Ο Ζαν Πολ Μπελμοντό είχε λάβει μέρος σε 80 ταινίες υποδυόμενος αξέχαστους ρόλους: εκείνον του ζεν πρεμιέ στο “Με κομμένη την ανάσα” ή ακόμη εκείνου που κρεμόταν από ένα ελικόπτερο πάνω από τη Βενετία στον “‘Τυχοδιώκτη του Ρίο”. Στο “Μπάτσος ή αλήτης” (1979), το έργο που προβάλλει απόψε -Δευτέρα 21 Αυγούστου- η ΕΡΤ2 στις 22:00, ενσαρκώνει τον αδιάφθορο αστυνομικό που τα βάζει με τον υπόκοσμο της Νίκαιας.

Δύο αρχηγοί συμμοριών, με τη βοήθεια και τη συνοδεία ορισμένων νομικών, κυβερνούν τη Νίκαια. Όταν ένας αστυνομικός ντετέκτιβ και μια πόρνη δολοφονούνται, ο Στάνισλας Μπόροουϊτς, από τις εσωτερικές υποθέσεις, καλείται να τακτοποιήσει τα πράγματα. Κάνει τη δουλειά του, μόνος και ινκόγκνιτο, επιδεικνύοντας ελάχιστο σεβασμό στους νόμους και τους κανονισμούς – ένας αστυνομικός που χρησιμοποιεί σκληρές τακτικές. Αλλά η απροσδόκητη άφιξη της δεκατριάχρονης κόρης του πρόκειται να αλλάξει τα σχέδιά του.
 

Σκηνοθεσία: Ζωρζ Λοτνέρ
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Μισέλ Καλαμπρί, Κλοντ Μπροσέ, Ζουλί Ζεζεκέλ

Η καριέρα του Γάλλου ηθοποιού  εκτινάχθηκε ερμηνεύοντας  τον ρόλο του Μισέλ Πουακάρ στην ταινία του 1960 “Με Κομμένη την Ανάσα” του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ. Δεν ήταν η πρώτη του ταινία. Ήταν εκείνη που το κοινό τον ανακάλυψε. Σε ηλικία 26 ετών, ο Ζαν Πολ Μπελμοντό ενσάρκωσε τον ελεύθερο Γάλλο επαναστάτη που δεν ακολουθεί κανόνες πέρα από τους δικούς του. Με τον ρόλο του αυτό, έγινε μια από τις κεντρικές προσωπικότητες του γαλλικού Νέου Κύματος στον κινηματογράφο στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και του 1960. Ήταν ο κινηματογράφος του αντισυμβατικού, του ανεξάρτητου και του απρόβλεπτου. Οι σκηνοθέτες τόλμησαν να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν νέα αισθητική.

Εργασιομανής, χαμαιλέοντας και πρότυπο αρσενικού

Κοιτάζοντας την καριέρα του Μπελμοντό δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι ο ηθοποιός δεν απολάμβανε τη δουλειά του. Από τις 80 ταινίες στη φιλμογραφία του, οι μισές γυρίστηκαν στη δεκαετία του 1960.

•Ο Ζαν Πολ Μπελμοντό δεν χρειαζόταν κασκαντέρ. Δεν χρειάστηκε κάποιον να τον αντικαταστήσει στις επικίνδυνες σκηνές. Τις έκανε ο ίδιος.

Τη δεκαετία του 1980, έκανε λιγότερες ταινίες και επέστρεψε στις θεατρικές του ρίζες ερμηνεύοντας ρόλους σε κλασικές θεατρικές παραγωγές.