Νύχτες στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 21-27 Ιουλίου: Χουβαρδάς, Σκουρλέτης και αναβίωση Ριγολέττο

Είναι η εβδομάδα του grape – Greek Agora of Performance, όπου επτά παραστάσεις (τέσσερις θεατρικές και τρεις χορού) θα διεκδικήσουν διεθνή καριέρα αφού έχουν κληθεί να τις παρακολουθήσουν καλλιτενικοί διευθυντές και curators, διεθνών θεατρικών και πολιτιστικών οργανισμών.

Τελευταία εβδομάδα για την Πειραιώς 260, όπου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του φετινού επετειακού εβδομηντάχρονου προγραμματισμού του Φεστιβάλ Αθηνών- Επιδαύρου. 

Είναι η εβδομάδα του grape – Greek Agora of Performance, όπου επτά παραστάσεις (τέσσερις θεατρικές και τρεις χορού) θα διεκδικήσουν διεθνή καριέρα αφού έχουν κληθεί να τις παρακολουθήσουν καλλιτενικοί διευθυντές και curators, διεθνών θεατρικών και πολιτιστικών οργανισμών.

Στην Επίδαυρο, ο Γιάννης Χουβαρδάς κατεβαίνει με μια σύγχρονη σκηνική σύνθεση των δύο έργων του Σοφοκλή που έγραψε για τον Οιδίποδα, ενώ στη Μικρή Επίδαυρο ο Γιάννης Σκουρλέτης και οι bijoux de kant, έρχονται με δύο έργα των Γιάννη Παλαβού και  Άρη Αλεξανδρή (Δεξιά της κοίτης, Συνεδρία πολέμου) με αφορμή  τον Οιδίποδα επί Κολωνώ του Σοφοκλή και τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη.

Στο Ηρώδειο,  αναβιώνει η σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου στον Ρογολέττο του Τζουζέπε Βέρντι, κλείνοντας για φέτος τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αλλά και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε ό,τι αφορά τις παραστάσεις στην Αθήνα.

Το grape – Greek Agora of Performance, η επιτυχημένη Αγορά για τις ελληνικές παραστατικές τέχνες του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, πραγματοποιείται φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά! Δίνοντας την ευκαιρία στους δημιουργούς του Θεάτρου και του Χορού να παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών φεστιβάλ και πολιτιστικών φορέων, αλλά και στο ευρύ κοινό, το grape στοχεύει στη συστηματική προβολή της ελληνικής δημιουργίας στη διεθνή σκηνή. Στο πλαίσιο της πλατφόρμας για το 2025 παρουσιάζονται 8 έργα την περίοδο 21 – 24 Ιουλίου.

Το grape απευθύνεται εξίσου στο ευρύ κοινό και είναι μέρος του συνολικού καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Οι παραστάσεις που περιλαμβάνει είναι προγραμματισμένες και σε άλλες ημερομηνίες, εκτός της χρονικής διάρκειας της πλατφόρμας.

Η Νοεμή Βασιλειάδου, η Σοφία Αντωνίου, η Κατερίνα Γιαννοπούλου, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας στο θέατρο και οι Πατρίτσια Απέργη, Κωνσταντίνος Παπανικολάου και Δαφίν Αντωνιάδου στον χορό, θα παρουσιάσουν φέτος σε αυτόν τον κύκλο τις δουλειές τους.

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχάσουμε την εξαιρετική δουλειά του Στάθη Γράψα «DOG TAGS» που για δεύτερο σαββατοκύριακο παρουσιάζεται από κρατούμενους στο Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών «ΕΠΙΛΟΓΗ».

ΘΕΑΤΡΟ

Γιάννης Χουβαρδάς – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Πολιτιστικός Οργανισμός Λυκόφως
Οιδίπους
Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως

«Οιδίπους» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Γιορτάζοντας 50 χρόνια συνεχούς επαγγελματικής παρουσίας στο θέατρο, ο Γιάννης Χουβαρδάς μεταφράζει, διασκευάζει και σκηνοθετεί τον Οιδίποδα Τύραννο και τον Οιδίποδα επί Κολωνώ του Σοφοκλή σε μία παράσταση ως ενιαίο έργο. Υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, μια ομάδα σημαντικών ηθοποιών και συντελεστών θα αφηγηθούν, με ζωντανή μουσική, τη συγκλονιστική ιστορία του Οιδίποδα ξεκινώντας από το τέλος και πηγαίνοντας προς τα πίσω, στην αρχή του κακού. Στόχος του Γιάννη Χουβαρδά είναι τα δύο έργα ‒πολύ διαφορετικά μεταξύ τους σε σύλληψη και ύφος, και γραμμένα με μεγάλη χρονική απόσταση το ένα από το άλλο‒ να είναι απολύτως αναγνωρίσιμα στη διάρκεια της παράστασης, με τρόπο που να αποδίδει αρμονικά την αίσθηση μιας ενιαίας ιστορίας, πιστής στο πνεύμα του Σοφοκλή, του κορυφαίου τραγικού.

