Ο Κριστιάν Ντιόρ ανήκει στο πάνθεον της υψηλής ραπτικής. Η επιτυχημένη καριέρα του και η κληρονομιά που άφησε στη μόδα  παραμένουν αξεπέραστες. Ο σχεδιαστής με το συγκρατημένο χαμόγελο γεννήθηκε σαν σήμερα 21 Ιανουαρίου 1905 και πέθανε στις 24 Οκτωβρίου 1957. Αυτά είναι τα δέκα ελάχιστα γνωστά στοιχεία που έντυσαν το χαρακτήρα και τη ζωή του.

1.Ήταν το αγοράκι της μαμάς του

Μετά το 1945, οι γυναίκες που προηγουμένως είχαν περιοριστεί στη συντηρητική ένδυση της εποχής του πολέμου αγκάλιασαν την πληθωρικότητα που υποστήριξαν τα σχέδια του οίκου Dior με αχαλίνωτο ενθουσιασμό. Η έμπνευση για το έργο του σχεδιαστή προερχόταν σε μεγάλο βαθμό από την περίφημη Μπελ Επόκ (ή την Όμορφη Εποχή), κατά τη διάρκεια της οποίας η μητέρα του Ιζαμπέλ Καρνταμόν είχε υιοθετήσει ένα υπέρκομψό στυλ με υπέροχες γραμμές και πολυτελή υφάσματα. Η μητέρα του αποτέλεσε μια ιδανική πηγή δημιουργικών ιδεών για τον Ντιόρ.

2. Ο σχεδιαστής ήθελε ασχοληθεί με την τέχνη

Πριν από την καριέρα του στον χώρο της μόδας, ο Ντιόρ είχε εκφράσει την επιθυμία να γίνει αρχιτέκτονας, αλλά τελικά σπούδασε πολιτικές επιστήμες το 1925. Όταν αποφοίτησε, ο πατέρας του αποφάσισε να του αγοράσει μια γκαλερί τέχνης, έναν χώρο που παρουσίασε έργα του Πάμπλο Πικάσο, του Ζαν Κοκτώ και του Ζορζ Μπρακ – και για πρώτη φορά στο Παρίσι, εξέθεσε τον πίνακα The Persistance of Memory, του Σαλβαδόρ Νταλί.

3. Ασχολήθηκε με τον αναρχισμό

Ο Κριστιάν Ντιόρ αποτελεί απόδειξη του γεγονότος ότι, παρά τη φήμη της επιπολαιότητας που την ακολουθεί, η μόδα είναι μια άκρως πολιτικοποιημένη βιομηχανία. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο πανεπιστήμιο, ο Ντιόρ εντρύφησε στον αναρχισμό, χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του ως αναρχικό. Πέρασε επίσης μερικούς μήνες στη Σοβιετική Ένωση, εξετάζοντας τις κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις του κομμουνισμού.

4. Η αδερφή του ενέπνευσε ένα διάσημο άρωμα

Σύμφωνα με τη ροπή της οικογένειας του Ντιόρ για εξέγερση, η αδερφή του Κρίστιαν, Κατρίν, υπηρέτησε ως μέλος της Γαλλικής Αντίστασης κατά της ναζιστικής κατοχής κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τελικά συνελήφθη από την Γκεστάπο και στάλθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Ράβενσμπρουκ, όπου ήταν φυλακισμένη μέχρι την απελευθέρωσή της το 1945. Δύο χρόνια αργότερα, ο Ντιορ ονόμασε το πρώτο άρωμα του οίκου Miss Dior, ως φόρο τιμής στον ηρωισμό της αδερφής του.

5. Ήταν ένας «τύραννος του στριφώματος»

Η Καρμέλ Σνόου, αρχισυντάκτρια του Harper’s Bazaar μεταξύ 1934 και 1958, επινόησε περίφημα τη φράση «The New Look» για να επαινέσει τη μεταπολεμική ενδυματολογική επανάσταση του Ντιόρ. Ωστόσο, άλλοι δεν ήταν τόσο ένθερμοι, διαμαρτυρόμενοι για την υπερβολική χρήση υφάσματος από τον σχεδιαστή μετά την ακραία λιτότητά του κατά τη διάρκεια του πολέμου. Έτσι, ο σχεδιαστής απέκτησε έναν νέο τίτλο: “Ο τύραννος του στριφώματος”.

