Κώστας Β. Ζήσης

Ο πέμπτος συνδυασμός  που μετέχει στις επερχόμενες εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών που θα διεξαχθουν στις 15-19 Ιουνίου και απάντησε στις ερωτήσεις μας στο αφιέρωμά μας είναι η Αγωνιστική ΕΝότητα Ανεξάρτητων Ηθοποιών (Α.ΕΝ.Α.Η.)

Η Α.ΕΝ.Α.Η. ιδρύθηκε και αυτή το 2020 και στις προηγούμενες εκλογές ανέδειξε πέντε αντιπροσώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο, κατακτώντας τη δεύτερη θέση πίσω από την ΔΕΗ. Μαζί με τον συνδυασμό ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ , συνδιοίκησαν το Σωματείο. Μάλιστα, ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΗ κ. Σπύρος Μπιμπίλας, προέρχεται από τις τάξεις του συνδυασμού της Α.ΕΝ.Α.Η.

  • Ποια ήταν τα προτάγματα του συνδυασμού σας στις προηγούμενες εκλογές. Τι κερδήθηκε, τι χάθηκε, τι παρέμεινε ίδιο αυτά τα δύο χρόνια; Στις προηγούμενες εκλογές, τον Ιούνιο του ’20, μετά την πρώτη καραντίνα και εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα, ως νέα παράταξη αντιμετωπίσαμε μια δύσκολη συγκυρία. Η μεγαλύτερη έγνοια μας στην αρχή ήταν η στήριξη των συναδέλφων μας στην πανδημία. Άμεσο πρόταγμά μας ήταν να ενταχθούν στα κρατικά μέτρα στήριξης όλοι οι ηθοποιοί ανεξαρτήτως εργασιακών σχέσεων. Και το πετύχαμε. Δόθηκε το επίδομα ειδικού σκοπού για 6 μήνες σε πρώτη φάση και καταφέραμε να το επεκτείνουμε σε 11 συν το έκτακτο του Ιανουαρίου του ’22, εξασφαλίζοντας μετά απο αγώνα ασφαλιστική κάλυψη για όλη την περίοδο επιδότησης, όπως καταφέραμε και την παράταση και διεύρυνση δικαιούχων εποχικού επιδόματος του 2021. Δεν μείναμε όμως εκεί. Οργανώσαμε ποικίλες δράσεις αλληλεγγύης που στήριξαν πολλούς συναδέλφους σε μεγάλη ανάγκη, όπως συλλογή τροφίμων, κοινωνική κουζίνα, τηλέφωνα σε κάθε ένα μέλος του μητρώου του ΣΕΗ, δράσεις για συλλογή χρημάτων και άλλα πολλά. Σταθήκαμε δίπλα σε όλους τους συναδέλφους μας αυτά τα δυό χρόνια, κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούσαμε, με όποια μέσα και τρόπους διαθέταμε, ώστε να μη νοιώθει κανείς και καμμιά μόνος του. Το άλλο βασικό πρόταγμα ήταν το πάγιο αίτημα του κλάδου μας εδώ και πολλά χρόνια, η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων σε όλους τους χώρους εργασίας. Η πανδημία και τα κλειστά θέατρα στάθηκαν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην δυναμική και συνολική διεκδίκησή τους. Ψηφίστηκε όμως η σύμβαση για το ελεύθερο θέατρο στην συνέλευση του Νοεμβρίου του ’21 και ήδη έχει συζητηθεί σε συναντήσεις με τις ενώσεις παραγωγών, όπως επίσης έχει προετοιμαστεί η σύμβαση για τον οπτικοακουστικό τομέα. Σ’ αυτό το διάστημα καταφέραμε να υπογράψουμε συλλογικές συμβάσεις με το Εθνικό Θέατρο και το ΚΘΒΕ και αφουγκραζόμενοι τις εξελίξεις των καιρών, καθιερώσαμε σε συνεργασία με τον “Διόνυσο” για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ συγγενικά δικαιώματα και πλαίσιο αμοιβών στην διαδικτυακή αναπαραγωγή μαγνητοσκοπημένων παραστάσεων και Live Streaming. Στον τομέα της διαφάνειας ζητούσαμε ανοιχτές διαδικασίες χωρίς απ’ ευθείας αναθέσεις στις κρατικές παραγωγές, ανοιχτούς διαγωνισμούς για τις καλλιτεχνικές και διοικητικές θέσεις των Δημοσίων Οργανισμών κ.