Τώρα!” (Apocalypse Now) του Φράνσις Φορντ Κόπολα ξεκίνησαν το 1976 και ολοκληρώθηκαν το 1979.

Ο Μάρλον Μπράντο και ο Φράνσις Φορντ Κόπολα είχαν δύσκολη σχέση στα γυρίσματα της ταινίας. Η σχέση τους επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Ο σκηνοθέτης είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις και προσδοκίες από τον Μπράντο. Η αλήθεια είναι πως το πέρασμα του Μπράντο στην ταινία, το μέρος της που βγήκε στα σινεμά δηλαδή, είναι συνταρακτικό.

Ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός τσακώθηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της σκηνής της συνάντησης του συνταγματάρχη των ειδικών δυνάμεων Γουόλτερ Ε. Κουρτς, που ερμήνευε ο Μπράντο, ο οποίος είχε αποστατήσει και σχηματίσει τον δικό του στρατό σε ζούγκλα του Βιετνάμ και του λοχαγού Μπέντζαμιν Λ. Γουίλαρντ, που ερμήνευε ο Μάρτιν Σιν. Ο Κόπολα απαίτησε από τον Μπράντο έναν δύσκολο μακρόσυρτο μονόλογο. Ο Μπράντο αντέδρασε. Η φιλονικία ανάμεσά τους ήταν έντονη.

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα στη διάρκεια γυρισμάτων της ταινίας Αποκάλυψη τώρα!

Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν ο Κόπολα αποφάσισε να αναβάλει τα γυρίσματα για μερικές εβδομάδες ώστε να βρει μια λύση στο πρόβλημα του μονόλογου που θα έλεγε ο Μπράντο. Αυτό οδήγησε σε έναν επιπλέον καβγά μεταξύ των δύο ανδρών και τελικά ο ηθοποιός αποχώρησε από τα γυρίσματα γράφοντας μάλιστα ένα γράμμα στο σκηνοθέτη. Τελικά η ταινία ολοκληρώθηκε.  Το Αποκάλυψη, Τώρα! τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Τελικά βραβεύτηκε με δύο όσκαρ, στις κατηγορίες φωτογραφίας και ήχου. 

Ο Φράνσις Φόρντ Κόπολα σκηνοθέτησε την ταινία “The Outsiders” το 1983, εμπνευσμένος από το ομώνυμο μυθιστόρημα της S.E. Hinton. Είχε διαβάσει το βιβλίο όταν ήταν νέος και του είχε αρέσει πολύ. Όταν του προτάθηκε η ευκαιρία να σκηνοθετήσει την ταινία, αποφάσισε να την αναλάβει αμέσως, γιατί θεωρούσε ότι η ιστορία ήταν σημαντική για το κοινωνικό της περιεχόμενο.

Επιπλέον, ο Κόπολα ήθελε να δώσει στους νέους ηθοποιούς της ταινίας μια ευκαιρία να δείξουν το ταλέντο τους. Έτσι, έκανε κάστινγκ για νεαρούς ηθοποιούς και επέλεξε μια ομάδα από ταλαντούχους και ανερχόμενους ηθοποιούς, όπως οι Ρομπ Λόου, Εμίλιο Εστέβες, Ματ Ντίλον και Τομ Κρουζ.

Ο Κόπολα είχε ήδη αποκτήσει φανατικό κοινό στις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Η σκηνοθεσία του στην ασπρόμαυρη ταινία “The Outsiders” ήταν ο λόγος για να προσελκύσει νεαρότερο κοινό. Η ταινία ακολουθεί τις περιπέτειες των Greasers. Μιας ομάδας νέων από την εργατική τάξη που αντιμετωπίζουν συνεχή σύγκρουση με μια πιο πλούσια ομάδα, τους Socs. Ο Κόπολα σκηνοθέτησε την ταινία το 1983 και έδωσε έμφαση στη θεματική της φιλίας, της αλληλεγγύης και της σημασίας της οικογένειας.

Ο Κόπολα στο παρόν

Η ταινία Megalopolis είναι η μεγαλύτερη προσωπική και καλλιτεχνική πρόκληση για τον Φράνσις Φόρντ Κόπολα. Αποτελεί την σταθερή καλλιτεχνική εμμονή του σκηνοθέτη, παραγωγού, σεναριογράφου ήδη από τη δεκαετία του 1990. Η ταινία αναφέρεται σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο και εξετάζει θέματα όπως η πολιτική, ο πολιτισμός, η τέχνη, η θρησκεία και η ανθρώπινη φύση.

Ο Κόπολα είχε προγραμματίσει να γυρίσει το Megalopolis από το 1992, όμως δυσκολίες στη χρηματοδότηση καθυστέρησαν την παραγωγή του. Παρόλα αυτά, συνέχισε να εργάζεται στο σενάριο και την προετοιμασία της, ενώ, παράλληλα, προσπαθούσε να βρει τους απαραίτητους πόρους για την παραγωγή της. Το Megalopolis είναι μια από τις πιο φιλόδοξες και ακριβές παραγωγές στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ο Κόπολα έχει δηλώσει ότι επενδύει τη δική του περιουσία στην παραγωγή της ταινίας, και έχει αναζητήσει επίσης επενδυτές και χορηγούς για την υποστήριξη του έργου. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός τελικά ανακοίνωσε ότι η ταινία σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά έχει ολοκληρωθεί.

Η ανακοίνωση έγινε στον λογαριασμό της ταινίας στο Instagram την περασμένη εβδομάδα, με τη λεζάντα: (Ολοκληρώθηκε) «That’s a wrap #MegalopolisFilm».

Ο σκηνοθέτης πούλησε πολλά από τα περιουσιακά του στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των οινοποιείων του στη Βόρεια Καλιφόρνια, για να στηρίξει οικονομικά την ταινία των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Κατά την παραγωγή του «Megalopolis» κυκλοφόρησαν φήμες ότι η ατμόσφαιρα στα γυρίσματα ήταν «χαοτική» μετά την παραίτηση του δημιουργικού τμήματος.

Ωστόσο, ο Άνταμ Ντράιβερ, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο φιλμ, απέρριψε τους ισχυρισμούς, λέγοντας στο Indiewire ότι «το περιβάλλον που δημιουργείται από τον Φράνσις είναι ένα περιβάλλον συγκέντρωσης και έμπνευσης».

Ο Κόπολα, ο οποίος έγραψε και σκηνοθέτησε την ταινία, επέλεξε καστ αστέρων συμπεριλαμβανομένων των Φόρεστ Γουίτακερ, Νάταλι Εμάνουελ, Όμπρι Πλάζα, Λόρενς Φίσμπερν και Τάλια Σάιρ.

Η ταινία, που θα αρχίσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους το 2024 ακολουθεί έναν επιτυχημένο αρχιτέκτονα που αποφασίζει να ξαναχτίσει τη Νέα Υόρκη σε μια ουτοπική κοινωνία μετά από μια φυσική καταστροφή που κατέστρεψε τις υποδομές της πόλης.