Ελεύθερη απόδοση – Διασκευή – Σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
Μουσική Άγγελος Τριανταφύλλου
Κίνηση Ερμίρα Γκόρο
Φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος
Α΄ βοηθός σκηνοθέτη Δέσποινα Λάρδη
Βοηθοί σκηνοθέτη Ηλιάνα Καλαδάμη, Ναυσικά Κίρκη
Βοηθός σκηνογράφου Άννα Μπίζα
Βοηθός ενδυματολόγου Δήμητρα Σταυρίδου
Παίζουν (αλφαβητικά) Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Καραθάνος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Πηνελόπη Τσιλίκα, Ορέστης Χαλκιάς, Νίκος Χατζόπουλος
Χορός Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λυγίζος (κορυφαίοι), Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Θεόβη Στύλλου, Άγγελος Τριανταφύλλου
Διεύθυνση παραγωγής Κατερίνα Μπερδέκα
Οργάνωση παραγωγής Ρόζα Καλούδη
Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Λυκόφως / Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

25/07 έως 26/07/2025 στις 21:00.
Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

 Γιάννης Σκουρλέτης – bijoux de kant
Δεξιά της κοίτης, Συνεδρία πολέμου
του Γιάννη Παλαβού / του Άρη Αλεξανδρή
Εμπνευσμένο από τον Οιδίποδα επί Κολωνώ του Σοφοκλή / Εμπνευσμένο από τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη

«Δεξιά της κοίτης», «Συνεδρία πολέμου» στο Μικρό Θέτρο Αρχαίας Επιδαύρου

Δύο γυναικείοι μονολόγοι εμπνευσμένοι από το Αρχαίο Δράμα με την υπογραφή σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων, του Γιάννη Παλαβού και του Άρη Αλεξανδρή, παρουσιάζονται  και φέτος στο πλαίσιο του Κύκλου Contemporary Ancients σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Γραμμένοι με ανάθεση του Φεστιβάλ, αντλούν και οι δύο ελεύθερα από τους αρχαίους μύθους αποκαλύπτοντας σύγχρονες πτυχές τους σε πρωτότυπα, ανατρεπτικά έργα.

Σκηνοθεσία Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Κοστούμια – props Κωνσταντίνος Σκουρλέτης, Βενετία Λονγκ
Κίνηση Διονύσης Νικολόπουλος
Φωτισμοί Γιώργος Μαρουλάκος
Bοηθός σκηνοθέτη Έλενα Παληγιάννη
Παίζουν Ρένια Λουιζίδου, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης
Χορός Μαριάμ Ρουχάτζε, Διονύσης Νικολόπουλος, Δημήτρης Οικονομίδης, Γιάννης Τσιπλακούλης κλαρίνο, Άρτεμις Κωνσταντίνου κρουστά, νταούλι
Διεύθυνση παραγωγής Γιώργος Παπαδάκης
Εκτέλεση παραγωγής bijoux de kant

25/07 έως 26/07/2025 στις 21:30
Στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

Νοεμή Βασιλειάδου
Κλημεντίνες  χωρίς  κουκούτσι

«Κλημεντίνες  χωρίς  κουκούτσι» στην Οδό Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Η παράσταση αποτυπώνει μια ιδιότυπη σκηνική «αγορά» που συντίθεται, αποσυναρμολογείται και παραμορφώνεται, προκαλώντας μας να αναρωτηθούμε: Έχουν τα καλλιτεχνικά προϊόντα σήμερα αυλακιές και σημάδια ή μοιάζουν με προϊόντα του σουπερμάρκετ; Τι θέση θα μπορούσε να έχει το «λαϊκό» στο σύγχρονο θέατρο, όχι με όρους γραφικούς αλλά αμιγώς καλλιτεχνικούς; Πόσο πρωταγωνιστικός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας στο τελικό προϊόν και τι χώρος «εκπροσώπησης» υπάρχει για το ατελές; Με τι κριτήρια «πουλάμε» και «αγοράζουμε» τέχνη; Η ηθοποιός και σκηνοθέτις Νοεμή Βασιλειάδου ανήκει στη νέα γενιά του ελληνικού θεάτρου. Ως ηθοποιός μετρά ήδη σημαντικές συνεργασίες, ενώ η πρώτη της σκηνοθεσία, η devised θεατρική παράσταση Προσοχή: Εκτελούνται έργα, σε δική της δραματουργία, ήταν υποψήφια για το Βραβείο Επιτελεστικών Τεχνών από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών το 2024