ά. Πιστεύουμε ότι οι πιέσεις μας συνέβαλαν για να γίνει μια σημαντική αρχή σε ό,τι αφορά τους Καλλιτεχνικούς Διευθυντές των εποπτευόμενων φορέων. Υπάρχει όμως ακόμα πολύς δρόμος να διανυθεί από την πολιτεία και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση. Υπερασπιστήκαμε όπως είχαμε υποσχεθεί την ΚΥΑ που προσφέρει ισοτίμηση των πτυχίων μας και προσπαθούμε να την διευρύνουμε και να την αναβαθμίσουμε. Όπως είχαμε επίσης δεσμευτεί, όταν σε δεκάδες περιπτώσεις εργασιακών διαφορών ηθοποιοί κατέφυγαν στο Σωματείο μας διεκδικώντας πρόβες και μισθούς, είμασταν εκεί. Και δικαιώθηκαν είτε με απ’ ευθείας παρεμβάσεις μας στα θέατρα και τους θιάσους είτε με την συμβολή της νομικής μας συμβούλου και αναγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας. Για το ίδιο το σωματείο μας κάναμε πράξη τον βασικό στόχο που μας ώθησε να δημιουργήσουμε αυτήν την παράταξη και να λάβουμε μέρος στις εκλογές. Να φέρουμε έναν αέρα ανανέωσης και αναζωογόνησης των διαδικασιών, αλλά κυριότερα την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Οι εγγραφές ήταν αθρόες, οι συνάδελφοι εμπιστευθήκαμε ακόμα περισσότερο ο ένας τον άλλον και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών αύξησε την δύναμή του σε βαθμό πρωτόγνωρο για δεκαετίες. Κι όχι μόνο σε αριθμό μελών αλλά και στον αντίκτυπό του σε ολόκληρη την κοινωνία, βγαίνοντας από την αφάνεια προηγούμενων ετών. Και τέλος, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με εξελίξεις που δεν φανταζόμασταν στην αρχή αντιμετωπίζοντας πολλές προκλήσεις. Έτσι όμως κερδήθηκε το μεγάλο στοίχημα με το οποίο ήρθαμε αντιμέτωποι κατα τη διάρκεια της θητείας μας και είχε να κάνει με την ηθική μας δέσμευση προς τους εαυτούς μας και τους άλλους. Όταν έσπασε το απόστημα των παρενοχλήσεων και της κακοποίησης στους εργασιακούς μας χώρους, αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα άμεσα και χωρίς δισταγμό έχοντας ως πρώτη μας έγνοια να σταθούμε δίπλα στα θύματα με ευαισθησία, σοβαρότητα κι αντικειμενικότητα.
  • Ποιες είναι οι τρεις προτεραιότητες , τα τρία κύρια – κατά την άποψή σας- αιτήματα του κλάδου σας για την επόμενη διετία; 1. Πρώτο και κύριο ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ σε ΟΛΟΥΣ τους κλάδους εργασίας μας! Συμβάσεις που να λαμβάνουν υπ’ όψιν τις δυσκολίες και τις ανάγκες του επαγγέλματος και να κατοχυρώνουν δίκαιους κανόνες και όρους εργασίας και αμοιβής των ηθοποιών σε όλους τους θεατρικούς χώρους (μεγάλους, μεσαίους και μικρούς), στον Κινηματογράφο, στην Τηλεόραση, στις Εκφωνήσεις και Μεταγλωττίσεις, στην Εκπαίδευση. Με πληρωμένες πρόβες και σωστή ασφαλιστική κάλυψη. Συμβάσεις που να μας κάνουν να νιώθουμε αξιοπρεπείς, ασφαλείς, επαγγελματίες και όχι ερασιτέχνες ή χομπίστες. Δεύτερη προτεραιότητα, τα  θέματα παιδείας: α) Ανώτατη δημόσια δωρεάν καλλιτεχνική παιδεία. Πρόταση για Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών, αποδεσμευμένο απο τις πανελλαδικές εξετάσεις κατα τα πρότυπα της ΑΣΚΤ, με εισαγωγικές εξετάσεις μέσω ακρόασης στο μάθημα της υποκριτικής τέχνης, κατάθεσης βιογραφικού και συνέντευξης. β) Υπεράσπιση του κύρους της ΚΥΑ(ΦΕΚ 13 3196/2/8/2018) που προσφέρει ισοτίμηση στο σύνολο των πτυχίων των αποφοίτων δραματικών σχολών αναγνωρισμένων απο το ΥΠΠΟΑ ως