Του Δημήτρη Αβραμόπουλου, επί δημαρχίας του, χούι ήταν τα σιντριβάνια που έφεραν πλακέτα με το όνομά του. Του Κώστα Μπακογιάννη χούι είναι τα πρότζεκτ που έμεναν στα συρτάρια και που μόνο η δημοτική αρχή υπό τη δημιουργική του έμπνευση υλοποιεί. Ο Δήμος της Αθήνας χτες έκανε μια γενική αποστολή e-mail γύρω από την εκκίνηση των έργων της ανάπλασης της εμβληματικής πλατείας Θεάτρου. Αφήνει, βέβαια, ασχολίαστο τον αισθητικά αμαρτωλό, αναγορευμένο προσωρινό, Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας. Η καρδιά της πόλης παραμένει αιχμάλωτή του αλλά δεν τρέχει τίποτα, ο δήμος της πόλης στέλνει πάντα μέιλ που αυτοαναγορεύεται ως φορέας που κοιτά μόνο μπροστά και, πάντα, μαθαίνει από τις παραλείψεις του. Εμείς να δεχτούμε πως ο δήμος θέλει να ενώσει τη δημιουργική σκέψη και την αισθητική ορμή του νέου κύματος της εγχώριας αρχιτεκτονικής σκηνής. Να πούμε όμως, αυτό που είπαμε και πριν, πως η παρουσία του αμετακίνητου Μεγάλου Περιπάτου παραμένει ένα αίσχος που πνίγηκε στις υποσχέσεις. 
Κατά τα άλλα από το δελτίο τύπου του Δήμου της Αθήνας μάθαμε τα παρακάτω.
“Ξεκινούν οι διαδικασίες της δημοπράτησης για τη ριζική ανάπλαση της ιστορικής και εμβληματικής πλατείας Θεάτρου, πίσω από το Δημαρχείο της Αθήνας. Το έργο προϋπολογισμού 1.900.000,00 ευρώ χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ η μελέτη ήταν αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με τους μελετητές επικαιροποίησε το τελευταίο διάστημα.
Η ριζική ανάπλαση της πλατείας Θεάτρου αποσκοπεί στην αναζωογόνηση του δημόσιου χώρου της πλατείας και την ανάταξη των υποβαθμισμένων σημερινών χαρακτηριστικών της ευρύτερης περιοχής. Πέραν της τεχνικής και περιβαλλοντικής διάστασης, κρίσιμο στοιχείο αποτελεί και η κοινωνική παράμετρος. Η πλατεία ως πεδίο της ανθρώπινης επικοινωνίας, της συνάντησης, της παλλόμενης καθημερινής ζωής. Γύρω από τη Διπλάρειο Σχολή που δεσπόζει στην πλατεία, οι αρχιτεκτονικοί χειρισμοί θα έχουν ως βάση τις πεζοδρομήσεις των οδών Θεάτρου και Διπλάρη. 
Δείγμα του Μεγάλου Περίπατου (αριστερά), μακέτα της μελλοντικής Πλατείας Θεάτρου (δεξιά)

Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του χώρου, η ανάδειξη των πολιτιστικών στοιχείων της περιοχής, η απόδοση και προσβασιμότητα του δημόσιου χώρου στους πεζούς, η δημιουργία εκείνων των λειτουργικών συνθηκών που θα ευνοήσουν την ενδυνάμωση της χρήσης κατοικίας στην περιοχή καθώς και της αίσθησης ασφάλειας των κατοίκων και των περαστικών σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου.

Στόχος της αρχιτεκτονικής προσέγγισης είναι να συνδέσει το παρόν με την ιστορική μνήμη της πόλης, να δημιουργηθεί ένας δημόσιος χώρος για ατομικές και συλλογικές δράσεις. Η πλατεία Θεάτρου συγκεντρώνει με τα αρχαιολογικά ευρήματα, την κεντροβαρική θέση της, το σύγχρονο αποτύπωμα της, μεταφορικά και κυριολεκτικά, την διαχρονική πορεία της πόλης μας. Ουσιαστικά, η ανανεωμένη πλατεία Θεάτρου θα μπορεί να λειτουργεί ως ένας εσωτερικός κήπος στο πυκνοκατοικημένο κέντρο της Αθήνας. Ένας δημόσιος χώρος αναφοράς στο σχεδιασμό του Δήμου, μια πλατεία επιδεκτικής αξίας για τις παρεμβάσεις που θα ακολουθήσουν σε όλο το κέντρο.
Η Πλατεία Θεάτρου στο μέλλον

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα έργα που μαζί με άλλα που ακολουθούν επαναπροσδιορίζουν την φυσιογνωμία του Ιστορικού – Εμπορικού κέντρου της Αθήνας. Αναδιατάσσουν την γεωμετρία, την αισθητική, την κοινή υπεραξία του τεχνικού έργου.

Εντάσσεται στην νέα φιλοσοφία των έργων που δρομολογεί ο Δήμος και όπου η ανάδειξη των δημοσίων χώρων της Αθήνας, η δημιουργία νέων, η ενοποίηση των πρασίνων, αρχαιολογικών και ιστορικών ζωνών της, η πρόσβαση και η προώθηση μιας νέας αντίληψης βιώσιμης κινητικότητας με προτεραιότητα τον άνθρωπο, είναι αυτά που θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική συνοχή, την τοπική οικονομική ανάκαμψη και την πράσινη ανάπτυξη.
Η πλατεία Θεάτρου και το έργο ανάπλασής της, ήταν τόσο απαραίτητο, που όμως καθυστέρησε για 10 χρόνια. Αντιπροσωπεύει τα δεκάδες έργα μεσαίου μεγέθους, αλλά εμβληματικής σημασίας που δρομολογούνται και που θα υπηρετήσουν σήμερα, σε μια μεταβατική στιγμή, το αταλάντευτο όραμα της ζωντανής, ασφαλούς, βιώσιμης και υγιούς πόλης. Όραμα που είναι επείγουσα ανάγκη πια.
Για τον ανασχεδιασμό της πλατείας Θεάτρου και την σημασία της αστικής αυτής ανάπλασης οι αρχιτέκτονες που είχαν πραγματοποιήσει την αρχική βραβευμένη μελέτη, Κωνσταντίνα (Βαλεντίνη) Καρβουντζή και Ματθαίος Παπαβασιλείου σημειώνουν:
 
“Η πόλη της Αθήνας στην παρούσα χρονική συγκυρία, φέροντας εμφανώς τα ίχνη από τη δεκαετή οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της πανδημίας, έχει την ευκαιρία ανάδειξης της ταυτότητάς της μέσα από μικρής κλίμακας αστικές αναπλάσεις, που στοχεύουν στην αναζωογόνηση του ιστορικού και ευρύτερου κέντρου της. Παράδειγμα τέτοιας ανάπλασης αποτελεί ο ανασχεδιασμός της «πλατείας Θεάτρου» στην ιστορική περιοχή του Γερανίου. Η πρόταση στοχεύει στην προσφορά της προσδοκίας και της ελπίδας, μέσα από την δημιουργία ενός τεκτονημένου φυσικού περιβάλλοντος, ενός «κήπου» που βρίσκεται «κρυμμένος» στο κέντρο μιας ασφυκτικής πόλης, που είχε ήδη από τον προηγούμενο αιώνα χάσει την επαφή με την ουσία του αττικού τοπίου.”