Σύλληψη – Σκηνοθεσία Νοεμή Βασιλειάδου
Δραματουργία Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη
Κίνηση Αλέξανδρος Νούσκας Βαρελάς
Σκηνικά – Κοστούμια Δάφνη Αηδόνη
Σχεδιασμός ήχου – Μουσική σύνθεση Βασίλης Ζλατάνος
Ζωντανή ερμηνεία της μουσικής – Μουσική σύνθεση Χρήστος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμού Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτιδας Αθηνά Παπαδάκη
Παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Τροχιές
Παίζουν (αλφαβητικά) Βασιλική Διαλυνά, Θανάσης Ζερίτης, Βασίλης Καραμπούλας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Χρήστος Παπαδόπουλος, Χάρις Σερδάρη, Μαρία Φιλίνη

21/07/2025 στις 21:00
22/07/2025 στις 18:30
23/07/2025 στις 21:00
24/07/2025 στις 21:00
Στην Οδό Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν . Διάρκεια παράστασης 90 λεπτά. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

Σοφία Αντωνίου
Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού
Βασισμένο στο βιβλίο του Ντιντιέ Εριμπόν

«Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού» στην Πειραιώς 260

Ύμνος στους αφανείς της εργατικής τάξης και ταυτόχρονα ύμνος στη μητέρα, η Ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού του σπουδαίου Γάλλου φιλόσοφου και κοινωνιολόγου Ντιντιέ Εριμπόν που πρόσφατα κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα, έχει αυτοβιογραφική αφετηρία και αφιερώνεται στη μητέρα του. Έργο πολιτικό, που σκιαγραφεί με θάρρος και ειλικρίνεια το πορτρέτο μιας γυναίκας της εργατικής τάξης. φέρνοντας στο προσκήνιο τις δυσκολίες, τα όνειρα και τις ματαιώσεις της, το βιβλίο συνδέει αξεδιάλυτα, όπως είναι εμφανές και στον χαρακτηριστικό τίτλο του, την ατομική ταυτότητα με την ταξική καταγωγή και την ταξική μοίρα ειδικά των γυναικών. Το προσωπικό γίνεται ξεκάθαρα πολιτικό ενώ το ζήτημα της τρίτης ηλικίας και των δικαιωμάτων των ηλικιωμένων γυναικών βρίσκεται στον πυρήνα της αφήγησης. Το βιβλίο μεταφέρει στη σκηνή η Σοφία Αντωνίου, δημιουργός της νέας γενιάς, απόφοιτος Σκηνοθεσίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέατρο ως εμβυθιστική εμπειρία.

Σκηνοθεσία Σοφία Αντωνίου
Δραματουργία Εύα Φρακτοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη
Μουσική σύνθεση Ecati
Φωτισμοί Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτριας Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός σκηνογράφου Τίμοθυ Λασκαράτος
Ασκούμενη βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου Δάφνη Παπαθυμιοπούλου
Video Mapping / Video Projection Φάνης Καραγιώργος, Ελισάβετ Κυνηγοπούλου
Φωτογραφίες Ανδρέας Κανελλόπουλος
Ηχητικός Σχεδιασμός Παράστασης Φώτης Παπαθεοδώρου
Επιμέλεια κίνησης Εύη Οικονόμου
Ηθοποιοί Άρης Μπαλής, Ιωάννα Μαυρέα, Εύα Φρακτοπούλου, Μάγδα Λέκκα, Αντώνης Κωνσταντόπουλος, Νικολέτα Κοκκίνου, Κλεοπάτρα Ροντήρη, Περικλής Αλμπάνης, Ανδριανή Τουντοπούλου, Μάκης Αρβανιτάκης
Οργάνωση παραγωγής Masterskaya / Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη
Μετάφραση υπερτίτλων Αγγελική Κοκώνη

21/07/2025 στις 21:00
22/07/2025 στις 19:00
23/07/2025 στις 21:00
24/07/2025 στις 21:30
Στον Χώρο Ε της Πειραιώς 260. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

