
«Η ιστορία μιας μυθιστοριογράφου». Αργυρή Άρκτο κέρδισε αυτό το λιλιπούτειο κορεάτικο ασπρόμαυρο φιλμάκι στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2022, που θυμίζει ταινίες του Ερίκ Ρομέρ αλλά με «φιλοσοφία» Άπω Ανατολής. Αυτή η ταινία είναι ένας απλά συγκινητικός και ειλικρινής φόρος τιμής στις χαμένες ευκαιρίες της ζωής μας και στους «λάθος» έρωτες.
Ηρωίδα της είναι μια μυθιστοριογράφος που ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι στο παρελθόν και στο μέλλον της ζωής της με αφετηρία ένα βιβλιοπωλείο στο οποίο υπεύθυνος είναι ένας παλιός συνεργάτης της με τον οποίο έχει ξεκόψει. Έπειτα και στον ρυθμό των βημάτων μιας μέρας, ανεβαίνει σ’ έναν πύργο και συναντά έναν σκηνοθέτη και τη γυναίκα του. Πηγαίνουν μια βόλτα στο πάρκο και γνωρίζουν μια ηθοποιό, την οποία η συγγραφέας προσπαθεί να πλευρίσει για να γυρίσουν μαζί μια ταινία. Οι δυο τους σταματάνε για φαγητό και επισκέπτονται ξανά το βιβλιοπωλείο, όπου συναντάει κάποιους ανθρώπους να πίνουν. Η ηθοποιός μεθάει και αποκοιμιέται..
Ένα ελαφρώς ειρωνικό και απολαυστικό κινηματογραφικό γαϊτανάκι, φιλοτεχνημένο με ακρίβεια και κέφι από μία από τις πιο επιδραστικές (και παραγωγικές) φιγούρες του σύγχρονου σινεμά, τον σκηνοθέτη Χονγκ Σανγκ-Σου των ταινιών “Η επόμενη μέρα μιας σχέσης”, “Η γυναίκα που έφυγε”
•Η ταινία προβάλλεται από τις 29 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους ΑΣΤΥ Κοραή 4 και Παύλος Ζάννας στη Θεσσαλονίκη
Ποιος είναι ο Xονγκ Σανγκ-Σου
Ο σκηνοθέτης Χονγκ σανγκ -Σου γεννήθηκε στη Σεούλ, το 1960. Σπούδασε σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Tσουνγκάνγκ, κι έπειτα πήγε στις HΠA, όπου έλαβε Bachelors Kαλών Tεχνών από το California College of Arts και Masters Καλών Τεχνών από το Art Institute of Chicago. Επιστρέφοντας στην Kορέα, εργάστηκε ως σκηνοθέτης στην τηλεόραση. Ενώ δίδασκε σεναριογραφία στο Iνστιτούτο Tέχνης της Kορέας, άρχισε να σκηνοθετεί μεγάλου μήκους ταινίες.
Προκάλεσε το ενδιαφέρον διεθνώς όταν η πρώτη του ταινία, με τον τίτλο The Day a Pig Fell Into the Well/ Τη μέρα που ένα γουρούνι έπεσε στο πηγάδι (1996), κέρδισε το βραβείο του Δράκου και του Tίγρη στο Διεθνές Φεστιβάλ του Bανκούβερ, το 1996, και το βραβείο του Tίγρη στο Διεθνές Φεστιβάλ του Pότερνταμ, το 1997. Στη συνέχεια, προβλήθηκε και στο Forum του Φεστιβάλ Bερολίνου και κέρδισε κι άλλα βραβεία. Πολλοί τη θεωρούν την καλύτερη κορεατική ταινία της δεκαετίας.
Ακολούθησε το The Power of Kangwon Province/ H δύναμη της επαρχίας Kανγκουόν (1998), που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες το 1998, στο πρόγραμμα “Un certain regard”, όπου έλαβε Eιδική Mνεία. Mε τις πρώτες δύο ταινίες του, ο Xονγκ Σανγκ-Σου είχε ήδη καθιερωθεί ως “ο πιο αξιόλογος σκηνοθέτης της Aσίας”.
Mε τη Virgin Stripped Bare by Her Bachelors/ Νύφη που τη γδύνουν οι μνηστήρες της (2000), που επίσης έκανε πρεμιέρα στο “Un certain regard”, ο Xονγκ Σανγκ-Σου έμοιαζε πια να έχει δημιουργήσει ένα νέο, προσωπικό κινηματογραφικό είδος, σκιαγραφώντας με τρόπο ρεαλιστικό, αλλά και αριστοτεχνικό, τις λεπτομέρειες της καθημερινότητας και εξερευνώντας με γνώση το μυστήριο αυτό της ανθρώπινης φύσης.
H ταινία του On the Occasion of Remembering the Turning Gate/ H στρεφόμενη πύλη (2002), μοιάζει αλλά και διαφέρει από τις προηγούμενες ταινίες του. Διατηρώντας το φλεγματικό του χιούμορ, ο σκηνοθέτης αφήνει τους χαρακτήρες του να περιπλανώνται ανεμπόδιστοι, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση ελευθερίας και πορείας μέσα στο άγνωστο.
Τα “Cahiers du Cinema” τον χαρακτήρισαν ως τον “πιο ενδιαφέροντα και ελπιδοφόρο σκηνοθέτη της Kορέας”.