Του Ανδρέα Mαντόπουλου // *

Την προηγούμενη εβδομάδα σάς εξέθεσα τις σκέψεις μου σχετικά με τους λόγους και τον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος κάτοικος της πόλης μας θα μπορούσε να χρησιμοποιεί το ποδήλατο σαν μεταφορικό μέσο.

Η ανταπόκρισή σας και το ενδιαφέρον με mail και όχι μόνο, ήταν εντυπωσιακή, με τιμά ιδιαιτέρως, και μου ενισχύει την πίστη πως είμαστε πολλοί εμείς που ονειρευόμαστε ένα αύριο σε μία πόλη πιο ανθρώπινη και φιλική προς τον πολίτη και το περιβάλλον.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω να καταλάβετε με ποια κριτήρια θα μπορέσουμε να επιλέξουμε ένα ποδήλατο πόλης, ένα ποδήλατο δηλαδή για αστική χρήση, λειτουργικό, αξιόπιστο, ευχάριστο στην οδήγηση και, το κυριότερο, με σωστές προδιαγραφές ασφαλείας.

Να τονίσω ότι το ποδήλατο ήταν, είναι και θα είναι ένα απλό, εύχρηστο και πολύ έξυπνα και εργονομικά σχεδιασμένο όχημα, το οποίο με την βοήθεια των ποδιών μας, ή/και της βαρύτητας, μας μεταφέρει στον προορισμό μας σε εξαιρετικά χαμηλούς χρόνους, καθώς σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας τετράχρονων οχημάτων έχει την ικανότητα να ελίσσεται και να κινείται με μεγαλύτερη από αυτά μέση ωριαία ταχύτητα.

Ο εξοπλισμός δε και τα συστήματα που το απαρτίζουν δεν πρέπει να είναι ούτε περισσότερα ούτε λιγότερα από ό,τι χρειάζεται ο χρήστης του. Τα περισσότερα σημαίνουν αυξημένο βάρος και τα λιγότερα μειωμένη λειτουργικότητα.

standard_lifestyle_03_11

Ποια χαρακτηριστικά και ποια κατασκευαστικά στοιχεία λοιπόν είναι αυτά που καθιστούν ιδανικό ένα ποδήλατο πόλης;

-Να είναι όσο το δυνατόν απλούστερο κατασκευαστικά: Οι πολλές ταχύτητες είναι ιδανικές για ένα ποδήλατο σπορ που προορίζεται για μεγάλες αποστάσεις, όμως προσθέτουν πολυπλοκότητα και απαιτούν πιο συχνή συντήρηση και ρυθμίσεις. 7 ή 8 ταχύτητες στον πίσω τροχό είναι συνήθως αρκετές για ένα ποδήλατο πόλης.

ideal_citycom

-Να είναι οικονομικό: Χωρίς θυσίες σε θέματα αξιοπιστίας και ασφάλειας το ποδήλατο πόλης πρέπει να είναι οικονομικό κατά την αγορά του. Καθώς θα το σταθμεύουμε σε διάφορα σημεία κατά τη διάρκεια της ημέρας (ή και της νύχτας), ο κίνδυνος κλοπής είναι πάντα υπαρκτός και η τυχόν απώλεια λόγω κλοπής θα πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο ανώδυνη. Να υπολογίζουμε πως η οικονομική βάση για ένα αξιόπιστο ποδήλατο πόλης βρίσκεται γύρω στα 200 ευρώ.

-Να διαθέτει λασπωτήρες (φτερά): Αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ αν θέλουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας στεγνοί και καθαροί. Δεν είναι ανάγκη να βρέχει για να καταλάβουμε την χρησιμότητά τους. Αρκεί το πέρασμα από ένα κομμάτι βρεγμένου οδοστρώματος για να καταλάβουμε την χρησιμότητα τους.

-Να διαθέτει αξιόπιστα φωτιστικά σώματα: Τα οποία θα είναι ικανά να μας προσφέρουν επαρκή φωτισμό προκειμένου να είμαστε πάντα ορατοί από τους άλλους χρήστες του δρόμου αλλά και για να μπορούμε να βλέπουμε καθαρά το οδόστρωμα μπροστά μας. Το εμπρόσθιο φωτιστικό πρέπει πάντα να προσφέρει λευκό φωτισμό, ενώ το οπίσθιο κόκκινο. Τα σύγχρονα φωτιστικά χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες:

1) Σε αυτά τα οποία λειτουργούν με μπαταρίες, τα οποία καθώς διαθέτουν λάμπες τεχνολογίας led καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια κατά τη λειτουργία τους (τουλάχιστον 60 ώρες με τις ίδιες μπαταρίες). Η τελευταία τάση δε είναι φωτιστικά με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και USB συνδεσιμότητα.