Κατερίνα Γιαννοπούλου
Phenomenon
του Γρηγόρη Λιακόπουλου

«Phenomenon» στην Πειραιώς 260

Ένας συγγραφέας βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη κρίση της ζωής του: Δεν μπορεί πια καθόλου να γράψει. Η μυθοπλασία τού προκαλεί πλέον απέχθεια, θέλει να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην πραγματικότητα, την οποία θέλει να γνωρίσει όσο καλύτερα μπορεί. Έτσι, ξεκινάει ένα ταξίδι αυτογνωσίας και αναζήτησης της αλήθειας και βυθίζεται σιγά-σιγά σε έναν κόσμο όπου πραγματικότητα, μυθοπλασία και προσομοίωση μπλέκονται αξεδιάλυτα. Αναζητώντας θραύσματα του πραγματικού σε έναν κόσμο που μοιάζει ολοένα και πιο τεχνητός, επιχειρεί ένα road trip μες στο ίδιο του το υποσυνείδητο, μια ψυχεδελική καταβύθιση στην επικράτεια της αμφιβολίας. Με αφορμή το έργο του Αυστριακού φιλόσοφου Λούντβιχ Βίτγκενσταϊν, το Phenomenon αποτελεί μια σύγχρονη σπουδή πάνω στη γνώση και την αμφιβολία, εξερευνώντας τα όρια της αντίληψης: Υπάρχουν πράγματα που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης;

Σκηνοθεσία Κατερίνα Γιαννοπούλου
Κείμενο, δραματουργία, σχεδιασμός βίντεο Γρηγόρης Λιακόπουλος
Σκηνικά, κοστούμια Νίκη Ψυχογιού
Μουσική Alexander Yannilos
Σχεδιασμός φωτισμών Χριστίνα Θανάσουλα
Live κάμερα Γιώργος Κυβερνήτης
Επιμέλεια κίνησης Δάφνη Δρακοπούλου
Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή
Τεχνικός σύμβουλος βίντεο Μάριος Γαμπιεράκης
Σχεδιασμός ήχου – ηχοληψία Κωστής Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη Μάνος Κωνσταντινίδης
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου Ζωή Κελέση
Σχεδιασμός κομμώσεων Κωνσταντίνος Κολιούσης
Μακιγιάζ Μαρία Φωτεινάτου
Οργάνωση & εκτέλεση παραγωγής Ζωή Μουσχή
Παίζουν Γιώργος Βαλαής, Δάφνη Δρακοπούλου, Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός, Μαρία Σκουλά
Αγγλικοί υπέρτιτλοι Γιάννης Καλιφατίδης

21/07 έως 24/07/2025 στις 21:00
Στον Χώρο Δ της Πειραιώς 260. Διάρκεια παράστασης 110 λεπτά.  Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

Κωσταντίνος Ντέλλας
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» στο Θέατρο Σταθμός

Ξεκινώντας το ταξίδι της στην Πειραματική Σκηνή του Θεσσαλικού Θεάτρου τον Μάρτιο του 2023, η ερευνητική αυτή παράσταση παίχτηκε στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για δύο συνεχείς σεζόν και περιόδευσε σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας γνωρίζοντας μεγάλη ανταπόκριση. Αποτελεί work in progress πάνω στον διάλογο της παραστασιακής τέχνης με την κοινωνική ανθρωπολογία, με βασικούς άξονες τους κοινωνικούς ρόλους και τις έμφυλες διαστάσεις της τροφής και των λαϊκών μαγικοθρησκευτικών πρακτικών. Το παραστατικό κομμάτι εξελίσσεται και επαναπροσδιορίζεται, καθώς τροφοδοτείται από τον όγκο των συνεντεύξεων που υλοποιούνται παράλληλα με τις παραστάσεις. Το κοινό καλείται να συμμετάσχει στην έρευνα και, εφόσον το επιθυμεί, να συμβάλει στη συνέχιση της καταγραφής της προφορικής ιστορίας που έχει ήδη ξεκινήσει από την αρχή των παραστάσεων.

Έρευνα – Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Ντέλλας
Ηχητικό περιβάλλον – Πρωτότυπη μουσική Αλέξανδρος Κτιστάκης
Επιμέλεια κίνησης Μαρίζα Τσίγκα
Κατασκευή μάσκας Μάρθα Φωκά
Επιμέλεια κοστουμιών Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Βοηθός σκηνοθέτη Άρτεμις Λεπτοκαροπούλου
Φωτογραφίες και βίντεο προώθησης Χαράλαμπος Βλαχοδήμος, Ηλίας Λαχανάς
Μοντάζ Στυλιανός Βλαχοδήμος
Παίζουν Μιχάλης Αναγνώστου, Μανούσος Γεωργόπουλος, Πλάτωνας Γιώργος Περλέρος
Εκτέλεση παραγωγής Πολιτισμός Σταθμός Θέατρο

