Ταινίες που βλέπουμε πρώτη φορά, ταινίες που είδαμε και θέλουμε να δούμε ξανά. Αυτή την εβδομάδα έχουμε ένα μακελειό (Παραγγελιά), μια ιστορία από την αόρατη Αθήνα (Αγία Έμυ) και το στόρι ενός παράνομου έρωτα ανάμεσα σε μια Ισραηλινή και έναν Παλαιστίνιο που διαδραματίζεται στη Δυτική Ιερουσαλήμ (Απαγορευμένες Συναντήσεις). Το Ertflix είναι ένα λιμάνι σινεφιλίας.

«Παραγγελιά» (1980)

Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες παραγωγές του ελληνικού κινηματογράφου που βγήκαν στα σινεμά στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980.

Δείτε την ταινία εδώ ΕΔΩ

Ο σεναριογράφος – σκηνοθέτης Παύλος Τάσιος δημιούργησε εκείνη την ταινία, η οποία δεν στέκεται απλά -όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται- στο έγκλημα που διέπραξε ο Νίκος Κοεμτζής στο κέντρο διασκέδασης Νεράιδα της Κυψέλης το 1973, αλλά αναζητά τον χαρακτήρα του πρωταγωνιστή του μέσα από τα βιώματά του και τις κοινωνικές συνθήκες της εποχής.

Ο Κοεμτζής εκείνη τη αιματοχυμένη βραδιά σκότωσε τρεις ανθρώπους.

Ο Νίκος (Αντώνης Αντωνίου) μαζί με τον αδερφό του (Αντώνης Καφετζόπουλος), έναν φίλο τους (Γιώργος Ζορμπάς) και τις γυναίκες τους (Όλια Λαζαρίδου, Σοφία Ρούμπου και Βίκυ Βανίτα), διασκεδάζουν σε κάποιο λαϊκό κέντρο.

Εκεί θα γίνει μια παρεξήγηση, με αφορμή την «παραγγελιά» ενός τραγουδιού. Ο καβγάς, με την εμπλοκή και της αστυνομίας θα μετατραπεί σε αιματηρό επεισόδιο.

Η ταινία περιγράφει τη γνωστή ιστορία του Νίκου Κοεμτζή με τη σφαγή τριών αστυνομικών μέσα σ’ ένα νυχτερινό κέντρο για μια «παραγγελιά» το 1973. Περιγράφει τα γεγονότα που συνέβησαν πριν από το φονικό, κατά τη διάρκειά του και έπειτα απ’ αυτό, μέχρι τη σύλληψη και τη δίκη των δραστών.

Ο σκηνοθέτης δίνει τη δική του ερμηνεία γι’ αυτό το γεγονός, αποδεικνύοντας ότι η ενέργεια του Κοεμτζή δεν ήταν τίποτα άλλο από μια απελπισμένη αντίδραση κατά του συστήματος που τον καταπίεζε και στόχευε στην τελική του εξόντωση.

Βραβεία Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1980:
Καλύτερης ταινίας.
Α΄ ανδρικού ρόλου (Αντώνης Αντωνίου).
Μουσικής (Κυριάκος Σφέτσας).
Μοντάζ (Γιάννης Τσιτσόπουλος).
Ηχοληψίας (Ηλίας Ιονέσκο)

Σκηνοθεσία-σενάριο: Παύλος Τάσιος.
Διεύθυνση φωτογραφίας: Σάκης Μανιάτης, Κώστας Παπαγιαννάκης.
Μουσική: Κυριάκος Σφέτσας.
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος.
Ηχοληψία: Ηλίας Ιονέσκο.
Σκηνικά-κοστούμια: Τάσος Ζωγράφος.

Παίζουν: Αντώνης Αντωνίου, Αντώνης Καφετζόπουλος, Θέμις Μπαζάκα, Νικήτας Τσακίρογλου, Όλια Λαζαρίδου, Σοφία Ρούμπου, Γιώργος Κοτανίδης, Βίκυ Βανίτα, Γιώργος Ζορμπάς, Μενέλαος Ντάφλος, Βάσω Αλεξανδρίδου, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Νίκος Κατωμέρης, Κώστας Κωβαίος, Γιώργος Κυριακίδης, Θέμης Μάνεσης, Δημήτρης Μελίδης, Γιώργος Μωρογιάννης, Στράτος Παχής, Κατερίνα Ραζέλου, Γιάννης Θωμάς, Χρήστος Τσάγκας, Τάκης Βλαστός, Ζωή Βουδούρη, Τώνης Γιακωβάκης, Τάκης Θεοφανίδης, Αντώνης Μπαμπούνης.

