«Ο βομβιστής του Παρθενώνα» ο Θεοδόσης Σκαρβέλης συναντά τον τολμηρό Χρήστο Χρυσόπουλο στο Arroyo. Η τολμηρότητα του έργου αυτού, το οποίο είναι από τα λίγα σύγχρονα ελληνικά κείμενα που κυκλοφορούν με σημαντική επιτυχία στις Η.Π.Α (μετάφραση του John Cullen) , κέντρισε το ενδιαφέρον του νέου σκηνοθέτη Θεοδόση Σκαρβέλη και το μεταφέρει στη σκηνή του Arroyo

«Ο βομβιστής του Παρθενώνα» του Χρήστου Χρυσόπουλου χαρακτηρίστηκε ως μια από τις σημαντικότερες νεοελληνικές νουβέλες τόσο στην πρώτη της μορφή το 1996,΄όσο και στην εμπλουτισμένη από τον ίδιο το συγγραφέα το 2010.

Η τολμηρότητα του έργου αυτού, το οποίο είναι από τα λίγα σύγχρονα ελληνικά κείμενα που κυκλοφορούν με σημαντική επιτυχία στις Η.Π.Α (μετάφραση του John Cullen) , κέντρισε το ενδιαφέρον του νέου σκηνοθέτη Θεοδόση Σκαρβέλη και το μεταφέρει στη σκηνή του Arroyo  με τους Λευτέρη Παπακώστα, Μαρία Γκιώνη, Τρύφωνα Ζάχαρη και Δημήτρη Μπούρα.  Tα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Μαριλένας Καλαϊτζαντωνάκη, ο σχεδιασμός των φώτων της Εβίνας Βασιλακοπούλου ενώ την πρωτότυπη μουσική υπογράφει ο Νίκος Σαρλής, ο οποίος θα βρίσκεται και επί σκηνής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ανατρεπτική αυτή νουβέλα έρχεται σε επαφή με τη θεατρική σκηνή. Το 2012 ο Χρήστος Θεοδωρίδης και η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων την παρουσίασε  μαζί με το ανέκδοτο κείμενο «Αποικία «του Γιώργου Λαγουρού, σε μια ενιαία παράσταση στο ΤΡΑΣΤ και αργότερα στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

Ο ήρωας με όνομα τα δύο αρχικά: Χ.Κ. Παραμένει έφηβος. Μεγαλύτερος ίσως στα χρόνια, ωστόσο έφηβος. Διακατέχεται από έναν ιδιότυπο νεανικό μεσσιανισμό. Του αρέσουν τα μεγάλα οράματα και εκστομίζει μεγαλόσχημες προτάσεις. Ακολουθεί τα χνάρια μιας συσκοτισμένης μορφής που κρύβεται στις λιγότερο φωτεινές πτυχές της νεοελληνικής Ιστορίας. Ενός σκιώδους ποιητή και φιλοσόφου που αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του την 31η Ιανουαρίου 1968, αφήνοντας πίσω ένα κάλεσμα σχεδόν τρομαχτικό. Ο Χ.Κ. είναι κάπως επίμονος. Έχει ιδέες και ιδανικά.  Έχει διαφορές με τον Παρθενώνα… και κάποια μέρα αποφασίζει να τις λύσει.

Η βία, η καταστροφή, η διάρρηξη με το παρελθόν, η χρήση και η ιδεολογική εκμετάλλευση των μνημείων, η εθνική ταυτότητα, είναι ζητήματα τα οποία αναδύονται από τη νουβέλα του Χρήστου Χρυσόπουλου. Ο ίδιος ο συγγραφέας θα δηλώσει ότι είναι ο κοινός συνδυασμός της επικαιρότητας και της κοινωνικότητας που τον απασχολεί και ο Θεοδόσης Σκαρβέλης εφορμάται από αυτήν ακριβώς τη συνθήκη για να υποσχεθεί μια ολοκαίνουργια θεατρική εμπειρία όπου η σκηνή θα μετατραπεί σε ένα βήμα οικουμενικού λόγου και η ελληνική θεματική θα θέσει στο κοινό παγκόσμια ζητήματα: Μία ρωγμή στην αστική τελετουργία μπορεί να μεταμορφώσει τη λειτουργία της; Ο έρωτας μπορεί να οδηγήσει σε εξέγερση; Τι είναι έθνος; Ποια είναι η ταυτότητα του; Τι θα γίνει αν δολοφονήσεις τον ξενιστή σου στον οποίο έχεις προστρέξει για να αποκτήσεις μία πλαστή ταυτότητα;

Ο Θεοδόσης Σκαρβέλης,  γράφει στο σκηνοθετικό του σημείωμα:  «Σε αυτήν την πόλη τα «ανθρωπάκια» του Γαΐτη μοιράζονται τον δρόμο με τα υπόλοιπα μένοντας το καθένα μόνο. Τρέχουν, σταματούν για να πάρουν μια ανάσα, και συνεχίζουν. Η λατρεία της εικόνας, η αποξένωση, και η κοινοτοπία του κακού δεν αφήνουν χώρο στη φαντασία, στην ενδεχομενικότητα. Η καθημερινότητα είναι ένα συνεχές μαρτύριο, γιατί όλα είναι προβλέψιμα, τα μικρά πράγματα στη ζωή σου που γνωρίζεις έτσι κι αλλιώς, και γι’ αυτό τα ανθρωπάκια είναι μπερδεμένα. Ο χρόνος είναι μπερδεμένος. Η πραγματικότητα δεν είναι διακριτή. Ένα πραγματικά αναπάντεχο συμβάν μπορεί να διαταράξει την ομοιόσταση αυτής της ζωής. Όμως αυτή η ρωγμή θα φέρει την αλλαγή, τη συλλογική μετάβαση;

Πέντε νέοι άνθρωποι διαπραγματεύονται επί σκηνής, ανάμεσα, μπροστά και μαζί με το κοινό, την καταστροφή του Παρθενώνα ως τη μόνη λύση για την ελευθερία, για την υπέρβαση: την καταστροφή του Παρθενώνα που κρύβει κάθε ένα από τα ανθρωπάκια μέσα του».

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Arroyo την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου και θα παίζεται κάθε Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00.

Κείμενο: Χρήστος Χρυσόπουλος
Σκηνοθεσία: Θεοδόσης Σκαρβέλης
Βοηθός σκηνοθέτη – Δραματολόγος : Λουκία Μισσούρα
Σκηνικά- Κοστουμια: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Σχεδιασμός Ήχου – Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής: Νίκος Σαρλής
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Επικοινωνία- Δημόσιες Σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη
Παραγωγή: Έως-αρτ
Παίζουν: Λευτέρης Παπακώστας, Μαρία Γκιώνη, Τρύφωνας Ζάχαρης, Δημήτρης Μπούρας
Μουσικός επί σκηνής: Νίκος Σαρλής