 21/07/2025 στις 21:00
24/07/2025 στις 17:30
Στο Θέατρο Σταθμός. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ

Στάθης Γράψας
DOG TAGS
Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών «ΕΠΙΛΟΓΗ»

«DOG TAGS» στο Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών «ΕΠΙΛΟΓΗ»

Δεκαεπτά κρατούμενοι του Κέντρου Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών «ΕΠΙΛΟΓΗ», οι οποίοι συμμετέχουν στο Εργαστήρι Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων, δημιούργησαν υπό την καθοδήγηση του εμψυχωτή/σκηνοθέτη Στάθη Γράψα το βιωματικό, διαδραστικό θεατρικό δρώμενο DOG TAGS. Dog tag είναι η μεταλλική ταυτότητα που φορούν οι στρατιώτες εν καιρώ πολέμου, χρήσιμη σε περίπτωση σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου για την αναγνώριση του προσώπου που τη φέρει. «Στην εποχή μας παρατηρείται καταμέτρηση παράπλευρων απωλειών σε πολέμους. Τα τρομαχτικά νούμερα γίνονται σιωπηλά αποδεκτά. Στην παράστασή μας οι ταυτότητες –ή αλλιώς Dog Tags– δεν είναι γι’ αυτούς που φέρουν όπλο ή βρίσκονται απέναντι στον “εχθρό”, αλλά γι’ αυτούς που μάχονται καθημερινά για την επιβίωση και την αξιοπρέπειά τους», αναφέρει ο Στάθης Γράψας.

Τιμητική συμβολή Θεόδωρος Τερζόπουλος
Concept / Σκηνοθεσία Στάθης Γράψας
Πρωτότυπη μουσική Σάββας Τσιλιγκιρίδης
Φωτισμοί Νίκος Νίκου
Επιμέλεια κουστουμιών Ευδοκία Χλουβεράκη
Βοηθός σκηνοθέτη Δήμητρα Μάζη
Συμμετέχουν Παναγιώτης, Abdul, Γιώργος Χ, Albert, Χαράλαμπος, Endrion, Ηρακλής, Στέλιος, Γιώργος Ξ, Γιάννης, Αλέξανδρος, Μανώλης, Saimir, Ραφαέλ, Ραφαήλ, Θανάσης, Στέφανος, Βασίλης Παπαχατζής, Ανθίας Μπαλής

26/07 έως 27/07/2025 στις 18:00
02/08 έως 03/08/2025 στις 18:00
Στο Κέντρο Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελεώνα Θηβών. Διάρκεια παράστασης 45 λεπτά. Υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς του κοινού με πούλμαν για τις παραστάσεις. Η θέση θα κλείνεται μαζί με το εισιτήριο. Σημείο αφετηρίας: Σύνταγμα. Ώρα: 15.30. Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ

ΟΠΕΡΑ

Εθνική Λυρική Σκηνή – Derrick Inouye – Κατερίνα Ευαγγελάτου
Ριγολέττος
του Τζουζέπε Βέρντι