το 2003, διορθώνοντας μια αδικία ετών. Διεύρυνση της ισοτίμησης για τα έτη απο το 2003 έως σήμερα και αναβάθμιση των ακαδημαϊκών προσόντων ζητώντας διαδικασία εξομοίωσής τους με το επίπεδο 6 με πρόσθετα μαθήματα μέσα απο τα πανεπιστήμια γ) Σύσταση-δημιουργία επαγγελματικού περιγράμματος και πιστοποίηση προσόντων με σκοπό την οριοθέτηση του επαγγέλματος/ειδικότητας α) ως επαγγελματίας ηθοποιός, β) ως καθηγητής υποκριτικής τέχνης στις σχολές και στη δημόσια εκπαίδευση. Και, βεβαίως, τρίτο σημαντικότερο θα αναφέρουμε την προάσπιση των ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων ως μισθωτοί, αναγνώριση του ειδικού καθεστώτος της εργασίας μας και ρύθμιση των προβλημάτων και των αδικιών που υπάρχουν σε σχέση με την παράλληλη απασχόληση και τα Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών.
  • Ποιός τελικά οφείλει να είναι ο ρόλος και ο χαρακτήρας του ιστορικότερου συνδικαλιστικού σωματείου της χώρας όπως είναι  το Σ.Ε.Η τον 21ο αιώνα, λαμβάνοντας υπόψη τόσο  τις νέες προκλήσεις της εποχής (κίνημα #metoo, κώδικες δεοντολογίας κλπ) όσο και τις σταθερές, μόνιμες και διαχρονικές (εργασιακό περιβάλλον και συνθήκες); Σίγουρα ο παραδοσιακός θεσμικός του ρόλος που είναι η προάσπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ηθοποιών. Και αυτός ο αγώνας δεν σταματάει ποτέ, όποιος κι αν είναι στη διοίκηση. Τίποτα δεν θα μας χαριστεί αν δεν παλέψουμε ενωμένοι ειδικά αυτές τις εποχές που εργασιακά γυρίζουμε προς τα πίσω και χάνονται κεκτημένα δικαιώματα δεκαετιών σε όλους τους κλάδους! Πέρα όμως απο τα εργασιακά, οι σκοποί του μεταξύ άλλων είναι η προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων των ηθοποιών, η καλλιέργεια της αλληλεγγύης στα μέλη του, η κατοχύρωση της ελεύθερης έκφρασης, η συμπαράσταση  σε κάθε μορφής πειραματισμό και έρευνα! Η πρόοδος της θεατρικής παιδείας, η συσπείρωση στους κόλπους του όλων των ηθοποιών στο χώρο του θεάματος-ακροάματος χωρίς διακρίσεις! Κι αυτά δεν τα λέμε εμείς, είναι γραμμένα στο καταστατικό του! Διαχρονικές αξίες! Οι εποχές βέβαια προχωράνε. Νέες μορφές τέχνης αναδύονται που πρέπει να τις αγκαλιάσουμε κι αυτές. Όπως πχ όταν πήραμε απόφαση να εντάξουμε στο σωματείο και τους συναδέλφους του stand-up comedy. Ή νέες προκλήσεις. Όπως όταν βαθιά ριζωμένες παθογένειες του παρελθόντος, που τις κατακρίναμε μεν αλλά τις θεωρούσαμε δεδομένες, φωτίζονται με ένα άλλο φώς και λέμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Και μπήκαμε όλοι στην διαδικασία να ενεργοποιήσουμε πάλι το Πειθαρχικό και να ζήσουμε μια διαδικασία πολύ δυσάρεστη αλλά εντέλει λυτρωτική. Που είχε αντίκτυπο σε όλη την κοινωνία. Και πιστεύουμε οτι γίναμε σημείο αναφοράς για όλα τα σωματεία και τους εργασιακούς χώρους. Αυτό έφερε και την ανάγκη ενός κώδικα δεοντολογίας, όταν όμως αυτός ήρθε άνωθεν και καταλάβαμε οτι δεν μας εκφράζει, δεν τον υπογράψαμε. Θα παλέψουμε  όμως μέχρι να βελτιωθεί, γιατί πια είναι αναγκαίος. Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο σεβασμός των κοινωνικών δικαιωμάτων όπως και η αισθητική ανάταση μιας κοινωνίας είναι αλληλένδετα με τα εργασιακά θέματα. Έτσι, όπως δεσμευτήκαμε και πριν από δυο χρόνια, στεκόμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια που επιχειρεί να περιορίσει και να λογοκρίνει την τέχνη. Στεκόμαστε ενάντια στην ρατσιστική, την φασιστική, την ομοφοβική, την έμφυλη βία. Στεκόμαστε απέναντι στην αδιαφάνεια και σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Είμαστε υπέρ μιας ανοιχτής και δημιουργικής τέχνης. Μιας ανοιχτής, δημιουργικής και ισότιμης κοινωνίας.