6. Ήταν άκρως προληπτικός

Η δεισιδαιμονική φύση του Ντιόρ εντάθηκε καθώς μεγάλωνε. Όταν παρουσίαζε συλλογές είχε τον καταναγκασμό κάθε φορά να δίνει σε ένα ρούχο το όνομα της πατρίδας του, Granville. Ένα μοντέλο επίσης έπρεπε να κρατά ένα μπουκέτο με λευκά κρίνα και δεν υπήρχε περίπτωση να ξεκινήσει μια επίδειξη χωρίς να συμβουλευτεί πρώτα τις κάρτες ταρώ.

7. Η ώρα του μπάνιου ήταν στιγμή δημιουργικότητας

Η νεκρολογία του το 1957 στους The New York Times έγραφε: «Πίσω από τις τεράστιες επιχειρήσεις του Ντιόρ βρισκόταν πάντα ο κύριος με τα ροδαλά μάγουλα που δύο φορές το χρόνο απομονωνόταν για να δημιουργήσει τα νέα σχέδια. Και μεγάλο μέρος αυτού του χρόνου το περνούσε στην μπανιέρα του από πράσινο μάρμαρο επενδεδυμένη με ασημί μέταλλο και εξοπλισμένη με βρύσες σε σχήμα κύκνου. Εκεί εμπνεόταν μια νέα γραμμή και σχεδίαζε τις ιδέες του σε κομμάτια χαρτιού».

8. Ο θάνατός του καλύπτεται από μυστήριο

Ακολουθώντας το διακαές πάθος του για το μπάνιο, τον μήνα του θανάτου του ο Ντιόρ ταξίδεψε σε ένα σπα στη βόρεια Ιταλία. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του, στις 24 Οκτωβρίου, υπέστη καρδιακή προσβολή. Η επίσημη δήλωση του ιατροδικαστή δήλωνε ότι αιτία ήταν οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες του σχεδιαστή. Ωστόσο, πολλές εικασίες έγιναν για το γεγονός ότι ο θάνατός του μπορεί να οφειλόταν σε πνιγμό από ψαροκόκαλο ή σε ένα κατακλυσμό αδρεναλίνης ενώ έπαιζε χαρτιά.

9. Ο μόλις 21 χρονών Ιβ Σεν Λοράν φωτογραφήθηκε στην κηδεία του

Στην κηδεία του Κριστιάν Ντιόρ παρευρέθηκαν πάνω από 2.500 άτομα, η οικογένεια, οι φίλοι και η πιστή πελατεία που είχε συγκεντρώσει στη λαμπρή καριέρα του. Συγκεκριμένα, ο διάδοχός του, ο 21χρονος τότε Ιβ Σεν Λοράν που εργαζόταν στου Ντιόρ για δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, ήταν επίσης παρών. Μετά την τελετή, το περιοδικό LIFE συνέλαβε τον Σεν Λοράν να στέκεται μόνος και να δείχνει εμφανώς μελαγχολικός και συλλογισμένος. Όχι μόνο είχε χάσει τον μέντορά του, αλλά στη συνέχεια επρόκειτο να γίνει ο νεότερος μόδιστρος στον κόσμο.

πηγή: Encyclopædia Britannica, Inc.

10. Αναφορές στον Ντιορ μπορεί να βρεθούν τόσο στον σύγχρονο κινηματογράφο όσο και στη λογοτεχνία

Από τη Μαντόνα στο μιούζικαλ του 1996, Εβίτα, μέχρι τους στίχους που έγραψε ο Μορισέι, ο Ντιόρ έχει αναφερθεί συχνά στη σύγχρονη κουλτούρα. Μία από τις πιο όμορφες αναφορές έρχεται από τον συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι, στο μυθιστόρημα Το Κουρδιστό Πουλί: «Πήγα στην τουαλέτα και έβγαλα το μπουκάλι της κολόνιας Κριστιάν Ντιόρ που κάποιος είχε δώσει στην Κουμίκο… Έριξα αργά όλο το περιεχόμενο στον νεροχύτη».