Στο Ισραήλ, στην Παλαιστίνη ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει. Δείχνει συνέχεια την ίδια ώρα. Το σήμερα είναι ίδιο με το χτες. Οι άνθρωποι πονούν. Όταν διασκεδάζουν ή όταν προσεύχονται το βλέμμα τους εκπέμπει θυμό, τα σώματά τους ξερνούν επιθετικότητα.
Ο Pavel Wolberg είναι φωτογράφος. Οι εικόνες του είναι πολιτικές δηλώσεις. Ξηλώνουν τα συμφέροντα του φανατισμού. Θα λέγαμε πως στούντιό του είναι οι εύφλεκτες γωνίες της γης. Εκεί που η αδικία των πολέμων ισοπεδώνει το δίκιο των ανθρώπων, την αξία της ζωής.
Ο Wolberg ζει στο Τελ Αβίβ. Επιμένει να δηλώνει πως γεννήθηκε στο Λένινγκραντ (Αγία Πετρούπολη). Σπούδασε φωτογραφία στην Camera Obscura School of Art στο Τελ Αβίβ. Περιγράφοντας το ταλέντο του στην εικόνα πολλοί λένε πως μπορεί να πάρει μια ιδιωτική στιγμή και να την κάνει ολόκληρο σύμπαν. Ο πόλεμος, ο τρόμος, η Παλαιστινιακή Ιντιφάντα, οι φανατικοί Ορθόδοξοι Εβραίοι, οι ομοφυλόφιλοι έχουν πάρει θέση στα καρέ του.
Οι πρωταγωνιστές των εικόνων του δεν είναι διάσημοι. Είναι άνθρωποι που ζουν σε ένα ασταθές περιβάλλον. Δεν γνωρίζουν αν την επομένη μέρα θα ζουν. Δεν γνωρίζουν πότε θ’ αναγκαστούν να γίνουν άνδρες. Είναι άνδρες που δεν πρόλαβαν να ζήσουν ως παιδιά.
Το άλμπουμ του “Masquerade in Jewish State” περιγράφει την καθημερινότητα ανθρώπων σε ένα από τα πιο επίμαχα σημεία της γης.
Ναι, στο Ισραήλ ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει. Πού όμως; Σε ποιο σημείο;
Και ακόμα περισσότερο. Πόσο παιδί είναι ένα παιδί που παίζει ποδόσφαιρο την ίδια στιγμή που το σημαδεύουν όπλα πάνοπλων στρατιωτών; Και πόσο παιδί παραμένει ένα παιδί που αντί να παίζει με άλλα παιδιά, ποζάρει με όπλο δίπλα σε οπλισμένους στρατιώτες;
•Οι εικόνες του Wolberg είναι ο κόσμος μας. Εκείνος που μοιάζει στάσιμος στις ιδεοληψίες, στον φόβο και τις εμμονές του.
πηγή: pavelwolberg