  • Το μοντέλο συνδιοίκησης  που επιλέχθηκε τα προηγούμενα δύο χρόνιας  με τους ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ, απορρίπτοντας την αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση στον προεδρείο όλων των συνδυασμών που εξέλεξαν εκπροσώπους στο Δ.Σ., κρίνετε ότι βοήθησε στην ενότητα του κλάδου για την διεκδίκηση των αιτημάτων και την αντιμετώπιση των προβλημάτων του; Θα επιδιωχθεί το ίδιο μοντέλο συνδιοίκησης και μετά τις εκλογές του 2022 (και εφόσον το επιτρέψουν βεβαίως τα αποτελέσματα); Πριν τις εκλογές, βλέποντας με αγωνία την κατάσταση στον χώρο μας, αλλά και σε όλη την κοινωνία, όχι μόνο να μένει στάσιμη αλλά να χειροτερεύει, ενωθήκαμε διάφοροι φίλοι και συνάδελφοι, πολλοί απο εμάς με αρκετή εμπειρία στη δουλειά κάποιοι και στη διοίκηση. Δημιουργήσαμε την παράταξη των ΑΕΝΑΗ, θέλοντας να κάνουμε μια κίνηση αναζωογόνησης και ενδυνάμωσης του ΣΕΗ. Με βασικό άξονα την ελευθερία και την αλληλεγγύη, κοιτώντας την ουσία, χωρίς άγονες αντιπαραθέσεις, περιχαρακώσεις και κομματικές γραμμές που είχαν κάνει πολλά μέλη να γυρίσουν την πλάτη τους στο σωματείο την προηγούμενη τετραετία, φιλοδοξούσαμε να συσπειρώσουμε πάλι τους ηθοποιούς για να αντιμετωπίσουμε την λαίλαπα που βλέπαμε οτι έρχεται. Την ίδια στιγμή συγκροτήθηκαν οι ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ με ρίζες στους Support Art Workers, ένα απο τα πιο δυναμικά κινήματα των τελευταίων χρόνων. Νέα παιδιά με γερή κατάρτιση, φρέσκιες ιδέες, θέληση και αξίες συγγενικές με τις δικές μας. Από τη στιγμή που έχουμε μεγαλώσει έχοντας μια κουλτούρα συνεργασίας και σύνθεσης δυνάμεων, συνυφασμένη με την τέχνη μας, ήταν σχεδόν αναπόφευκτο να συνεργαστούμε. Και θεωρούμε ότι αυτή η συνεργασία απέφερε καρπούς.  Ό,τι σημαντικό πετύχαμε αυτά τα δυό χρόνια οφείλεται στην καλή διάθεση και την χημεία ανθρώπων διαφορετικών αλλά με κοινούς στόχους. Συνεργασία στενή όχι μόνο μεταξύ των δυο παρατάξεων αλλά και μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, το δευτεροβάθμιο όργανό μας, και τα υπόλοιπα καλλιτεχνικά σωματεία που την απαρτίζουν. Όλοι μαζί τα πετύχαμε. Χωρίς σύνθεση δυνάμεων και αμοιβαίες παραχωρήσεις του εγωϊσμού μας τίποτα δεν προχωράει προς το κοινό καλό. Δεν σκέφτονται όμως όλοι με τον ίδιο τρόπο. Κάποιοι μένουν εγκλωβισμένοι σε πρακτικές άλλων εποχών και σε παρωχημένες συνδικαλιστικές αντιλήψεις και κάνουν τις επιλογές τους. Εμείς θα πορευτούμε αλλιώς. Δεν τους θεωρούμε εχθρούς. Ούτε θα μπούμε σε πόλεμο λάσπης και διαστρέβλωσης της αλήθειας. Αναγνωρίζουμε την προσφορά τους όλα αυτά τα χρόνια και τιμούμε τους αγώνες τους. Κι αν ο τρόπος μας διαφέρει, ο απώτερος στόχος είναι κοινός. Στις δύσκολες διεκδικήσεις που έχουμε μπροστά δεν περισσεύει κανείς! Ελπίζουμε την επόμενη διετία σε μια καλύτερη συνεννόηση. Και ξέρουμε οτι στους κοινούς αγώνες θα είμαστε ΜΑΖΙ!