2) Σε αυτά που λειτουργούν με ενέργεια που παράγεται από δυναμό. Είτε δυναμό (της παλιάς σχολής) που παράγει ενέργεια κατά την επαφή του με το ελαστικό του ποδηλάτου είτε δυναμό ενσωματωμένο στο κέντρο του εμπρόσθιου τροχού. Το δεύτερο πλεονεκτεί, καθώς προσφέρει σχεδόν μηδενικές τριβές, δυνατότερο φωτισμό, είναι όμως και κατά τι ακριβότερο.

-Να διαθέτει σχάρα: Η σχάρα μάς προσφέρει τη δυνατότητα να μεταφέρουμε τα πράγματά μας με πιο οργανωμένο τρόπο. Χρησιμοποιώντας τις ειδικές τσάντες, απαλλάσσουμε το σώμα μας από το επιπλέον βάρος και την εφίδρωση που δημιουργεί το σακίδιο πλάτης και χαμηλώνουμε το κέντρο βάρους μας ενισχύοντας την ασφάλειά μας.

ideal_city_life

-Να προσφέρει όρθια θέση οδήγησης: Η όρθια θέση οδήγησης δημιουργείται με την κατάλληλη γεωμετρικά κατασκευή του τιμονιού. Αν και είναι κουραστική για μεγάλες διαδρομές αθλητικού ή τουριστικού χαρακτήρα, είναι ξεκούραστη για τις αστικές μετακινήσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται από μικρότερους χρόνους. Προσφέρει καλύτερη και πιο άμεση περιφερειακή ορατότητα και κάνει τον ποδηλάτη πιο εύκολα ορατό από τους οδηγούς των άλλων μέσων.

-Τα αναδιπλούμενα: Ιδανικό ποδήλατο πόλης αποτελεί το αναδιπλούμενο ποδήλατο. Διαθέτει μόνο πλεονεκτήματα. Είναι ελαφρύ, βοηθάει τη μικτή και συνδυαστική με άλλα μεταφορικά μέσα μετακίνηση, είναι πολύ γρήγορο και ευέλικτο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και δεν κινδυνεύει να κλαπεί καθώς μπορούμε να το έχουμε πάντα κοντά μας.

dahon-ciao-i7-2016-gray-large

-Τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση (pedelecs): Ένας νέος πολλά υποσχόμενος κόσμος. Το θέμα του επόμενου άρθρου μας. Μείνετε συντονισμένοι!

Και μην ξεχνάμε: Το κράνος σώζει ζωές! Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια!

 Στείλτε τα μηνύματα και τις ερωτήσεις σας στο info@bike-elevated.gr

 

image1-2*Ο Ανδρέας Μαντόπουλος, 50 ετών, είναι ιδρυτής από το 2010, και ιδιοκτήτης του ποδηλατικού εγχειρήματος / καταστήματος BIKE ELEVATED (www.bike-elevated.gr).

Πριν απο αυτό, η βασική επαγγελματική του ιδιότητα ήταν μηχανικός ήχου. Εργάστηκε από το 1995 έως και το 2013 ως μηχανικός ηχογραφήσεων στο Ηχογραφικό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, και έχει στο ενεργητικό του πολλές και  μεγάλες Ελληνικές και διεθνείς δισκογραφικές παραγωγές.

Το ποδήλατο αποτελεί πάθος για τον Ανδρέα, και το χρησιμοποιεί απο μικρή ηλικία τόσο στην καθημερινή του μετακίνηση, όσο και σαν σπορ. Λατρεύει και μελετά συνεχώς την τεχνολογία του ποδηλάτου και τον συνδυασμό της με την αισθητική και την απλότητα των γεωμετρικών του αναλογιών.

Ελπίζει σε μία Αττική πιό όμορφη και  περισσότερο φιλική προς τον άνθρωπο και τις πραγματικές του ανάγκες.