«Ριγολέττος» στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Ένα από τα αριστουργήματα του Τζουζέπε Βέρντι και μια από τις σημαντικότερες όπερες του 19ου αιώνα, ο Ριγολέττος πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία το 1851. Έκτοτε παραμένει ένα από τα δημοφιλέστερα λυρικά έργα όλων των εποχών. Η τολμηρή σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου ζωντανεύει την ιστορία και τον κύκλο βίας που περιγράφει ο Βέρντι στην ιταλική επαρχία της δεκαετίας του 1980. Η ίδια φωτίζει την αντιφατική, σκοτεινή προσωπικότητα του Ριγολέττου μέσα από μια κοινωνία που ασφυκτιά κάτω από το βάρος της θρησκοληψίας, του συντηρητισμού και των προκαταλήψεων, μια κοινωνία που υποτιμά βαθιά τις γυναίκες και στην οποία κυριαρχεί το οργανωμένο έγκλημα. Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει ο Ντέρικ Ίνουι. Η παραγωγή αυτή ανέβηκε πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού το 2022. Με την αναβίωσή της τρία χρόνια στον ίδιο χώρο ολοκληρώνεται η καλλιτεχνική περίοδος 2024/25 της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Μουσική διεύθυνση Ντέρρικ Ινόεϊ
Σκηνοθεσία Κατερίνα Ευαγγελάτου
Αναβίωση σκηνοθεσίας Ίων Κεσούλης
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια Άλαν Χράνιτελ
Χορογραφία, κινησιολογία Πατρίσια Απέργη
Αναβίωση χορογραφίας Ηλίας Χατζηγεωργίου
Φωτισμοί Ελευθερία Ντεκώ
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Ερμηνεύουν Δούκας της Μάντοβας Λιπαρίτ Αβετισιάν (27/7, 30/7), Αντρέι Ντανίλοφ (29/7, 31/7), Ριγολέττος Δημήτρης Πλατανιάς (27/7, 30/7), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (29/7, 31/7), Τζίλντα Νίνα Μινασιάν (27/7, 30/7), Χριστίνα Πουλίτση (29/7, 31/7), Σπαραφουτσίλε Πέτρος Μαγουλάς (27/7, 30/7), Τίμος Σιρλαντζής (29/7, 31/7), Μανταλένα Οξάνα Βόλκοβα, Τζοβάννα Χρυσάνθη Σπιτάδη, Κόμης του Μοντερόνε Μαξίμ Κλονόφσκι, Μαρούλλο Νίκος Κοτενίδης, Ματτέο Μπόρσα Γιάννης Καλύβας, Κόμης του Τσεπράνο Γιώργος Ματθαιακάκης, Κόμησσα του Τσεπράνο Διαμάντη Κριτσωτάκη, Δεσμοφύλακας Ιωάννης Κοντέλλης, Ακόλουθος Αιμιλία Τσιμιδάκη
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Η παράσταση συστήνεται για ηλικίες άνω των 12 ετών

27/07/2025 στις 21:00
29/07/2025 στις 21:00
30/07/2025 στις 21:00
31/07/2025 στις 21:00
Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ

ΧΟΡΟΣ

Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Επαρκώς δημιουργικό

«Επαρκώς δημιουργικό» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Φάρος)

Ο Κωνσταντίνος Παπανικολάου έχει συνεργαστεί ως περφόρμερ με τους Gerard & Kelly, Alexandra Bachzetsis, Πατρίσια Απέργη, Τζένη Αργυρίου κ.ά., ενώ το 2021 παρουσίασε την πρώτη του χορογραφική δουλειά με τίτλο The diving horse and other mythologies στο Onassis New Choreographers Festival. Με τη νέα του χορογραφία συνεχίζει την έρευνά του σχετικά με τον κόσμο του χορού, τις συνήθειες και τους κανόνες που τον διέπουν, εστιάζοντας στο επάγγελμα του χορογράφου με μια ακόμα επιτελεστική διάλεξη, ένα σύγχρονο, αναστοχαστικό έργο.

Κείμενο – Χορογραφία Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Φωτισμοί Νύσος Βασιλόπουλος
Ερμηνεία – Συνδημιουργία Σταυρούλα Σιάμου, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δημήτρης Ματσούκας, Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Οργάνωση-εκτέλεση παραγωγής Αθηνά Γερανίου – Geronima ΑΜΚΕ
Ευχαριστίες στους δρ. Μαρίνα Μάρκελλου, Άγγελο Σκασίλα, Λεωνίδα Κουλουρή, Ελέσα Κουστένη, Παρασκευή Τεκτονίδου, Νικόλα Τζώρτζη
Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Δωρητής της συμμετοχής του ΚΠΙΣΝ Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)

21/07/2025 στις 21:00
22/07/2025 στις 21:00
23/07/2025 στις 19:00
24/07/2025 στις 21:00
Στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Φάρος). Διάρκεια παράστασης 60 λεπτά. Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ

Πατρίσια Απέργη
Hystory

«Hystory» στην Πειραιώς 260

Το νέο έργο της Πατρίσιας Απέργη, χορογράφου με έντονο αποτύπωμα τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή σκηνή, εστιάζει στις διεκδικήσεις των γυναικών μέσα στους αιώνες. Σύμφωνα με τη δημιουργό, «είναι μια περιπλάνηση σε τόπους πραγματικούς και ονειρικούς, σε όλες τις ταυτότητες που αποδόθηκαν στις γυναίκες ή που οι ίδιες αποδέχτηκαν, στην αποτυχία ή την επιτυχία της χειραγώγησης». Στο Planites, έργο για αντρικό καστ, η ομάδα αναφερόταν στον δρόμο ως τόπο περιπλάνησης, αναζήτησης ενός καλύτερου αύριο, της πρόσμειξης, της ενσωμάτωσης, του Άλλου. Στο Hystory, αυτή τη θηλυκή εκδοχή τους, οι πλάνητες είναι οι γυναίκες του τώρα, οι γυναίκες του κόσμου που παραπλανήθηκαν στην περιπλάνησή τους, που δεν υποτάχτηκαν, εκείνες που ο δρόμος τους δεν άνοιξε, που πρόλαβαν να ψελλίσουν ένα «θέλω κι εγώ» όταν δεν τις άφησαν να προσπαθήσουν, εκείνες που αντιστάθηκαν στο να παραμείνουν «καλά κορίτσια», και γι’ αυτό δαιμονοποιήθηκαν αλλά ίσως και να δοξάστηκαν ακόμα.