Η Αγωνιστική Ενότητα Ανεξάρτητων Ηθοποιών ενόψει των επερχόμενων αρχαιρεσιών του σωματείου εξέδοσε ανακοίνωση προς τους ηθοποιούς, την οποία και παραθέτουμε αυτούσια:

«Αγαπημένοι συνάδελφοι, φίλες και φίλοι!

Δύο χρόνια πέρασαν από τις προηγούμενες εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η.), όταν μας εμπιστευθήκατε με την ψήφο σας και μας οδηγήσατε στη διοίκηση του σωματείου μας. Δυο χρόνια που μέσα από την διοίκηση, αγωνιστήκαμε απέναντι σε γνωστά και παλαιά προβλήματα, αλλά και καινούριες, πρωτόγνωρες καταστάσεις που έπληξαν όλη την κοινωνία με ιδιαίτερη όμως σφοδρότητα σε ό,τι αφορά τον κλάδο μας.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την αυξημένη ευθύνη που μας αναλογούσε, καθώς είμαστε το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό σωματείο, βγήκαμε μπροστά και συνεργαστήκαμε με όλες τις δυνάμεις του καλλιτεχνικού χώρου και την Ομοσπονδία μας, αγωνιζόμενοι για τα μέτρα στήριξης όλων των καλλιτεχνών και για την προστασία και λειτουργία των χώρων εργασίας μας, πετυχαίνοντας σημαντικές νίκες, όπως π.χ. την μετατροπή του μητρώου καλλιτεχνών σε πλατφόρμα οικονομικής και ασφαλιστικής στήριξης, κάτι που κάποιοι το πολέμησαν σφοδρά. Επίσης σε δεκάδες περιπτώσεις που ηθοποιοί κατέφυγαν στο Σωματείο μας, δικαιώθηκαν μέσω της Επιθεώρησης Εργασίας διεκδικώντας πρόβες και μισθούς.

