“Ο κοινός τόπος των έργων μου είναι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Μπορεί να έχουν διαφορετικό χρώμα, διαφορετικά μάτια, οτιδήποτε, αλλά τελικά όλοι είναι ανθρώπινες υπάρξεις, μοιράζονται τα ίδια πράγματα. Αυτό που ζητάω με τις ταινίες μου είναι η επικοινωνία.” – Κιμ Κι-Ντουκ

Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Άνοιξη (2003). Η ταινία του κορεάτη σκηνοθέτη Κιμ Κι-Ντουκ, που έχει ψηφιστεί ως μία από τις 100 σημαντικότερες ταινίες του 21ου αιώνα, βγαίνει σε επανέκδοση στις 18 Αυγούστου στα σινεμά.

Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Άνοιξη. Η ταινία είναι ένας ύμνος στη φύση. Ένα ποίημα στη δύναμη της ζωής που κυλά όπως το νερό, άλλοτε ορμητικά ξεσπώντας πάνω σε βράχους και πέφτοντας σε καταρράκτες και άλλοτε γαλήνια και ήρεμα σχηματίζοντας λίμνες και μικρά ρυάκια. Το σίγουρο είναι ότι η ζωή είναι κίνηση, είναι ρυθμός. Οι εποχές εναλλάσσονται και ο νεαρός μαθητής καθώς ανδρώνεται έρχεται σε επαφή με τον διαλογισμό και τις αρχές του βουδισμού. Ωστόσο, ο νέος δε μπορεί να αποφύγει τις εκπλήξεις που του επιφυλάσσει η ίδια η ζωή.

Ο Κιμ Κι-Ντουκ έχει δηλώσει: “Είχα σκοπό να απεικονίσω τη χαρά, το θυμό, την οδύνη και την ευχαρίστηση μέσα από τις τέσσερις εποχές και μέσα από τη ζωή ενός μοναχού που ζει σε έναν ναό στη λίμνη Jusan περιτριγυρισμένος μονάχα από την φύση”.

•Σχετικά με την ταινία
Ο Γέρος Μοναχός και ο Νεαρός Μοναχός ζουν σαν ερημίτες σε έναν γαλήνιο ναό που πλέει πάνω σε μία λίμνη. Η ζωή τους ακολουθεί τους ατάραχους ρυθμούς των εποχών, παρότι, όμως, ζουν αποκομμένοι από τα εγκόσμια, δεν μπορούν να αποφύγουν την έλξη της ζωής, με τα πάθη και τα βάσανά της. Κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Γέρου Μονάχου, ο Νεαρός Μοναχός παίρνει ένα σκληρό μάθημα όταν το παιδικό του παιχνίδι γίνεται άσπλαχνο. Στη συνέχεια βιώνει τη δύναμη του πόθου όταν μία νεαρή γυναίκα εισβάλλει στον κλειστό του κόσμο.  Ο πόθος του αυτός θα οδήγησε τελικά στην εμμονή και στο έγκλημα. Αλλά ύστερα από την ένταση της άνοιξης και του καλοκαιριού έρχεται το φθινόπωρο, η εποχή της περισυλλογής και τις επανόρθωσης, και τέλος ο χειμώνας, η εποχή της αφύπνισης και του διαφωτισμού.

Οι εποχές της ζωής του ανθρώπου παρουσιάζονται εδώ ως ένας αιώνιος κύκλος. Η Γαλήνη που αποπνέει το φιλμ, σε σχέση με τη φόρμα και το περιεχόμενο είναι δύσκολο να περιγράφει, πολλοί μίλησαν για το πρώτο μετα-Βουδιστικό φιλμ. Τα εκφραστικά μέσα του Κι-Ντουκ παραμένουν λίγο-πολύ τα ίδια, μινιμαλιστικοί διάλογοι, ατμοσφαιρική φωτογραφία, έμφαση στα συναισθήματα μέσα από χειρονομίες, βλέμματα, κινήσεις. Το σύνολο, απλώς μαγευτικό. Το μεγάλο κοινό γνωρίζει έναν μεγάλο δημιουργό. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ίδιος ο Κιμ Κι-Ντουκ ερμηνεύει το ρόλο του ενήλικου μοναχού.

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Κιμ Κι-Ντουκ
Πρωταγωνιστούν: Γιενγκ-Σου Ο, Κιμ Κι-Ντουκ, Κιμ Γιουνγκ-Μιν, Σέο Τζάε-Κιουνγκ, Χα Φέο-Τσιν