Ο αμερικάνος ηθοποιός Γουίλιαμ Χαρτ, διάσημος για τους ρόλους σε πασίγνωστες ταινίες, όπως μεταξύ άλλων Η Μεγάλη Ανατριχίλα (The Big Chill, 1983), βραβευμένος με Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου για Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης (Kiss of the Spider Woman, 1985), πέθανε την περασμένη Κυριακή σε ηλικία 71 ετών, μετέδωσαν αμερικανικά ΜΜΕ.

«Με μεγάλη θλίψη η οικογένεια Χερτ θρηνεί τον θάνατο του Γουίλιαμ Χαρτ, αγαπημένου πατέρα και οσκαρικού ηθοποιού, τη 13η Μαρτίου 2022, μία εβδομάδα πριν από τα 72α γενέθλιά του», ανέφερε ανακοίνωση του γιου του Γουίλ που αναπαρήγαγαν μέσα ενημέρωσης. «Πέθανε ειρηνικά, πλαισιωμένος από την οικογένειά του, από φυσικά αίτια», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

•Ο Γουλίλιαμ Χαρτ τον Μάιο του 2018, είχε διαγνωστεί με καρκίνο του προστάτη σε τελικό στάδιο, πάντως ο γιος του δεν διευκρίνισε εάν αυτή ήταν η αιτία του θανάτου του.

Η Οσκαρική ερμηνεία και μια ανταλλαγή ρόλων στο: “Το φιλί της γυναίκας Αράχνης”

Γραμμένο το 1976 από τον εκπατρισμένο Αργεντινό λογοτέχνη Μανουέλ Πουίγκ, το «Φιλί της Γυναίκας Αράχνης» έφτασε στην οθόνη ως ανεξάρτητη παραγωγή αφού προηγουμένως θριάμβευσε στις Κάννες και κέρδισε τέσσερις υποψηφιότητες στα Όσκαρ, από τα οποία ο Γουίλιαμ Χαρτ κατέληξε με ένα χρυσό αγαλματάκι που του ανήκε δικαιωματικά. Η ερμηνεία του στο ρόλο ενός φυλακισμένου ομοφυλόφιλου σε μια χώρα της Λατινικής Αμερικής και η σύνθετη σχέση του με τον πολιτικό κρατούμενο (ο αλησμόνητος Ραούλ Τζούλια) που μοιράζεται μαζί του το κελί αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά μιας ταινίας η οποία μιλά για τη φιλία, την αγάπη αλλά και την ατομική ευθύνη, το καθήκον και τη θυσία με τρόπο συγκλονιστικό.

Είναι ευτύχημα, στο μεταξύ, ότι το φιλμ υπήρξε «θύμα» της πιο εμπνευσμένης κινηματογραφικής ανταρσίας στην οποία οι δυο πρωταγωνιστές αποφάσισαν να ανταλλάξουν τους ρόλους τους, δίχως την έγκριση του σκηνοθέτη, την πρώτη κιόλας μέρα των γυρισμάτων, δημιουργώντας στην πορεία ένα από τα πιο παράδοξα και δυνατά «ζευγάρια» του σινεμά. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, η αξέχαστη δημιουργία του βραζιλιάνικης καταγωγής Έκτορ Μπαμπένκο κατόρθωσε να αλλάξει νοοτροπίες τόσο στον ανεξάρτητο κινηματογράφο όσο και στο ίδιο το Χόλιγουντ.