Αφήγηση: Κατερίνα Γώγου.

«Απαγορευμένες συναντήσεις» (2018)

Μια ταινία ωδή στον απαγορευμένο έρωτα. Το κοινωνικό θρίλερ, συμπαραγωγής Παλαιστίνης, Γερμανίας, Ολλανδίας, Μεξικού μας εισάγει για τα καλά στα ενδότερα ενός -κυριολεκτικά- απαγορευμένου έρωτα

Η Σάρα είναι Ισραηλινή και έχει μία καφετέρια στη Δυτική Ιερουσαλήμ. Ο Σαλίμ είναι Παλαιστίνιος από την Ανατολική Ιερουσαλήμ και κάνει παραδόσεις σε επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και εκείνη της Σάρα. Παρόλο που ζουν σε διαφορετικούς κόσμους η Σάρα και ο Σαλίμ διατηρούν εξωσυζυγική σχέση ρισκάροντας έτσι την φαινομενικά ευτυχισμένη ζωή των οικογενειών τους.

Εγκλωβισμένοι ανάμεσα στον αμείλικτο κατοχικό μηχανισμό και τις κοινωνικοπολιτικές πιέσεις, ο Σαλίμ και η Σάρα βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα πλέγμα εξαπάτησης και παρανοήσεων, που ούτε η αλήθεια δεν μπορεί να σταματήσει την εξάπλωσή τους.

Μία απαγορευμένη ερωτική σχέση στην καρδιά της διχασμένης Ιερουσαλήμ πυροδοτεί ένα μπαράζ απρόβλεπτων εξελίξεων και δραματικών ανατροπών.

Δείτε την ταινία ΕΔΩ

Το τολμηρό κοινωνικό φιλμ του Μουάγιαντ Aλαγιάν βραβεύτηκε με το βραβείο Σεναρίου και Κοινού HBF στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ.

Σκηνοθεσία: Μουάγιαντ Αλαγιάν
Παίζουν: Αντίμπ Σαφάντι, Σιβάν Κρέτσνερ, Ισάι Γκόλαν, Μάισα Αμπτ Ελχάντι

«Αγία Έμυ» (2021)

Τι συμβαίνει κάτω από το χαλί της mainstream κοινωνίας μας; Ποιες κοινότητες ανθρώπων ζουν, εκτρέφονται πνευματικά ή συνομιλούν μαζί μας με τον δικό τους τρόπο;

Η «Αγία Έμυ», πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Αρασέλης Λαιμού μας ταξιδεύει στα άδυτα της φιλιππινέζικης κοινότητας της Αθήνας. Η ταινία απέσπασε το βραβείο «Emerging Greeks Award» στο 7o Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Βερολίνου.

Δείτε την ταινία – ΕΔΩ

H Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, που έχει καλωσορίσει με θέρμη την αδερφή της, την Τερέζα. Όταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ έλκεται από μυστηριώδεις δυνάμεις που κατοικούν μέσα της. Μια ηρωίδα με μοναδικές, ανεξήγητες δυνάμεις, μία οutsider στον μικρόκοσμό της, ιδωμένη μέσα από την μοναδική ματιά μιας νέας ταλαντούχας σκηνοθέτριας που στρέφει το φακό της σε μία κοινότητα εν πολλοίς άγνωστη στην ελληνική κινηματογραφία, αλλά και την ελληνική κοινωνία: την κοινότητα των Φιλιππινέζων στην Αθήνα και τον Πειραιά.

Τη γοητευτική φωτογραφία της ταινίας, που μας δείχνει τον Πειραιά και την Αθήνα με το δικό του τρόπο, υπογράφει ο κορεάτης φωτογράφος Κι Τζιν Κιμ

Βραβεία:
Eιδική μνεία καλύτερης Πρώτης Ταινίας, Φεστιβάλ Λοκάρνο
Βραβείο ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ & ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ στα ΕΑΚ
(Ιρις)
Βραβείο WIFT και, εξ ημισείας, Βραβείο Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου, Φεστιβάλ
Θεσσαλονίκης
Emerging Greeks Award, Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Βερολίνου
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Los Angeles Greek Film Festival
3η Καλύτερη Ελληνική Ταινία του 2022 από ΠΕΚΚ
Προτεινόμενη για 2 Independent Spirit Awards στις ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Αρασέλη Λαιμού
Σενάριο: Αρασέλη Λαιμού, Giulia Caruso
Ηθοποιοί: Abigael Loma, Hasmine Killip, Μιχάλης Συριόπουλος, Angeli Bayani, Ειρήνη Ιγγλέση, Ku Aquino.