Ertflix – 3 ταινίες που λατρέψαμε!

Ertflix – Είναι οι 3 ταινίες που φιλοξενούνται ακόμα στην πλατφόρμα της ΕΡΤ και λατρέψαμε. Όταν οι σκηνοθέτες τύπου Βέρνερ Χέρτζογκ, Πέδρο Αλμοδόβαρ και Σάρλοτ Γουέλς δημιουργούν, εμείς, το κοινό, με σκέψη ανοιχτή, θαυμάζουμε τα έργα τους

Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε. (2019) 

Ο Βέρνερ Χέρτζογκ μαζί με τους Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και τον Βόλκερ Σλέντορφ -λίγο αργότερα εμφανίστηκε κι ο Βιμ Βέντερς– στάθηκε από τους πρωτεργάτες στη δημιουργία το ισχυρού μεταπολεμικού δυτικογερμανικού κινηματογραφικού κινήματος στη δεκαετία του ‘70. Και από τότε μέχρι σήμερα, παραμένει το ίδιο προκλητικός, ακραίος και ανεπανάληπτος δημιουργός σε μια εποχή που ο πειραματισμός στο σινεμά είναι, κυρίως, μόνο … εφετζίδικος και ψηφιακός. 

«Οικογενειακή ευτυχία Α.Ε.» O Χέρτζογκ γοητευμένος από την Ιαπωνία της τεχνολογίας και της… παράδοσης, σκηνοθετεί μια ταινία μυθοπλασίας για ένα υπαρκτό γιαπωνέζικο φαινόμενο που η απουσία οποιουδήποτε συναισθήματος σπάει κόκαλα.

Κατά τη σύνοψη της ταινίας -που είναι αληθινή!- υπάρχει μια εταιρεία «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.» που μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της: την οικογενειακή ευτυχία! Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές.

Είναι ένας κόσμος εικονικός, άλλες φορές κωμικός, συχνά τραγικός και ιδιαιτέρως παράξενος. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Και, φυσικά, αυτό το θέμα είναι 100% Χέρτζογκ με αποτέλεσμα ο 82χρονος σκηνοθέτης να διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε γύρω από τις δικές μας ζωές.

Δείτε την ταινία ΕΔΩ

Σκηνοθεσία: Βέρνερ Χέρτσογκ
Σενάριο: Βέρνερ Χέρτσογκ
Πρωταγωνιστούν: Μαχίρο Τανιμότο, Ισι Γιουίτσι

Χουλιέτα (2016)

Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ σκηνοθετεί ένα ακόμα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα. Σ’ αυτή την τέρμα δραματική ταινία τον απασχολεί η απώλεια, ο σιωπηλός θυμός και τελικά η σταθερή ανάγκη κάθε ανθρώπου για εγγύτητα.

Η ιστορία ξεκινά όταν η ώριμη Χουλιέτα μαζί με τον σύντροφό της ετοιμάζεται να φύγει από τη Μαδρίτη για να ξεκινήσουν μια νέα ζωή στην Πορτογαλία. Ένα τυχαίο περιστατικό την αναγκάζει να αναμετρηθεί με το παρελθόν της. Η Χουλιέτα είναι και η μητέρα της Άντια που έχει διακόψει κάθε επαφή μαζί της χωρίς καμία εξήγηση.

Το σενάριο αναπτύσσεται μέσα από την επιστολή που γράφει η Χουλιέτα στην κόρη της. Μέσα από αυτήν τη δομή, παρακολουθούμε τη σχέση της με τον πατέρα της Άντια, τα γεγονότα που οδήγησαν στη διάλυση της οικογένειάς της, καθώς και τα προσωπικά της τραύματα και ενοχές.

Δείτε την ταινία ΕΔΩ

Η αφήγηση του Αλμοδόβαρ είναι καθαρή. Η σκηνοθεσία του, ώριμη και λεπτοδουλεμένη, επιλέγει τη σιωπή ως βασικό δραματουργικό εργαλείο. Στις εικόνες του, όπως πάντα, κυριαρχεί το κόκκινο σε κάθε απόχρωσή του. Η μουσική του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας προσθέτει μια σχεδόν ανεπαίσθητη συναισθηματική δόνηση, λειτουργώντας σαν ανάσα ανάμεσα στις σκηνές.