Σταθήκαμε δίπλα σε όλους τους συναδέλφους μας αυτά τα δυό χρόνια, κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορούσαμε, με όποια μέσα και τρόπους διαθέταμε, ώστε να μη νοιώθει κανείς και καμιά μόνος του. Παράλληλα και παρά τα προβλήματα που έφερε η πανδημία, υπογράψαμε συλλογική σύμβαση με το Εθνικό Θέατρο όπως και με το ΚΘΒΕ και αφουγκραζόμενοι τις εξελίξεις των καιρών, καθιερώσαμε σε συνεργασία με τον “Διόνυσο” για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ συγγενικά δικαιώματα και πλαίσιο αμοιβών στην διαδικτυακή αναπαραγωγή μαγνητοσκοπημένων παραστάσεων και Live Streaming.

Κι όταν επιτέλους έσπασε το απόστημα των παρενοχλήσεων και της κακοποίησης στους εργασιακούς μας χώρους, αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα άμεσα και χωρίς δισταγμό έχοντας ως πρώτη μας έγνοια να σταθούμε δίπλα στα θύματα με ευαισθησία, σοβαρότητα κι αντικειμενικότητα.

Με αυτά και με άλλα, οι συνάδελφοι εμπιστευθήκαμε ακόμα περισσότερο ο ένας τον άλλον και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών αύξησε την δύναμή του σε βαθμό πρωτόγνωρο για δεκαετίες. Κι όχι μόνο σε αριθμό μελών αλλά και στον αντίκτυπό του σε ολόκληρη την κοινωνία, βγαίνοντας από την αφάνεια προηγούμενων ετών.

Για όλα αυτά, με αυξημένο πλέον αίσθημα ευθύνης, ζητάμε πάλι την ψήφο σας για να ολοκληρώσουμε τον ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΟΧΟ απ’ όλους. Αυτόν που η πανδημία και τα κλειστά θέατρα στάθηκαν το μεγαλύτερο εμπόδιο στο να τον διεκδικήσουμε δυναμικά: ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ σε ΟΛΟΥΣ τους κλάδους εργασίας μας!

Συμβάσεις που να λαμβάνουν υπ’ όψιν τις δυσκολίες και τις ανάγκες του επαγγέλματος και να κατοχυρώνουν δίκαιους κανόνες και όρους εργασίας και αμοιβής των ηθοποιών σε όλους τους θεατρικούς χώρους (μεγάλους, μεσαίους και μικρούς), στον Κινηματογράφο, στην Τηλεόραση, στις Εκφωνήσεις και Μεταγλωττίσεις, στην Εκπαίδευση. Με πληρωμένες πρόβες και σωστή ασφαλιστική κάλυψη.

Συμβάσεις που να μας κάνουν να νιώθουμε αξιοπρεπείς, ασφαλείς, επαγγελματίες και όχι ερασιτέχνες ή χομπίστες. Ήδη έχουμε πάει σε πολλά θέατρα συναντώντας αρκετούς εργοδότες ενημερώνοντας και πιέζοντας προς αυτήν την κατεύθυνση.

Παράλληλα σκοπεύουμε να ανοίξουμε την συζήτηση για μια σειρά από άλλα ζητήματα όπως, η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για τα πάγια αιτήματά μας όπως, ανώτατη δημόσια δωρεάν καλλιτεχνική παιδεία, ισοτίμηση των πτυχίων μας και όποια άλλα ανοιχτά ζητήματα υπάρχουν.

Η προεργασία έχει γίνει. Και οι συνθήκες έχουν ωριμάσει. Ξέρουμε όμως ότι τίποτα δεν θα μας χαριστεί. Γι΄ αυτό και σε αυτόν τον αγώνα ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!

Πάμε μαζί, ώστε να ξεπεράσουμε την αντίληψη πως “Τίποτα δεν αλλάζει, οπότε δεν έχει νόημα να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε”. Όντως! Τίποτα δεν αλλάζει από μόνο του! Ας μας γίνει σαφές ότι αυτός ο από μηχανής θεός δεν υπάρχει.

