Το Netflix ανακοίνωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 έχασε 200 χιλιάδες συνδρομητές. Ένα συμβολικό γεγονός. Η πτώση είναι πρωτοφανής στην ιστορία της πλατφόρμας. Οι άνθρωποί της σκέφτονται ν’ απαντήσουν στη ζημιά προτείνοντας ένα νέο μοντέλο σχέσης με τους συνδρομητές. Θα περιλαμβάνει μειωμένες τιμές συνδρομών καθώς και την ένταξη διαφημίσεων στα προγράμματά του. Η ζημιά είναι μεγάλη. Πρέπει να αντισταθμιστεί.

Ο Reed Hastings, συν-CEO της εταιρείας, δήλωσε ότι λόγω αυτής της απώλειας εξετάζουν την επιλογή να προσφέρουν στους πελάτες χαμηλότερες τιμές για να προσελκύσουν νέα κοινά.

«Διαχρονικά ήμουν ενάντια στην πολυπλοκότητα της διαφήμισης και είμαι μεγάλος θαυμαστής της απλότητας της συνδρομής», είπε ο Hastings. «Όμως, όσο κι αν είμαι λάτρης της παραπάνω επιλογής, είμαι περισσότερο λάτρης των επιλογών των καταναλωτών. Το να προσφέρουμε σ’ εκείνους που το επιθυμούν χαμηλότερες τιμές για την πρόσβασή τους στο περιεχόμενο της πλατφόρμας σημαίνει πως θα μπορούσαν να είναι ανεκτικοί στην πολιτική διαφήμισης που θα ακολουθήσουμε” είπε. Οι παραπάνω δηλώσεις ήρθαν μετά την παρουσίαση των στατιστικών στοιχειών που αφορούσαν την πλατφόρμα.

•Σύμφωνα με στελέχη του Netflix, αυτή η πτώση των συνδρομών οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες όπως η αύξηση των τιμών του, ο πληθωρισμός, καθώς και η ένοπλη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Στις αρχές Μαρτίου, η πλατφόρμα αποφάσισε να αναστείλει την παρουσία της στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Ήταν μια απόφαση που προκάλεσε απώλεια 700.000 χρηστών.

Η εταιρεία έχει σήμερα 221,6 εκατομμύρια συνδρομητές και είχε καταγράψει την τελευταία της απώλεια πελατών τον Οκτώβριο του 2011.

Μια άλλη πληγή στα έσοδα του Netflix είναι ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς.

Οι νέες πολιτικές που αναμένεται να εφαρμόσει η πλατφόρμα προβλέπονται να εφαρμοστούν σε βάθος χρόνου δύο ετών.