Το αποτέλεσμα είναι ένα υπαρξιακό δράμα για τη μητρότητα, την απώλεια και την ανάγκη του ανθρώπου να κατανοήσει τον εαυτό του μέσα από την ιστορία του. Η «Χουλιέτα» δεν προσφέρει απαντήσεις. Αντιθέτως, δημιουργεί ερωτήματα που αιωρούνται: Πόσα γνωρίζουμε πραγματικά γι’ αυτούς που αγαπάμε; Και πόσο χώρο δίνουμε στη σιωπή τους;

Χωρίς τις υπερβολές του παρελθόντος, χωρίς τα πολύχρωμα ξεσπάσματα, η «Χουλιέτα» αποτελεί ίσως μία από τις πιο ώριμες και ευαίσθητες ταινίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Μια κατάδυση στη μνήμη και στο αόρατο τραύμα, κινηματογραφημένη με την τρυφερότητα και τη στοχαστικότητα ενός δημιουργού που δεν έχει πια την ανάγκη να φωνάξει – αλλά να ψιθυρίσει.

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Σενάριο: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Πρωταγωνιστούν: Έμμα Σουάρεθ, Αδριάνα Ουγάρτε, Ντανιέλ Γκράο, Ρόσι Ντε Πάλμα, Ντάριο Γκραντινέτι,’Ινμα Κουέστα, Μισέλ Τζένερ, Πρισίλα Ντελγάδο, Μπλάνκα Πάρες

Aftersun (2022)

 Ο καταπληκτικός Πολ Μέσκαλ για τον ρόλο του ως πατέρας σ’ αυτή την ταινία ενηλικίωσης ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου. Ενσαρκώνει έναν νεαρό χωρισμένο πατέρα που πηγαίνει διακοπές με την κόρη του που ερμηνεύει πειστικά η Φράνκι Κόριο.

Στις μέρες που θα ακολουθήσουν ξεδιπλώνεται η σχέση τους, η ζωή τους αλλά και τα τραύματά τους. Η ανάμνηση αυτή θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στην ψυχή της -ενήλικης πια- κοπέλας.

Ο Πολ Μέσκαλ δίνει μία, λεπτών αποχρώσεων, ερμηνεία ως ένας αντισυμβατικός πατέρας που “ισορροπεί” μεταξύ της άνευ όρων αγάπης του για την κόρη του, αλλά και μιας σκοτεινής “αβύσσου” που τον παρασύρει όλο και πιο βαθιά. Ένα αξέχαστο κινηματογραφικό ντεμπούτο που συζητήθηκε όπου κι αν προβλήθηκε…

Η ιστορία βασίζεται σε προσωπικά βιώματα της σκηνοθέτριας Σάρλοτ Γουέλς. Μια γυναίκα θυμάται τις διακοπές που πέρασε μικρή, με τον χωρισμένο πατέρα της, στη διάρκεια ενός καλοκαιριού χαμένου βαθιά στη μνήμη, αλλά καθοριστικού και για τους δυο.

Δείτε την ταινία ΕΔΩ

Το «Aftersun» είναι μια ταινία που παρακολουθείς χαμογελαστός στην αρχή και δακρυσμένος στο τέλος. Είναι το είδος του μικρού, μαγικού φιλμ που αφήνει μεγάλα, τρυφερά σημάδια μέσα σου, σε ένα κινηματογραφικό ντεμπούτο από την Σάρλοτ Γουέλς που ήδη κέρδισε τις εντυπώσεις και πυροδότησε έντονες συζητήσεις. Ίσως γιατί μιλά τόσο αναγνωρίσιμα για τις αναμνήσεις της ζωής μας, για τα πράγματα που χαράχτηκαν μέσα μας, και τις μνήμες που ξαφνικά αναζωπυρώνονται.

Πρωταγωνιστούν: Φράνκι Κόριο, Πολ Μέσκαλ, Σίλια Ράουλσον Χαλλ, Κέιλεϊ Κόλμαν
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Σάρλοτ Γουέλς

 

Fragilemag | Ηχογραφώντας το βουητό της πόλης
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.