Πάμε μαζί, γιατί πιστεύουμε βαθιά ότι το κλειδί για να ξεπεράσουμε ό,τι μας κρατάει πίσω – ανεργία, κακές εργασιακές συνθήκες, μισθοί της πείνας, εργασιακό μέλλον αβέβαιο, και πόσα άλλα- είναι η Αλληλεγγύη μεταξύ όλων μας και η Συνεργασία στους κοινούς και δύσκολους αγώνες. Συνεργασία μεταξύ μας, με άλλα σωματεία, φορείς, ομοσπονδίες και οποιονδήποτε έχει κοινούς στόχους και όραμα για την δουλειά και την τέχνη μας. Και φυσικά η συνεργασία στη διοίκηση του Σωματείου με φίλους και συνοδοιπόρους άλλων παρατάξεων, πέρα από προσωπικές φιλοδοξίες, χωρίς μικροκομματικές ή μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες και μακριά από ατζέντες τρίτων παραγόντων ή κομμάτων που στην ουσία δεν ενδιαφέρονται για τα προβλήματά μας. 

Και τέλος, όπως δεσμευτήκαμε και πριν από δυο χρόνια, στεκόμαστε απέναντι σε κάθε προσπάθεια που επιχειρεί να περιορίσει και να λογοκρίνει την τέχνη. Στεκόμαστε ενάντια στην ρατσιστική, την φασιστική, την ομοφοβική, την έμφυλη βία. Στεκόμαστε απέναντι στην αδιαφάνεια και σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Είμαστε υπέρ μιας ανοιχτής και δημιουργικής τέχνης. Μιας ανοιχτής, δημιουργικής και ισότιμης κοινωνίας».

Την ψήφο του κλαδου των ηθοποιών θα διεκδικήσουν μέσα από τις τάξεις της Α.ΕΝ.Α.Η  οι κάτωθι:

ΑΒΑΓΙΑΝΟΥ ΝΤΙΝΑ (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ)
ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΒΑΡΟΥΞΗ ΠΟΠΗ (ΠΗΝΕΛΟΠΗ)
ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΓΑΝΩΤΗ ΣΑΡΑ
ΓΙΟΥΡΓΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΙΣΙΟΣ)
ΔΕΛΑΠΟΡΤΑΣ ΜΑΚΗΣ (ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ)
ΔΙΑΓΟΥΠΗ ΤΖΕΝΗ (ΕΥΓΕΝΙΑ)
ΖΙΩΓΑ ΕΛΕΝΗ
ΖΩΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΧΙΛΝΤΑ (Χίλντεγκαρτ)
ΘΕΟΔΟΣΗΣ (ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ) ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΕΚΤΩΡ
ΚΑΜΠΙΤΣΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΚΑΡΑΜΠΕΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΟΤΣΑΡΙΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ ΑΝΤΡΕΑΣ
ΚΤΕΝΙΔΟΥ ΓΕΝΟΒΕΦΑ
ΛΙΑΝΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ
ΜΑΚΑΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΑΚΡΗ ΑΛΕΚΑ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΤΖΟΥ (ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ)
ΜΠΙΜΠΙΛΑΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥΝΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΠΑΝΑΗΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΝΙΑ (ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ)
ΠΙΣΤΙΟΛΑ ΛΟΥΚΙΑ
ΡΟΝΤΗΡΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
ΣΚΟΥΡΤΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ
ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΕΛΣΑ (ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ)
ΣΤΡΑΚΑΝΤΟΥΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΡΙΩΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΚΑΠΛΙΤΖΟΓΛΟΥ)
ΤΟΥΡΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΤΡΥΠΗ ΤΑΝΙΑ (ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΗ)
ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ (ΠΑΠΑΤΣΑΡΟΥΧΑΣ) ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΤΣΙΟΜΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΤΣΟΛΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΦΙΛΙΠΠΑ ΕΛΕΝΗ
ΦΩΤΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΑΖΑΡΑΚΗΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ
ΨΑΡΡΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