εικόνα ανοίγματος – Αλέξης Τσιλιδής

Στη γλώσσα των παιδιών το παιχνίδι είναι το μέσο για να ανακαλύψουν τον κόσμο. Στις παιδικές ζωγραφιές, τα «Σχέδια Διαφάνεια», όπως ονομάζονται, είναι σαν να σε προσκαλούν μες στο σπίτι τους. Πάντα φανταζόμουν τους Στέρεο Νόβα κλεισμένους μέσα σε ένα παιδικό σπιτάκι, με μια λάμπα να τους φωτίζει, να παίζουν με τα παιχνίδια τους, ένα μικρόφωνο κι ένα αρμόνιο, προκειμένου να πειραματιστούν, να ανακαλύψουν, να δημιουργήσουν εικόνες..

Άλλωστε πάντα τους άρεσε να ζωγραφίζουν. Μου άρεσε ο ήχος τους. Αυτός ο παλιός, που λένε, από παιχνίδια φτιαγμένος. Οι πρώτες συναυλιακές εμφανίσεις τους, μ’ ένα synth, ένα κασετόφωνο, μια κιθάρα κι ένα μικρόφωνο ήταν μια όαση για μένα.

Απλά πράγματα.

Όμως πέρασαν τα χρόνια και εξελίχτηκαν ως καλλιτέχνες. Ατομικές δουλειές, μουσικές παραγωγές για θέατρο και κινηματογράφο, συνεχής έρευνα… επαγγελματικά πράγματα! Σεβαστά όλα αυτά και άξια, αλλά πού πήγαν τα παιδιά;

Ήταν ωραίο να τους βλέπεις τους Στέρεο Νόβα ένα Σάββατο βράδυ να παίζουν δίπλα-δίπλα, όχι όπως παλιά, αλλά με σύγχρονους όρους και ενορχηστρώσεις, με καταπληκτικά visuals από τον Νίκο Πατρελάκη, συνοδευόμενοι από έναν εκρηκτικό drummer, τον Πέτρο Τσαμπαρλή και μια ικανή τραγουδίστρια την IOTA PHI.

Ο ήχος μού τα χάλασε λίγο κι ευτυχώς που ήξερα τα λόγια τα χιλιοπαιγμένα, τα χιλιοτραγουδισμένα. Οι Στέρεο Νόβα του Release Athens 2023 ήταν εξελιγμένοι. Ενθουσιώδεις μεν, αλλά στιβαροί, σίγουροι, επαγγελματίες, διάσημοι πια κι αν εξαιρέσουμε τον ήχο, αψεγάδιαστοι. Δεν είναι κακό αυτό, το αντίθετο μάλιστα. Εξελίσσεται ο κόσμος. Αλλά ξέρεις, δεν είναι πια τα παιδιά στη ζωγραφιά, κι εγώ δεν είμαι πια νέος.

Μ’ αρέσει όμως να επιστρέφω στο παρελθόν. Ίσως γι αυτό να μαζεύω τόσα πολλά πράγματα στο δωμάτιό μου. Παλιά synth, κασετόφωνα, μικρόφωνα. Μου έλειψε από το set τους ο Ασύρματος Κόσμος. Στα Ηλίθια Αστεία κάτι μου θύμισαν, αλλά ήταν τόσο σύγχρονη η εικόνα που αμέσως ξεθώριασε μέσα μου. Προτιμώ τους Στέρεο Νόβα, όπως μου συστήθηκαν κάποτε. Οπότε, σαν οπισθοδρομικός ρομαντικός μαλάκας, θα κλειστώ στο δωμάτιο με τα χιλιάδες ετερόκλητα αντικείμενα και θα ακούσω, ξανά και ξανά, τον πρώτο τους δίσκο.