Σύλληψη – Χορογραφία Πατρίσια Απέργη
Μουσική Βασίλης Μαντζούκης
Δραματουργία Roberto Fratini Serafide
Σκηνικά Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια Αλέγια Παπαγεωργίου
Φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος
Συνεργάτιδα φωτίστρια Σοφία Αλεξιάδου
Φωτογραφίες Τάσος Βρεττός
Βοηθός χορογράφου Σαββίνα Τζαφεράι
Boηθός ενδυματολόγου Νικολέτα Αναστασιάδου
Boηθός Σκηνογράφου Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου
Ηχοληψία Xρήστος Παραπαγκίδης
Τεχνικός Συντονιστής Παραγωγής Νίκος Χαραλαμπίδης
Εκτέλεση παραγωγής Polyplanity Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη
Διεθνής περιοδεία Plan B – Creative Agency for Performing Arts Hamburg
Ερμηνεύουν Ελεάννα Ζώη, Caterina Politi, Εβίνη Παντελάκη, Μυρτώ Στολίδη, Μαριάνα Τζούδα
Αντικαταστάτρια ερμηνεύτρια Νεφέλη Καφενταράκη

21/07 έως 24/07/2025 στις 21:30.
Στον Χώρο Η της Πειραιώς 260. Διάρκεια παράστασης 65 λεπτά. Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ.

Δαφίν Αντωνιάδου
Darkest White

«Darkest White» στην Πειραιώς 260

Το Darkest White αποτελεί συνέχεια του εξελισσόμενου καλλιτεχνικού σύμπαντος της Δαφίν Αντωνιάδου, μια σκηνική σύνθεση που γεννιέται από τη συνάντηση της προγονικής μνήμης με μια κατακερματισμένη οπτική για το μέλλον. Βασισμένο στη σλαβομακεδονική της κληρονομιά, το έργο μετατρέπεται σε μια πολυεπίπεδη εξερεύνηση της εκτόπισης, της επιβίωσης και της παντοδυναμίας της γυναικείας παρουσίας – ένα υφαντό ευθραυστότητας και ανθεκτικότητας. Η παράσταση εξελίσσεται ως τελετουργικό. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια αινιγματική μορφή – μια παρουσία που ενσαρκώνει το αρχέτυπο και το άυλο. Αυτή η φιγούρα οδηγεί το κοινό μέσα από έναν κύκλο γέννησης, ένωσης και θανάτου. Φέρει το βάρος της συλλογικής μνήμης, δίνοντας φωνή σε όσους έχουν σβηστεί από την ιστορία, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζεται ως μια φασματική οντότητα σε έναν ψυχρό, ψηφιακό χώρο.

Σύλληψη – Χορογραφία – Ερμηνεία Δαφίν Αντωνιάδου
Πρωτότυπη μουσική & Σχεδιασμός ήχου Constantine Skourlis
Σχεδιασμός φωτισμού Βαγγέλης Μούντριχας
Σχεδιασμός κοστουμιού Χριστίνα Λαρδίκου
Βοηθός χορογράφου Σοφία Μαρτίου
Φωνές Melita Mukavec, Ελίζα Κατραούρα, Zlata Slobodna
Κατασκευή σκηνικού Δημήτρης Λαζούλος, Φοίβος Κούβδος
Χωροποίηση ήχου Νικόλας Καζάζης
Σχεδιασμός κατασκευής Μαργαρίτα Κυανίδου
Οπτική ταυτότητα Latent Community
Φωτογραφία Μυρτώ Γρηγορίου
Σύμβουλος δραματουργίας Μαίρη Μαραγκουδάκη
Κατασκευή κοστουμιού Εύα Τσαμπάση
Οργάνωση παραγωγής Nether
Νομική εκπροσώπηση BepArt

21/07/2025 στις 21:30
22/07 έως 24/07/2025 στις 20:00
Στον Χώρο Β της Πειραιώς 260. Διάρκεια παράστασης 45 λεπτά. Προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας ΕΔΩ.

LIVE ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ

LOS TRE

Los Tre στην Πλατεία της Πειραιώς 260

Οι Los Tre ξεκίνησαν το 2012 σαν ένα funk σχήμα το οποίο εξελίχθηκε και πήρε άλλη μορφή με την πάροδο του χρόνου! Τώρα έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν πολύ χαρακτηριστικό ήχο, βαθιά επηρεασμένο από τις παραδόσεις της δυτικοαφρικανικής μουσικής και της Μέσης Ανατολής σε συνδυασμό με την αυτοσχεδιαστική ελευθερία της τζαζ καθώς και την τρέλα της ψυχεδέλειας των 70s. 23 Ιουλίου Guest η ράπερ Vikkie
Άγγελος Αγγελίδης κιθάρα, Βασίλης Παπασταμόπουλος μπάσο, Λέανδρος Φράτνικ τύμπανα,  Άγγελος Πολυχρόνου κρουστά.

21/07 έως 23/07 στις 23.00
Στην Πλατεία της Πειραιώς 260. Είσοδος ελεύθερη.

Πάρτι λήξης
Banda Entopica

Banda Entopica στην Πλατεία της Πειραιώς 260

Η Banda Entopica, η παραδοσιακή μπάντα δρόμου με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ενώνει κλαρίνο, τρομπέτα, ακορντεόν και νταούλι σε ένα σύμπλεγμα παραδοσιακής και μοντέρνας βαλκανικής μουσικής. Έχοντας ως βάση τους ήχους της Μακεδονίας, της Θράκης, της Ηπείρου αλλά και όλης της βαλκανικής χερσονήσου, κινείται σε ρυθμούς χορευτικούς και πολλές φορές εκστατικούς με τραγούδια παραδοσιακά αλλά και πρωτότυπες συνθέσεις.
Κωνσταντίνα Κιούλου τραγούδι, Χρήστος Κυριαζής, κλαρίνο, σαξόφωνο, Αργύρης Καραγκούνης τρομπέτα, Νίκος Φουτάκης ακορντεόν, Μπίλης Μαλεγκάνος κρουστά

24/7 στις 23.00
Στην Πλατεία της Πειραιώς 260. Είσοδος ελεύθερη.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Αντιγόνη. Νόμος και Ανυπακοή

Με αφορμή την παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης της Αντιγόνης σε σκηνοθεσία του Ούλριχ Ράσε (συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του Εθνικού Θεάτρου), ο εκθεσιακός χώρος του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου φιλοξενεί μια νέα περιοδική έκθεση, με τίτλο Αντιγόνη. Νόμος και Ανυπακοή. Ανοιχτή για το κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων στο αργολικό θέατρο, η έκθεση παρουσιάζει τις μεταμορφώσεις που γνώρισε στα 70 χρόνια των Επιδαυρίων ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της αρχαίας δραματουργίας, που καθόρισε τη δυτική νεωτερική συνείδηση.

25/07 έως 26/07/2025 στις 18:00
01/08 έως 02/08/2025 στις 18:00
08/08 έως 09/08/2025 στις 18:00
22/08 έως 23/08/2025 στις 18:00
Στον Εκθεσιακό Χώρο του Αρχαίου Θεάτρου Επιδαύρου

ΒΙΝΤΕΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Παντελής Μάκκας
Ένοικος

«’Ενοικος» στο Φουαγιέ του Χώρου Ε.

Στον Ένοικο, βίντεο εγκατάσταση του Παντελή Μάκκα, το βίντεο αναλαμβάνει έναν δυναμικό ρόλο που διαταράσσει τις παραδοσιακές ιεραρχίες της θεατρικής παραγωγής και εξερευνά την ελευθερία της εικόνας ως αυτόνομου καλλιτεχνικού μέσου. Οργανικό κομμάτι της θεατρικής παράστασης, το βίντεο επί σκηνής κάνει να αναδύονται νέες ερμηνείες. Τα έργα που παρουσιάζονται στην εγκατάσταση προέρχονται από παραστάσεις κλασικών έργων, του Ευριπίδη, του Σαίξπηρ, του Μολιέρου, αλλά και σύγχρονων. Η σχέση του βίντεο με τα έργα που ξεπερνά τη συμβατική παραστασιακή λειτουργία και επιτρέπει την αποδέσμευση των κειμένων από το θεατρικό πλαίσιο προσδίδοντάς τους μια εικαστική διάσταση.

21/07 έως 24/07/2025 στις 00:00
Στο Φουαγιέ του Χώρου Ε. Είσοδος Δωρεάν